Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja Mirella » 28.2.2022 12:20:19

Päivää 4 mennään, eilen oli jo ihan hyvä päivä, sain syötyä kunnolla ja levättyä, vein pullot kierrätykseen ja kävin kaupassa, juomaa ei tehnyt yhtään mieli. Uni on vielä vähän katkonaista, mutta se on mulle ihan normaalia useinkin. Eilen vielä vähän itkeskelin, mutta lähinnä surin ystävän puolesta joka menetti lapsensa, en enää koko maailmaa kantanut harteillani. Rinnalle on tullut vitutus ihmisten tekopyhyydestä! Mulla on onneksi yksi hyvä ystävä, jonka kanssa valitetaan toisillemme aina kun joku pännii ja jo tänä aamuna puolin ja toisin päästeltiin höyryjä.

Nyt ollaan taas arjessa, ja perjantaihin asti mennee ihan suht helposti, perjantaina on sitten eka testi kun silloin taas tottui korkkaamaan. Nyt pitää vain tottua taas pois siitä! Olen tehnyt sen ennenkin joten tiedän pystyväni siihen. Haluanko, on sitten toinen juttu, mutta sen näkee perjantaina. Ihan hyvillä mielin olen maanantaissa, pikkaisen väsyttää, siinäkään ei mitään outoa maanantaihin :D

Reilun kahden viikon kuluttua mulla on viikon loma, ja sitä odotan todella, en ole pitänyt lomaa hetkeen joten kiva päästä ihan oikeasti rentoutumaan 8)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 2.3.2022 15:14:13

Kuudetta päivää mennään... eilen oli vähän levoton olo hetken aikaa mutta se meni ohi, en ollut lähellä repsahtaa uudestaan. Tunteellisuus ja herkistelykin on jo helpottanut ja peilistä katsoo jo ihan normaalin näköiset kasvot ja silmät. Olokin alkaa olla aika virkeä jo ja jaksan päivät hyvin. Aamuisin toki nukuttaa vielä mutta sekin on ihan normaalia :D

Mietin jo mitä keksin perjantaille töiden jälkeen jotta ei tule houkutuksia, voisin käydä kaupassa ainakin jo huomenna, ja järjestää jotain menoa heti lauantaiaamulle, mitä tahansa helpottaakseni omaa oloani.

Mutta ihan hyvä alku, tai jatko, on taas tällä hetkellä!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 9.3.2022 11:45:10

Olin sairaana viikonlopun ja alkuviikon, ja pidin samalla hieman nettitaukoa! Työpäivät jo tuijotan näyttöä, ja ihan liikaa sitä tulee tehtyä vapaa-ajallakin, joten muutaman päivän tauko tekee vain hyvää aina joskus... Vähän toipilas olen vielä sairastelun jälkeen (ei mitään vakavaa), mutta enpähän ole krapulassa :D

Olen taas alkanut pohtia elämääni ja mitä tahdon elämältäni, tosin nyt ei vielä on aika tehdä mitään isoja ratkaisuja. Olen asunut ulkomailla useita vuosia ja ainakin syksyyn asti olen edelleen, mutta pitkästä aikaa on käynyt mielessä paluu Suomeen. Vielä jokunen kuukausi sitten se ajatus tuntui tosi kaukaiselta, mutta ei enää. Onhan mulla tässä kesän yli aikaa miettiä, houkuttaa asioiden helppous kun tietää miten kaikki toimii, tosin aika paljon on tässä vuosien aikana varmasti muuttunut, mutta ainahan se helpottaa kun voi hoitaa asiat omalla äidinkielellään. Eniten epäröin sitä miten kestän sitä pimeyttä taas... asun paljon etelämpänä jossa pimeä kausi on ehkä 1/3, jos sitäkään, Suomen vastaavasta, ja tämäkin välillä on mulle ollut rankkaa. Ja se ihmisten negatiivisuus ja kaiken haukkuminen voisi kans olla mulle liikaa. Isoja asioita pohdittavana siis, edelleen tärkein asia on pysyä raittiina taas, muut asiat tulee sitten ajallaan.

Täällä on siis kaikki suht ok vaikken hetkeen kirjoittanutkaan :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 19.6.2022 17:55:25

Heippa taas! Ja taas ollaan päivässä 1... Pitkään mulla meni kaikki ihan hyvin mutta jokin aika sitten ratkesin ja kunnolla. Tällä viikolla olen juonut ihan tolkuttomasti, olin lomalla joten ei mitään kontrollia. Tyhjien viinipullojen meri on melkoinen... Tiesin että se päättyy tänään hillittömään krapulaan ja se toteutuikin. Nyt pystyn jo hieman syömään leipää, sain hetken nukuttua ja käytyä suihkussa. Mulla menee hyvin pitkiäkin aikoja mutta ratkeamiset on tosi rajuja. Ensi viikon poden varmasti kovaa väsymystä, onneksi huomenna taas aamulla töihin niin saan kunnon päivärytmin. Asun maassa jossa ei juhannusta vietetä joten se ei tuota ongelmia sen enempää kuin tavallinen viikonloppu. Suomeen paluuta syksyllä mietin edelleen ja ehkä nyt olisi sen aika. Kävin jo pari viikkoa ja silloin kaikki meni ok, ei ongelmia alkon kanssa. Siellä mulla olisi verkko ympärillä, täällä ei ole.

Näin siis täällä mennään, just nyt on vielä tosi huono olo, siis fyysisesti mutta eiköhän se tästä.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 21.6.2022 09:02:32

Kolmatta päivää mennään ja olo alkaa korjaantua normaaliksi. Ruoka maistuu normaalisti, viime yönäkin nukuin jo paremmin. Hikoilu alkaa vähentyä, tosin nyt on tosi lämmintä ja hikoilen herkästi joten tuo hikoilu ei kovin helposti kokonaan lopu :D Tänään vien loput pullot kierrätykseen, sain pestyä pyykkiäkin eilen ja tänään vielä lisää. Olen laittanut itselleni hyvät aamupalat ja jaksan töissä aika hyvin. Ehkä huomenna jaksan jo siivotakin, ehkä jopa jo tänään! Tänään olisi parempi, mulla on lyhyempi päivä töissä joten ilta on pidempi... Peilistäkin katsoo jo hieman virkeämpi naama mutta tiedän että siihen menee noin viikon verran. Pienistä asioista taas aloitetaan mutta ainakin ihan hyvä olo on itsellä, ei ole tuskainen eikä juotata. Eilen kaupassa ei tehnyt mieli ostaa alkoa, asun maassa jossa ruokakaupasta saa kaikki alkoholit samalla joten ei niitä hyllyjä pysty välttämään näkemästä kun mehut ja vodkat on vierekkäin. Se on siis vain opittava kävelemään niiden ohi, mielellään ilman suurempaa tuskaa ja taistelua. Alku on nyt hyvä ainakin, toivottavasti jatkuu näin, mutta tiedän toki, lukemattomia kertoja sen läpikäyneenä, että mielitekoja tulee!

Lämpimässä säässä siis mennään, helleaalto iskemässä kunnolla eikä mun viilennyslaite ole vielä saapunut joten katsotaan miten kauan tämä hikoilu jatkuu vielä! Mun kämppääni paistaa aamusta aurinko, joten täytyy pitää verhoja kiinni iltapäivään asti. Onneksi kuumimpaan aikaan aurinko on jo mennyt talon taakse ja hieman helpottaa.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja orkidea » 21.6.2022 10:03:35

Hei Mirella, ja muut, varmasti moni seuraa tätä ketjua.
Luin koko ketjun ja kiitos, sain toivoa siitä, että pystyisin itsekin lopettamaan.
10 vuotta ongelmajuomista takana, täytän ensi vuonna 40 vuotta. Elämä on ollut ruuhkaista koko aikuisiän.. olut on dopingia, että jaksaa enemmän.. Ja aiheuttaa sen, ettei jaksa edes vähää ilman sitä. Eikä varsinkaan sen jälkeen.

Olen pyristellyt onnistumatta jo vuosia. Aivan maksimi tipaton on 5 päivää (viime vuonna), tänä vuonna muutaman kerran 3 päivää.
Olen lukenut Plinkkiä, kuulun Facebook-ryhmiin, kirjoittelen yhdelle toipuneelle. Olen kuunnellut Annie Gracen kirjan 3 kertaa, nyt Korkki kiinni-kirja kuuntelussa varmaan 3. kerran.

Viime yönä sattui jotain typerää, ja nyt ajatus on se, että tämän syvempää pohjaa en halua kohdata. Vaikka on typerämpääkin sattunut näinä vuosina tietenkin, mutta nyt pitempään olen onnistunut olemaan "varovaisempi".

AA-kerhoja katselin ja auttavan puhelimen aukioloaikaa omalla seudulla. Mikä tässä riittäisi, että tietty nöyryys sairautensa edessä ei hautautuisi 1-3 päivän, viimeistään 5. päivän kohdalla sen ajatuksen alle, että hyvinhän tässä menee? Aa ilmeisesti vahvistaa nöyryyttä?

Itsekurilla en tee mitään. Alkoholi on tuhonnut minussa pitkäjänteisyyden ja itsensä motivoinnin. Se on myrkky, se on masentaja.
Tänään en osta, tänään en juo. Juhannus pelottaa.
orkidea
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja orkidea » 21.6.2022 13:40:49

Lisäys... kyllähän itsekurilla paljonkin tekisin, mutta se on kuin tyhjenevä akku, ei riitä tällaisessa tilanteessa :)
Jäin vielä pohtimaan, miksi nämä keskustelut kuihtuvat, ja johtunee varmaan siitä, että esim nyt kun itse olisi "janoinen" keskustelun perään, vastauksia ei tule nopeasti. Sehän on normaalia keskustelupalstoilla. On niin tottunut Facebookiin ym, missä kommentoidaan lyhyemmin ja nopeammin, ihan ex tempore. Tämä taas "vaatii" kirjautumisen, keskustelun etsimisen, pitempien viestien ja pohdintojen lukemisen jne.

No nyt kommentoin lyhyesti täälläkin, ilman kummempaa asiaa, sallittakoon se.
orkidea
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 22.6.2022 18:33:27

Mulla on ainakin tosi usein vaikeuksia kirjautua tänne, kun kirjaudun niin se heittää mut vain profiiliini. Tai näyttää että olen kirjautunut, mutta kun tulen keskusteluun, pyytää taas kirjautumaan, ja sitten ilmoittaa että istunto on jo käynnissä. Ja tämä käy uudestaan ja uudestaan, eri laitteilla ja eri selaimilla, käynyt jo kauan aikaa. Tuskin olen ainoa joten ei ihme jos palsta on hiljentynyt.

Mutta neljättä päivää mennään. Tänään olen ollut hieman itkuherkkä, välillä tuntuu vain pohjaton suru, ihan kaikesta. Ikävöin erästä ihmistä jota ei pitäisi ikävöidä... Hän on ihan hyvä mies mutta meidän elämät eivät vain kohtaa riittävästi, parempi kun sen kanssa pysytään kevyellä tasolla. Mikä on myös erittäin mukavaa!

Hirveä vitutuskin päällä, johtuu osittain juomisen lopettamisesta, mutta eniten täysin imbesillistä työkaverista. Nykyisessä työssäni ja etenkin sijainnissa on äärettömän paljon hyvää mutta tuo ihminen pilaa sen niin etten kyllä häntä syksyä pidemmälle enää siedä.

Paljon on siis mielessä ollut meneillään tämän päivän aikana, mutta juomatta ollaan!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 23.6.2022 09:57:36

Viidettä päivää mennään, ja eilinen ilta sujui sitten hyvin, en ollut enää itkuinen tai ärtynyt, sai purettua kiukkuni yhden työkaverin kanssa, joka jakaa tuntemukseni tuota toista työkaveria kohtaan. Juttelin siskonikin kanssa ja sekin auttoi taas. Tällä hetkellä kaikki ok, jostain syystä hieman jännittää tämä pitkä viikonloppu kun raittius on niin alussa, vaikka en ole menossa minnekään. Ehkä se just on pahinta, kun ei ole mitään erityistä. Olen tosin asettanut itselleni vaikka mitä ja toivottavasti edes jotain saan aikaiseksi!

Tänään on ihan kohtalaisen virkeäkin olo vaikka nukuin aika huonosti, toivottavasti sitten ensi yönä saan kunnon unet ja saan vietettyä hienot 3 vapaapäivää! Synttärinikin ovat kohta tulossa, ja olen aika varma että yksi kaveri pyytää lähtemään lasilliselle... Hänelle tosin ei ole mikään ongelma jos itse juon alkoholitonta, niin hän tekee usein itsekin. Katsotaan nyt, siinä vaiheessa tosin mulla on sitten raittiutta takana jo hieman enemmän, mutta en halua mennä asioiden edelle. Mennään tätä päivää, hoidetaan työpäivä alta pois ja sitten nautitaan ja rentoudutaan.

Hyvää juhannusta!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 23.6.2022 11:35:42

Mirella kirjoitti:Mulla on ainakin tosi usein vaikeuksia kirjautua tänne, kun kirjaudun niin se heittää mut vain profiiliini. Tai näyttää että olen kirjautunut, mutta kun tulen keskusteluun, pyytää taas kirjautumaan, ja sitten ilmoittaa että istunto on jo käynnissä. Ja tämä käy uudestaan ja uudestaan, eri laitteilla ja eri selaimilla, käynyt jo kauan aikaa. Tuskin olen ainoa joten ei ihme jos palsta on hiljentynyt.

Moi Mirella ja muut!

Tässä ongelmassa on kyse keskustelualueen alustan ja verkkosivuston alustan yhteensovittamisen ongelmista (ne siis toimivat eri alustoilla). Eli ns. synkkaus kirjautumisessa näiden kahden välillä joskus pätkii. Ongelma on ikävä ja sitä yriteään korjata.

Hätäensiapuna tähän auttaa se, että kun keskustelualue on heittänyt pihalle:
* menee Päihdelinkin etusivulle,
* kirjautuu etusivulla ulos ja takaisin sisälle,
* tulee takaisin keskustelualueelle kirjautuneena.

Tämä kannattaa tehdä aina kun on ollut pidempään päivittämättä keskustelualuetta. Ei kannata ainakaan kirjoittaa pitkää viestiä ilman, että on varmistanut, että kirjautuminen on voimassa molemmissa alustoissa.

Pahoittelumme hankaluudesta.

Mukavaa kesää!

yt. Tiia/Päihdelinkki
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

ViestiKirjoittaja Mirella » 24.6.2022 14:47:15

^ Ei siihen viestin kirjoitukseen pääse edes kun ei ole kirjautunut, luulisi sen verran ylläpidon tietävän...

Kuudetta pöivää mennään, eilen oli taas rankka vitutus työpäivän jälkeen, mutta se meni onneksi ohi illan aikana. Tänään kaikki ollut ok, vaikken ole saanut mitään aikaiseksi :D. No, kohta lähden ulkoilemaan ja ehkä vähän jotain jaksan touhuilla sen jälkeen. Toisaalta on mukava vain olla, on ollut monin tavoin tosi raskas viikko. Mitään sen kummempaa juomisen tuskaa ei kuitenkaan ole, mikä on hyvä asia tietysti. Toivottavasti viikonloppuna jaksan aktivoitua, olisi paljon kaikkea, kiinnostavaakin, tekemistä, eikä vain tylsiä kotihommia.

Toivottavasti muillakin juhannus sujuu mukavasti, ja selvinpöin!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 25.6.2022 15:07:44

Nyt mennään jo päivää 7 ja edelleen menee ihan hyvin. Viikko sitten oli viimeinen päivä mun monen päivän juomaputkessani, tänään aamulla heräsin pirteänä aivan loistavasti nukutun kunnon yöunen jälkeen. En mä silti mitään edelleenkään ole saanut aikaiseksi, mutta yritän nyt vähän alkaa siivota ja laitan ruokaa jne. Kaikki on siis ok täällä toistaiseksi, ei juotata vieläkään. Muutamalle ihmiselle olen kertonut että alan etsiä uutta työpaikkaa ja pyysin niitä vinkkaamaan jos jotain mulle sopivaa ilmaantuisi... Odotellaan milloin siis on tulossa elämään iso muutos ja paluu Suomeen! En tiedä miten selviän siitä pimeydestä tosin mutta ehkä ostan jonkun kirkasvalolampun auttamaan siinä. Yksi kaverini totesi, kun ilmoitin että alan hakea töitä Suomesta, että nyt on maailmankirjat sekaisin :D En siis todellakaan uskonut vielä puoli vuotta sitten että tähän päädyn, enkä tiedä toteutuuko se, mutta kaikki asiat huomioiden, se olisi mulle kaikkiaan nyt parasta.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 26.6.2022 17:21:23

Viikko tuli täyteen, viikko sitten olin toipunut krapulasta ja päätin että nyt on taas yritettävä raitistua. Ekasta viikosta siis selvitty! Kaikki edelleen ok, eilen sain aikaiseksi jopa tiskata ja pestä pyykkiä... siivoaminen on vielä jäänyt, ehkä sitten huomenna :) Ei täällä onneksi sotkuista tai likaista ole joten en nyt niin huonoa omaatuntoa tästä koe. Hyvää ruokaa olen laittanut ja pitänyt suht säännöllisen vuorokausirytmin. Viime yönkin nukuin tosi hyvin, toivottavasti sama jatkuu tästä eteenkinpäin, uni on erittäin tärkeää hyvinvoinnin kannalta. Muutama tunti sitten olin lähdössä ulkoilemaan mutta alkoi sataa kaatamalla vettä, nyt se on lakannut joten käyn vielä hieman kävelemässä. Nyt ei siis ole sen kummempaa kirjoiteltavaa kun kaikki tuntuu olevan ok. Aamulla peilistä katsoo ihan normaalit silmät, naama ei ole pöhöttynyt eikä punoita, ihan terveet kasvot. Vaa'alla en ole uskaltanut käydä kun en halua tietää kuinka läski olen tällä hetkellä... Ehkä sitten seuraava projekti on taas se painon pudottaminen!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 28.6.2022 17:44:52

Päivää 10 mennään eli olen päässyt taas jo 2-numeroiselle päiväluvulle! Edelleen on mennyt ihan hyvin, hetkellisiä pieniä juomishaluja on ollut mutta ei mitään kummempaa. Ihan liian laiska olen ollut edelleen mutta kävin tänäänkin lounastauolla ulkoilemassa... pitäisi nousta aamulla hieman aikaisemmin ja käydä aamukävelyllä, aloitan työt klo 9 joten ihan hyvin ehtisin aamulla 30-45 minuutin kävelylenkin tehdä, se voisi aloittaa päivän mukavasti. Etenkin kun kelit lämpenevät ja lounastauon aikaan alkaa olla jo niin kuuma ettei kovin reippaasti jaksa kävellä silloin. Yritänpä tätä siis heti huomenaamulla, katsotaan saanko itseni ylös tuntia aikaisemmin! Aamut ei edelleenkään ole mun juttuni ja vapaaehtoisesti ylös nouseminen aikaisemmin kuin tarvitsee on aika myrkkyä... Nyt on ruoka uunissa ja kaamea nälkä jo, sitten vain rentoudun loppuillan, ihan kuin mä joku ilta tekisin jotain muuta :D

Miten muilla sujuu kesä?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 28.6.2022 18:41:14

Tervehdys Mirella.

Olen lukenut ketjusi ja samaistun tarinaasi vahvasti. Itsellä päivä 1 nyt (taas), sillä eilen sorruin juomaan. Lopetusyrityksiä läjäpäin takana, en jaksa enää. Alkoholin kittaaminen on vuosien mittaan tuonut masennuksen, ahdistuksen, huonommuudentunteen (sitä on muutoinkin), levottomuuden, hermostuneisuuden ja kasapäin muitakin ongelmia. Nyt psyyke ei enää kestä ja uskaltauduin puhumaan asiasta työterveydessä.

Tavoitteena raitis heinäkuu. Voimia sinulle! <3
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat