Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja Mirella » 2.1.2021 18:15:53

Tulihan mätettyä sipsejä ja suklaata oikein urakalla :D. Great minds think alike, olin varannut molempia kun kaveri tuli kylään, tuoden mukanaan sipsejä ja suklaata! Vuosi vaihtui ja nähtiin ikkunasta useita rakettejakin. Nyt olen vain ottanut rennosti, köynyt vähän ulkoilemassa mutta enimmäkseen vain ollut. Lähestyy jo 4kk raittiinakin parin päivän kuluttua. Huomaan että pari kertaa on piipahtanut mielessä ajatus että voisinkohan mä vähän ottaa. Juu, 10 vuotta juomista ja 4kk raittiina, tottahan toki voisin vain ottaa lasillisen ja olisin taas kohtuukäyttäjä. :lol: Onneksi saan ne ajatukset heti pois mielestäni.

Vuosi on siis aloitettu raittiina ja olo on hyvä! Mitenkäs muilla on lähtenyt vuosi köyntiin?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 3.1.2021 21:36:15

Hei Mirella, kiitos kysymästä😊
Oikein hyvin on minulla vuosi lähtenyt käyntiin😊☀️ Aurinkokin tänään hieman näkyi, kyllä se tallessa siellä on. Eli ulkoillut olen tänään. Koiraa lenkittänyt. Ja kaivelin kaapista myös Polar rannekkeen esille, ajattelin alkaa seurailla lenkkeilyä. Tavoite aluksi kolme kertaa viikossa Polarin ulkoilutusta, koiran ulkoilutus erikseen. Koiran kanssa ulkoilu on vähän väliä pysähtelyä, iäkäs koira, ei mennä kovin lujaa vauhtia.

Huomenna paluu arkeen ja töihin. Ihan kiva, tulee rytmiä elämään. Kirjoittelemisiin 💛
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 4.1.2021 16:42:36

Hienoa lukea Marjaterttu että sulla menee hyvin!

Mulla tulee tänään 4 kk juomatta, uskomatonta, hyvä minä!!!! Olen tänään itkenyt, kolmas kerta kun itken jonkun tunnetun henkilön poismenoa, tänään on ollut siis se kolmas kerta kun luin Alexi Laihon kuolemasta. Kaksi edellistä ovat olleet Ronnie James Dio ja Lemmy. Lemmyn kuolemasta tuli juuri viime viikolla 5 vuotta. Tänään raikaa kämpässä Bodom! Onneksi on kuulokkeet...

Oma olo on muuten hyvä, olen ylpeä tästä neljästä kuukaudesta ja aion tietysti jatkaa samalla tavalla, en halua ratketa ja tuhota tätä hyvää alkua. Töissäkin on kaikki ok, just nyt ei ole mitään isompaa murheen aihetta elämässä, tavallista tasaista arkea.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 14.1.2021 11:29:30

Tänään on 4kk ja 10 päivää siitä kun olen viimeksi juonut! Tuntuu edelleen toisaalta pitkältä ajalta, toisaalta olen ihan alussa vasta. Juomishaluja ei juuri ole ollut, ihan satunnaisesti se käy mielessä mutta ei muuta. Tämä vuosi ei ole alkanut todellakaan hyvin millään tavoin, paitsi että olen pysynyt juomatta mikä on toki iso asia. Silti vielä positiivisuutta että kevät koittaisi parempana kaikin tavoin. Välillä tuntuu jotenkin turhaltakin edes kirjoittaa tänne kun ei ole mitään muuta asiaa kuin että raittiina olen pysynyt. Toisaalta, ei kai sitä mitään muutakaan asiaa tarvitse olla kun sehän se juuri tämän palstan pointti on. Kunhan vain ilmoittaudun välillä että raititina on pysytty! Viikkoja en enää jaksa laskea saati sitten päiviä.

Vielä ei ole tullut ajatusta että voisinhan mä vähän juoda, mutta uskon olevani henkisesti varautunut siihen ajatukseen ja koen olevani aika vahvoilla selviämään siitäkin.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Marika » 14.1.2021 14:13:16

Mirella kirjoitti:Tänään on 4kk ja 10 päivää siitä kun olen viimeksi juonut! Tuntuu edelleen toisaalta pitkältä ajalta, toisaalta olen ihan alussa vasta. Juomishaluja ei juuri ole ollut, ihan satunnaisesti se käy mielessä mutta ei muuta. Tämä vuosi ei ole alkanut todellakaan hyvin millään tavoin, paitsi että olen pysynyt juomatta mikä on toki iso asia. Silti vielä positiivisuutta että kevät koittaisi parempana kaikin tavoin. Välillä tuntuu jotenkin turhaltakin edes kirjoittaa tänne kun ei ole mitään muuta asiaa kuin että raittiina olen pysynyt. Toisaalta, ei kai sitä mitään muutakaan asiaa tarvitse olla kun sehän se juuri tämän palstan pointti on. Kunhan vain ilmoittaudun välillä että raititina on pysytty! Viikkoja en enää jaksa laskea saati sitten päiviä.

Vielä ei ole tullut ajatusta että voisinhan mä vähän juoda, mutta uskon olevani henkisesti varautunut siihen ajatukseen ja koen olevani aika vahvoilla selviämään siitäkin.

Hieno suoritus sinulla, ole ylpeä itsestäsi :) kiva kun kirjoittelet, antaa muillekkin toivoa että pystyy tähän.
Ei huomista ei eilistä vaan tämän hetken voi nähdä peilistä.
Marika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 31.1.2021 12:22:20

Täällä taas, harvoin tulee kirjoiteltua kun tämä on edelleen (onneksi) pelkkää samaa päivittämistä :)

Mutta raittiina ollaan edelleen, ensi viikolla tulee jo 5 kuukautta. Viime aikoina en ole juurikaan edes ajatellut juomista, päivät menee omalla painollaan eikä viikonloppuisinkaan ole mielitekoja oikeastaan. Olen edelleen hieman hämmästynyt miten helppoa tämä on ollut, mutta tuli mieleeni että varmaan normaalioloissa olisi ollut vaikeampaa. Nyt ei hirveästi kavereita tapailla ja vietetä aikaa yhdessä, ei käydä ravintoloissa tai baareissa niin näitä houkutuksia on ollut huomattavati vähemmän kuin normaalisti olisi. Nyt oli siis hyvä aika sen puolesta saada pitkä raittius ennen kuin joskus palataan normaalimpaan elämään. Mulle ei ole tullut ajatuksia että voinhan mä vähän juoda, en tiedä missä vaiheessa niitä yleensä tulee jos on tullakseen. Eikä varmaan kaikille tule lainkaan!

Vaikka ihmettelenkin miten helposti tämä on sujunut, olen tietysti iloinen siitä. Ehkä se repsahdus silloin melkein 5kk sitten oli se mikä tarvittiin tähän onnistumiseen! Jokin siinä sitten vain kliksahti kohdalleen. Tuo liikuntapuoli ja painonpudotus mättää edelleen pahasti, kunpa senkin kohdalla jokin kliksahtaisi :D
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 6.2.2021 14:47:46

Niin se 5 kuukautta raittiutta tuli täyteen! Edelleen kaikki sujuu hyvin, ei ole ratkeaminen käynyt lähellä ja elämä menee eteenpäin. Tasaisen tylsää elämää siis :D Vuosikausien juomisen jälkeen just näin pitää ollakin. Töissä kaikki on ok ja olen saanut hieman rahaa säästöönkin, mikä on tietysti aina hyvä juttu. Sohvalla istun edelleen liikaa, saa nähdä koska saan sen asian vielä muutettua :D

Tsemppiä kaikille, olet sitten raittiuden alussa tai jo vanha tekijä!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 6.2.2021 17:32:41

^ Hienoa, Mirella. Uskon, että onnistut ja lopultakin on ihan hyvä kohta elämässä siihen.

vanha tekijä!

Tunsin itseäni kutsuttavan. Kaikki me konkareita varmaan ollaan, kukin missäkin asiassa
ja aina sitä itteään ei tarvii harjoittaa pyydetyt kymmenen tuhatta työtuntia.
Olemme sitten alussa, keskivaiheilla, niillä näppäimillä tai aivan lopussa.

Tässähän ei ole tarkoitus tehdä merkittävästi eri tavalla ja eri asioita kuin omassa päädyssä.

Haluisin ihmisten muistavan, että jokainen on aloittanut nollasta
ja toiset useamman kerran, enkä itse ole poikkeustapaus.

Eipä tässä kukaan silleen valmiiksi tule, eikä kyseessä ole kilpailu.
Kyseessä on elämäntapamuutos ja painopiste on entisen jättäminen.
On kuitenkin hyvä olla joitain näkyviä etappeja ja konkreettisia lukuja.
No, parempaa systeemiä ei ole keksitty, kuin ajankulun mittaaminen.

Aikanaan sekin jää pois ja voi yllättyä siitä, miten vaivatta unohtaa numerologisen sijaintinsa päihteettömällä kartalla.
On tullut tavaksi joskus luetuttaa ittellään yli vuosikymmenen vanhoja "muistelmia" ikäänkuin muistin musteeena.

Elämänlaadun paraneminen on jotain, johon en ole vielä kyllästynyt, niin tavallisen mukavuudenhaluinen lienen.

Tästä vaan etiäpäin ja kevättä kohden !
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 4.3.2021 20:08:30

Heissan taas, olen ollut nyt puoli vuotta raittiina! PUOLI VUOTTA!!!

Viime viikolla oli parina päivänä mielitekoja kaupassa, yhtenä pöivänä jopa aika voimakaskin, voimakkaampi kuin moneen kuukauteen, mutta selvisin kunnialla. Tällä viikolla on taas ollut ihan on. Olen kyllä todella ylpeä itsestäni että lopultakin onnistuin, tarkoutraen että näin pitkälle olen päässyt kaiken sen vuosikausien tuskan jälkeen.

Toivon tsemppiä hirveästi muillekin, tekin pystytte tähän! Joskus tie on pitkä ja kivikkoinen kliseistä sanontaa käyttäen, mutta joskus kajastaa valoakin tunnelin päässä :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 5.3.2021 00:42:16

Hyvä Mirella!
💐
Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 20.3.2021 16:54:25

^Kiitos!

Eipä tule usein palstalla enää edes käytyä, eikä kovin tiukkoja paikkoja ole tullut. Pari pöivää sitten oli mieliteko mutta se meni ohi nopeasti. Ei mulle enää tuota ongelmia kaupassa kulkea alkoholihyllyjen ohi eikä ostaminen ole ollut lähelläkään. Jotta saisin persiini enemmän ylös sohvalta, ostin aktiivisuusrannekkeen, joka muistuttaa jos olen paikallani liian kauan. Se on mulle vain hyvä, kun jo työpäivänkin istun vain koneella. Olen töissä alkanut kaivata enemmän haastetta, olen töissä isossa firmassa, joten sieltä toivottavasti löytyisi jotain vaikka poikkeusaikoja vielä eletäänkin.

Muuten eletäön kevättä kohti, aurinko paistelee aina välillä ja olen kyllä päivittäin ulkoillut vaikkakin liian vähän. Rahaakin on muutama pennonen jäänyt säästöön (toistaiseksi satasia mutta hyvä että edes jotain). Elämä on ihan ok, nyt vain kaipaan jotain sisältöä lisää!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Nooralotta » 25.3.2021 23:59:58

Moii... mulla tässä huomenna 2viikkoa raittiutta. 4kk pisin aika! Pari kertaa on tullut hetkellinen mieliteko,mutta kyllä se äkkiä on lähtenyt,kun mietin sitä krapulaa ja sitä jäätävää väsymystä,mikä oli pitkään. Miten ihmeessä te muut ootte jaksanu työt? Mulla on tullu poissaoloja töistä krapulan takia. Oon krapulassa ihan sikaväsyny! Teen vielä asiakaspalvelua ja se tuntui tosi raskaalta! Hienoa Mirella että oot ollut jo noin pitkään raittiina 👍👍 täytyy tässä vielä työstää tota ajatusta,että pullon korkki olisi kiinni-lopullisesti-
Nooralotta
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 4.4.2021 11:01:34

Tsemppiä Nooralotta, toivottavasti olet pysynyt raittiina edelleen!

Mulla tulee tänään täyteen 7 kuukautta, harvoin tulee tällä palstalla edes käytyä kun on olevinaan kiire vaikkei juuri mitään tee :D

Muistan kyllä miten väsynyt olin töissä ja oli yhtä tuskaa nousta aamulla ja saada itsensä jotenkin "työkuosiin", laskin joskus jopa minuutteja työpäivän loppuun. Olin myös pitkään työssä josta en pitänyt joten voin kaikkiaan todella huonosti. Nyt vielä työ on ihan ok, ja teen töitä kotona. Join kyllä tässäkin työssä ollessa, ja kyllähän se myös helpotti juomista kun aamulla ei tarvinnut kuin avata kone eikä kukaan nähnyt missä kunnossa olin.

Nyt raittius menee jo aika miettimättä, hetkellisiä mielitekoja tulee mutta ei kovin pahoja ole ollut kuin yksi tässä viime aikoina, ja sekin meni ohi nopeasti. Hieman mietityttää miten selviää siitä kun terassit aukeaa ja kelit lämpenee mutta kuitenkin 7 kk jälkeen olen jo aika vahvoilla. Välillä tulee mieleen että mitä jos mä terassilla ottaisin vain yhden tai pari kylmää siideriä, kuten normaalit ihmiset, mutta heti tajuan että en mä voi riskeerata. Olen päässyt jo näin pitkälle, ja tuli mieleeni että olisiko vastaus mun otsikkooni nyt jo "kyllä". Toistaiseksi ainakin olen lopultakin onnistunut, vaikka pitkän tien se vaati ja ties kuinka monta yritystä ja epäonnistumista. Nyt on kuitenkin hyvä.

Olen alkanut LOPULTAKIN liikkuakin enemmän, eilen tuli tehtyä kunnon mäkitreeniä ja hieman reidet sakkaa tänään :lol: Ostin kunnon aktiivisuusrannekkeen ja alan vähitellen perehtyä sen hienouksiin, ja millä sykkeillä mun kannattaa liikkua, ja mikä on mun peruskestävyyssyke ja maksimisyke jne. Se mittaa myös unta aika hyvin, joten toivottavasti siitä saan apua kuntoon pääsemiseen ja painon tiputtamiseen. Muuten olen ollut terveenä ja kaikki ok, rahaakin olen vähän säästänyt! Töistä saadaan vielä ihan hyvä bonus kun firman tulos oli niin hyvä viime vuonna, ja laitan säästökassaan nekin rahat, toivottavasti loppuvuodesta pääsisin tekemään kunnon synttärireissun kun tulee tänä vuonna 50 mittariin.

Tässäpä siis mun kuulumisia tällä erää, pitää yrittää vähän useammin käydä palstalla ettei ihan unohdu :D
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 1.5.2021 20:16:39

Kävin tänään syömässä kaverin kanssa, ja sen jälkeen parilla terassilla. Ruuan kanssa ei tehnyt yhtään tiukkaa, ei tehnyt mieli tilata viiniä, mutta terassilla sen jälkeen kyllä teki! Pitkästä aikaa todella teki mieli viiniä ja oli retkahtaminen lähempänä kuin koskaan tänä vajaan 8 kuukauden aikana. Onneksi kaupat oli kiinni, tosin onhan niitä pieniä kauppoja ja kioskeja auki jos oikeasti olisin retkahtanut. Mutta hillitsin itseni, ja oikeastaan heti kun pääsin kotiin, se alkoi mennä ohi. Nyt on jo ihan normaali olo, ei tee juomaa mieli. Muutaman päivän kuluttua olisi sitten jo 8 kk täynnä. Mutta tuo mieliteko oli sen verran voimakas ja retkahtaminen aika lähellä että oli pakko kirjoittaa se tänne.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Miltaq » 2.5.2021 09:32:01

Huh Mirella, onneksi selvisi!

Tuo on mun pahin pelko, pääasiassa menee tosi ok ja järki päässä, mut entä jos se retkahdus tulee jostain ihan puskan takaa :o
Miltaq
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat