Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja Mirella » 12.7.2020 18:50:14

Tuo vierailu sovittiin jo jokin aika sitten, nyt se vain sattuu parhaimpaan mahdolliseen hetkeen. Olin ulkona, ihana ilma, laitoin hyvää ruokaa ja nyt vain katselen telkkaria illan. Huomenna on hyvä aloittaa työviikko, ja 10. raitis päivä :). Vielä pitää suunnitella loppu lomaa miten pysyn juomatta kun tulen kaverilta, mutta silloin toivottavasti jo omat jalat kantaa tukevammin. En ole näin optimistinen ollut pitkään aikaan elämäni suhteen!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 13.7.2020 20:16:50

10 päivää juomatta ja tänään on tehnyt kovasti mieli. Selvisin kuitenkin kunnialla kaupasta, ja kun lähdin kävelylle, en ottanut rahaa lainkaan mukaani. Pariin päivään ei onneksi tarvitse käydä kaupassa, joten pitää jättää rahat kotiin kun lähden ulos ettei tule enempää houkutuksia. Olen ollut myös kovin tunteikas, vaikka suht luottavaisesti eteenpäin katsonkin. Tiedän että en voi juoda, tän on lopultakin oltava mun osalta ohi jos haluan oikeasti saada kunnon elämän vielä. Tuhlasin ihan liikaa aikaa, rahaa ja elämääni juomiseen ja tulen siitä kärsimään pitkään. Se on nyt minusta kiinni tuleeko jatkossa lisää kärsimystä.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 13.7.2020 22:25:51

Hienosti olet päässyt alkuun, Mirella. Tahdonvoimaa peliin, pian alkaa helpottaa. Aika on tässäkin parantava voima.
Tsemppi-peukku. JuuliaS
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 14.7.2020 09:56:54

Kiitos JuuliaS, hyvää alkuahan tässä mennään. Ihan hyvä olo mulla on, väsymys hellitti jo ja nukuin hyvin, mutta nyt on pari yötä mennyt huonommin ja väsyttää päivällä. Työt kuitenkin sujuu ihan hyvin! Mulla on määräaikainen työsopimus, mutta pomo lupasi mulle jatkoa ja kehui hyvää työtäni, mikä oli tietysti kiva kuulla. Seuraava askel olisi parempaan kuntoon pääseminen, joten pitää vähitellen pidentää kävelylenkkejäni. Olen aikaisemmin harrastanut juoksemista, ehkäpä vielä pääsen siihenkin takaisin.

Tsempit kaikille muillekin, tiedämme kaikki mitä tuskaa tämä alku on!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Dave2 » 14.7.2020 10:31:17

Mukava lukea positiivista tekstiäsi Mirella. Voin kokemuksesta kertoa, että asiat vaan parenee kun jättää juomishommat. Toki elämässä voi tulla haasteitakin mutta paremmin ne hoituu kun on juomatta eikä turruta itseään alkoholilla.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirella » 14.7.2020 18:17:36

^Kiitos! Ja näinhän se on, juominen pahentaa kaikkea. Onneksi teen töitä aika myöhäön, lopetan vasta 18, joten ilta ei ole niin pitkä. Just nyt tekee taas tiukkaa mutta onneksi ei tarvitse siellä kaupassa käydä niin on helpompi välttää houkutuksia. Taidan pysyä sisällä illan kun kävin jo aikaisemmin päivällä ulkoilemassa, vältän kaikki houkutukset. Minä EN aio sortua tänään!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 15.7.2020 12:49:36

Ilta sujui sitten lopulta hyvin, asetuin sohvalle lukemaan pariksi tunniksi ja juomishalu meni samantien ohi. Se halu tulee aina kun työpäivä on ohi, koska olin tottumut joko menemään kauppaan hakemaan juomaa, tai olin hakenut jo pöivällä ja valmistauduin korkkaamaan. Kun nyt pääsen tuosta hetkestä ohi niin loppuilta kyllä sujuu.

Sain tänä aamuna noustua aikaisemmin ja lähdin ulos, ja joku hetkellindn mielenhäiriö iski ja JUOKSIN! Siis ehkä 100 m, enempään en kykene, mutra ne oli silti ihan oikeita juoksuaskelia! Koitan huomenna samaa ellei sada vettä. Olin selkeästi virkeämpi työt aloittaessani kun olin ulkoillut edes tuon vähäsen, ja köynyt suihkussa. Olen myös yrittänyt tarkkailla enemmän syömisiäni, jotta painokin lähtisi putoamaan mutta se on pitkä prosessi.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 16.7.2020 18:47:43

13. päivää mennään jo, tänään aamulla satoi vettä joten kävin ulkoilemassa vasta myöhemmin, ja kapusin nuo prkl rappusetkin ylös kun kerran muitakin menin siihen haastamaan. 9 kerrosta kun lappaa menemään niin hengästyyhän siinä, 5. kerroksen jälkeen piti kerrosten välissä vetää henkeä muutaman kerran. Tänään ei ole ollut juomishaluja juurikaan, odotan vain että saan huomisen työpäivän tehtyä ja sitten odottaa loma! Heti lauantaina lähden kaverin luokse, ja odotan että voin rentoutua mukavassa seurassa, toivottavasti uida, syödä hyvää ruokaa ja jauhaa äärimmäisen tyhmiä juttuja!

Miten muut suunnittelette lomaa viettävänne, tai olette jo viettänyt?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 4.9.2020 21:15:03

Join eilen, 2 lasia viiniä. Nyt ollaan taas pöivässä 1, tosin se on kohta ohi. Tuntuu oudolta kirjoittaa tänne kun ei täällä oikein keskustelua ole. Eikä tämä ole mikään moite, en itsekään keskusteluihin juuri koskaan osallistu muissa ketjuissa. Muuten menee ihan ok, liikaa rahaa tosin olen pistänyt menemään joten nyt pitää olla rahan suhteen tiukempi. Olen ollut aika tunneherkkä viime aikoina, tulevaisuus pelottaa ja pelkään jääväni kokonaan yksin. Kaukana ei ole nytkään kokonaan yksin oleminen. Olen jotenkin irti kaikesta ilman suunnitelmaa ja tuntuu että tulevaisuudessa jään tyhjän päälle ellen toteuta pitkän ajan suunnitelmaa tarkasti. Pitkäjänteisyys ei vain kuulu vahvuuksiini... En tiedä saiko täatä mitään tolkkua, nyt tulee vain tajunnanvirtaa ulos.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 4.9.2020 22:31:04

Hiljaisena taustalla lueskelen, et siis tyhjyyteen kirjoita.
Oletko lukenut ketjusi ensimmäistä viestiä pitkään aikaan? Minä luin sen juuri.
Jatka vaan taistelua parista lasillisesta huolimatta. Onko haaveenasi vielä juosta?
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 5.9.2020 10:46:35

^ Kyllä, luen aina joskus, edellisiä postauksiani! Olo on tänään parempi, ja kai mun pitää olla ylpeä että join "vain" 2 lasia viiniä (ravintola-annoksia, ei mitään tuopillisia) ja se jäi siihen ja lähdin kotiin nukkumaan. Tänään olen kohta lähdössä patikoimaan parin kaverin kanssa ja aurinko paistaa. Juoksu on edelleen haaveissa ja eteneminen h i d a s t a... Mutta kyllä se tästä taas, eilinen oli huono päivä niin oli pakko taas avautua! Työtkin sujuu hyvin ja saan hyvää palautetta ja mun työsopimustakin jatketaan, se auttaa talouden kanssa tietysti.

Ja olen laihtunut jo 4 kiloa :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 5.9.2020 19:31:05

Patikoidessa totesin miten surkeassa rapakunnossa olen! Teki hyvää ulkoilla ja liikkua... Sen jälkeen kövin kaupassa ja kövin hetkellisen keskustelun pääni sisällä että mitä sieltä ostetaan ja ei osteta. Nyt olen taas ylpeä itsestäni kun mukissa on yrttiteetä. Huomisaamuna kiitän itseäni varmasti kun saan herätä virkeänä! Monen tunnin ulkoilun jälkeen uni luultavasti maittaa myös.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 5.9.2020 19:32:34

Hyvä että jäi kahteen lasilliseen. Sotaa joutuu varmasti kaupassa välillä käymään.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 6.9.2020 11:38:34

Nukuin lähes 9 tunnin yöunet ja silti vähän väsyttää! Mutta olipa taas ihana herätä ilman sitä pöhnäistä oloa, tiedätte varmasti mitä tarkoitan. Söin aamupalaa, jpin kupin teetä, nyt lueskelen sohvalla mukavassa hiljaisuudessa. Laitoin fileet marinadiin ja paistan ne myöhemmin, käyn vähän ulkoilemassa... Yritän saada tehdyksi ainakin tunnin kävelylenkin. Onpa mukava sunnuntak! Kauppaan ei tarvitse mennä (ei houkutuksia) joten voin vain rentoutua ja valmistautua uureen viikkoon. Ehkä saan tuon repsahduksen pois mielestäni myös. En edes osaa sanoa miksi niin kävi, meitä oli 5 joista 2 tilasi alkoholitonta juomaa, ja 2 tilasi oluen. Olisin hyvin voinut tilata alkoholitonta myös mutta niin vain suusta tuli ulos "lasi chardonnayta" ja vielä saisinko toisenkin. Meni muuten päähän ihan kunnolla, joten hyvä että lähdin kotiin vaikka pari jäi vielä jatkamaan. Ei tuo onneksi enää niin hirveästi harmita kun sain sen lopetettua tuohon.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja omama » 6.9.2020 16:15:37

Moi Mirella, minusta voit onnitella itseäsi kahdesta asiasta: Että osasit jättää kahteen lasilliseen ja että olet tänään selvin päin, ilman pöhnää ja krapulaa. Itsekin heräsin tänään klo 8 ihan pirteänä ja ihan ihmettelin, miten hyvä olo voikaan olla kun saa herätä ilman krapulaa :idea: kävin koiran kanssa lenkillä ja nautin olostani. Hyvää sunnuntai-iltapäivää ja selvää ensi viikkoa :)
Eteenpäin, sano mummo lumessa
omama
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat