Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja lizzy (poistunut käyttäjä) » 5.12.2020 14:04:03

Hieno, upea alku Mirella :D Onnen ja raittiin elämän avaimet on sinun, ja vain sinun taskussasi! Lue ja katso vaikka YouTubesta alkoholista selviytyneiden tarinoita, ammenna niistä voimaa hyvillä ja heikoilla hetkillä.
lizzy (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Mirella » 5.12.2020 17:46:56

Kiitos tsempeistä, olen kyllä tähän saavutukseen jo tyytyväinen, enkä aio tietenkään tähän sitä lopettaa :D Nautin myös tästä helppoudesta, varmasti niitä juomisajatuksia tulee vielä mutta nyt on kaikki ok täällä! Neljättä kuukautta mennään ja huomenna taas pohditaan suomalaisuutta.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 12.12.2020 11:14:21

Jos olen oikein laskenut niin olen ollut 100 päivää juomatta! Hienoa kun pöivien ja viikkojen laskemisesta pääsee jo kuukausiin, mutta onhan 100 semmoinen mukava tasaluku! Ulkona tihuuttaa ja on harmaata mutta lähden silti ulkoilemaan ja ostoksille etten vallan jämähdä tähän sohvan mutkaan. Elämä rullaa, ei isompia ongelmia ja murheita, joten mikäs tässä. Valoa kaipaan mutta vielä vähän aikaa mennään pimeyttä kohti.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja RiAV » 13.12.2020 10:07:38

Hienoa Mirella!!! :-)
Haluan terveyteni takaisin.
RiAV
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 21.12.2020 20:17:41

Hei Mirella. Mitä sinulle kuuluu?
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 26.12.2020 20:11:47

Hei Marjaterttu, täällä ollaan! Lomaa viettämässä tällä hetkellä mutta maanantaina taas takaisin arkeen jo. Ja olen raittiina edelleen, reilun viikon päästä se olisi jo 4 kuukautta mutta en halua mennä vielä niin pitkälle. Hetkellisiä mielihaluja on ollut mutta ne on aina mennyt nopeasti ohi. Todellista "taisteluhetkeä" ei ole eteen tullut, niitä edelleen odottelen... Olen lomalla liikkunut ja rentoutunut ja syönyt hyvää ruokaa ja viettänyt aikaa ystävän seurassa..

Miten sulla menee?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 26.12.2020 21:22:24

Hei, mukava kuulla sinun positiivisia kuulumisia, niistä saa uskoa omaankin touhuun. Jouluaattona minulla tuli paha ylilyönti. Mutta tästäkin selviän. Otan osaa plinkin 30 päivän haasteeseen. Uuteen alkuun taas.
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 27.12.2020 06:00:58

Luin Mirella koko viestiketjusi ja meillä on juomisen suhteen aika samankaltainen menneisyys. Minulla juominen on keskittynyt enemmän viikonloppuihin, usein viinipullo pe, la ja vähitellen juominen on vaan lisääntynyt. Ja nyt viimeinen vuosi ollut tissuttelua melkein ihan jokainen päivä. Enkä oikeastaan ole edes käsittänyt kuinka riippuvainen olenkaan. Uskomaton voima tällä aineella on.

Tiedän että lopettaminen on minulle ainoa vaihtoehto. Töistä kun lähden minulla on aina kaupassa käynti ja ruokaostosten mukana aina jokunen tölkki. Tämä on aika tyhmä totuus. Vaihdan aina kauppaa välillä.

Nyt olen todella pahoilla mielin, koska örvelsin jouluaattona iäkkäiden appivanhempieni luona. Häpeän määrää en voi edes mitenkään kuvailla.

Mutta, päivä kerrallaan. Fyysinen olo alkaa helpottaa. Psyykkinen ei.

Tsemppiä 💕 kovasti. Minulla on loma ensi viikolla, täytyy keksiä mukavaa tekemistä.

Onneksi olen voinut puhua mieheni kanssa, mutta en vielä kohta aikuisen lapsemme kanssa. Se on vielä edessä.
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 27.12.2020 17:02:56

Itse onneksi ja valitettavasti join yleensä yksin ja seurassa mulla piti löhes aina tiukka kontrolli. Olen tyytyväinen että olen nyt päässyt raittiudessa hyvään alkuun mutta 10 vuotta kesti päästä edes tähän. Niin monta päätöstä ja lupausta itselleni, niin monta itseinhon aamua... Mun läheiset ei vieläkään tiedä miten paljon join ja miksi oikeasti olen nyt juomatta. Ehkä mä joskus rohkaistun!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 27.12.2020 17:35:57

Yksin ja salaa olen minäkin aina juonut. Ei tästä tiedä kuin ydinperheeni, eivätkä hekään ihan kaikkea, määriä yms. En koskaan baareissa. En juhlissa. Kontrolli on säilynyt. Viime kesän hääkutsuun vastasin kieltävästi koronaan vedoten, totuus oli etten tiedä enää olisiko kontrollini pitänyt, juhlapaikalla piti yöpyä. Menen juhliin yleensä omalla autolla, niin en voi juoda, hyvä syy itselle ja muille. Ei tarvitse selitellä. Enkä ihan oikeasti olisi ikinä uskonut olevani tässä tilanteessa, etten pärjää juomisen kanssa. Nyt sen tiedän. Eteenpäin vaan😊
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 27.12.2020 18:52:03

Sama juttu, vieläkin on se epäusko että miten näin oikein kövi, miten tein itselleni näin ja miten en saanut pysäytettyä heti vaikka tajusin että menee liikaa. Jatkoin vain ja sössin asiani kunnolla. Osa on vielä selvittämättäkin ja välillä olin todella pohjalla, ollessani tuhoisassa suhteessa. Ne on onneksi jääneet taakse jo ajat sitten. Nyt en edes ajattele suhdetta kunnes olen saanut itseäni kondikseen kaikin tavoin.

Nyt onneksi näen tulevaisuuden ja ajattelen selkeästi, ja muutamia satasia on jo jäönyt säöstöönkin. Täytön ensi vuonna 50 ja haluan antaa itselleni kunnon lahjan!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 27.12.2020 19:18:21

Paras lahja on varmasti päihteettömyys. Meillä on vuoden ikäero. Olin kuiten niin fiksu että tupakan lopetin 22 v sitten. Olin siinäkin tosi koukussa. Sit koukutuin nikotiinipurkkaan😊 Siitäkin pääsin irti. Kyllä tämäkin tästä😊
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 28.12.2020 21:51:37

Ja minä lopetin tupakoinnin 16 vuotta sitten! Ilman nikotiinipurkkaakin vielä. Nyt asetin itselleni liikuntahaasteen, 4 viikon ajan joka pöivä pitää köyttäö rappusia edes kerran pöivässä. Tänäön aloitin ja 5 kerroksen kohdalla piti hetken puuskuttaa... Mutta luulisi siinä kunnon kasvavan kun tänne ylös kapuan joka pöivä! Tämä ei ole mikään uuden vuoden lupaus vaan ihan itselleni asettama haaste. Aaton vietän kotona, eihän nyt muutenkaan minnekään kannata mennä, kaverin kanssa ja hän tietää etten juo.

Eilen oli kaupassa hetken mieliteko mutta sysäsin sen pois mielestäni. Näitä tulee mulle mutta ihan todella tiukkaa tilannetta ei ole ollut pitkään aikaan. Annan itselleni raittiin alun vuodelle 2021. Tällä hetkellä on aika hyvä olo vaikka paljon kaikkea paskaa vielä on, silti jatkan hyvillä mielin eteenpöin. Näen valoa tulevaisuudessa itselleni, mä saan kaikki vielä selvitettyä jotenkin ja minusta on johonkin. Sosiaalinen verkostoni on todella pieni, mulla on erittäin vähän läheisiä, ehkä pitäisi niitä suhteita ylläpitää vähän paremmin...
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 31.12.2020 11:36:35

Vuoden viimeistä päivää viedään, ja raittiina vietetään vuoden vaihtuminen. Luultavasti olen unten mailla tai ainakin jo sängyssä peiton alla kun vuosi vaihtuu :D
Kaveri on tulossa käymään illaksi, laitan ruokaakin ja ostin sipsejä, ei niin terveellistä mutta menköön! Kaupassa käyn vielä ja käyn ulkoilemassa kun aurinkokin paistaa jotenkuten. Katsotaan mitä vuosi 2021 tuo tullessaan, mutta ainakin aloitan sen ilman krapulaa ja raittiina.

Miten muut otatte uuden vuoden vastaan?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Miika » 31.12.2020 13:41:11

Mahtavaa Mirella. Ja kyllä sipsejä saa nauttia silloin tällöin.
Miika
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat