Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja Mirella » 7.9.2020 13:41:41

Kiitos tsempeistä omama ja 0132, nyt jotenkin tarvitsin niitä. Ihan hyvä olo mulla on nyt vaikka hieman huonosti nukuinkin, silti kohtalaisen pirteänä. Kaupassa sorruin vain pikkupussiin sipsejä! Parempi niin vaikkei se hyvää tee mun laihdutushaaveille :D. Uusi viikko alkanut, kiirettä töissä joten pöivällä ei paljon muuta ehdi ajatella. Löysin muuten kaapin perältä vielä yhden tyhjän viinipullon, en tiedä koska se on sinne jäänyt mutta nyt sekin on viety kierrätykseen. Ensi lauantaille suunnittelen kans pientä päiväreissua jos sää sallii. Kyllä tämä taas tästä, sain jo kohtalaisen raittiin pätkän joten pystyn siihen ja voin ne kaksi lasillista jättää taakse!

Mukavaa viikkoa kaikille!
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 10.9.2020 14:13:49

Viikko kulunut tuosta repsahduksesta ja nyt mennään jo kuten ennenkin! Vähän on mielitekoja ollut mutta ei mitenkään pahoja, tai että olisin ollut lähellä repsahtaa uudestaan. Olen nukkunut ihan hyvin ja voin ihan hyvin. Lauantaille on pieni päiväretki kaverin kanssa ja lähdetäön heti aamusta.

Parille läheiselle kerroin lopultakin että olwn lopettanut juomisen, ja itse asiassa heistä kumpikin sanoi "tekis hyväö mullekin olla juomatta vähän aikaa". Kummallakin on kesän aikana hieman lipsunut ja etenkin toiselle on tullut tapa juoda viiniä töiden jälkeen lähes joka päivä, ja viikonloppuna enemmän. Jos mä voin tsempata muitakin edes miettimään alkoholinkäyttöään niin sehän on loistava juttu!

Tuo repsahdus auttoi mua lopullisesti tajuamaan ettei paluuta entiseen ole. Olenhan mä aina tiennyt tietysti mitä tarkoittaa Platonin luolavertaus, mutta nyt viimeistään se todella iskostui mitä se tarkoittaa käytännössä. Seuraavaksi keskitän energiaani että pääsen parempaan fyysiseen kuntoon.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja omama » 10.9.2020 19:24:46

Hyvä Mirella!! On varmaan aika yksilöllistä, montako repsahdusta (ja kuinka pahoja) tarvitaan että alkoholisti ymmärtää, ettei paluuta joko kohtuukäyttöön tai juomiseen ole. Hienoa että sulle asia on selvä :) Minäkin koitan päästä parempaan fyysiseen kuntoon, tsemppiä sinulle kuntoremonttiin!
Eteenpäin, sano mummo lumessa
omama
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 12.9.2020 19:04:19

Joo paluuta ei todella ole. Tänään oli pitkästä aikaa todella tiukkaa... Mulla oli ihana pöivä, kaverin kanssa käytiin yhtä nähtävyyttö katsomassa, ja syömässä aivan loistavaa ruokaa. Kaveri otti ruuan kanssa sangriaa (tapas bar), ja ai että kun se kylmä sangria houkutti... Kaveri kysyi haluanko mutta en ottanut, pysyin vedessä. Tarkoitus oli mennä kauppaan ettei huomenna tarvitsisi, mutta mielihalu oli sen verran kova etten halunnut lisäkiusausta ja tulin suoraan kotiin. Halu helpotti kun pöäsin kotiin, ja nyt on ihan ok, juon teetä sohvalla :D

Huomenna heräön siis taas raittiiseen pöivään, huomisen ohjelmassa kämpän siivous ja ulkoilua, sääennuste on auringonpaistetta 8)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 15.9.2020 14:25:37

12 päivää repsahduksesta ja kaikki ok. Kaupassakäynnitkin sujuneet ilman sen kummempia mielihaluja ja arki menee kuten ennenkin... Taloutrani yritän tasapainottaa ja yritän vähän säästääkin, mikä ei ole ihan helppoa mun pienistä tuloistani. Mahdollista silti! Ulkona paistaa aurinko ja töiden jälkeen pääsee taas ulkoilemaan vähäksi aikaa. Tämä viikko tuntuu tosi pitkältä ja nyt on vasta tiistai! Ehkä tästä kuitenkin ihan hyvin selvitään :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 17.9.2020 19:22:55

2 viikkoa mennyt ja pariin pöivään ei ole alko ollut lainkaan mielessä kun on flunssa päällä. Teetä ja kurkkupastilleja ja nenäliinoja kuluu ja yritän jotenkin nukkua niin ettei yskittäisi niin paljoa. Viikonloppuna oli taas tarkoitus tehdä pöiväreissu, mutta keskityn lepäämiseen ja flunssan parantamiseen. Ilmeisesti flunssakausi on kunnolla alkanut, meidän tiimissä on 16 henkeä, ja 4 on sairauslomalla. Yritän itse selviytyä töistä huomisen.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 24.9.2020 22:33:35

Kolme viikkoa mennyt ja ihan hyvin pyyhkii! Mietin miten varautua siihen ajatukseen että helppoahan tämä on, voin taas pari ottaa? Mulla oli jo hyvä jakso, sitren repsahdus 3 viikkoa sitten, joka kuitenkin jöi 2 annokseen ja sen jälkeen on tehnyt tosi tiukkaa vain yhtenä pöivänä. Tällä hetkellä ei todellakaan ole tuota ajatusta että voisin vähän ottaa ja tästä palaan kohtuukäyttöön, mutta itseni tuntien sekin hetki tulee. Miten päästä siitä ajatuksesta pois siinä tilanteessa?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 25.9.2020 09:24:59

Tutultahan tuo Mirella kuulostaa ja itse aina käytän mekanismia että odotetaan vielä tunti ja keksin sijaistoimintoja. Aina menee se himo ohi siinä ajassa, se on jännä juttu miten aivot toimii ja miten lyhyestä ja impulsiivisesta hetkestä usein retkahduksessa on kyse.

Suosittelen vahvasti aika kovaa ja intensiivistä liikuntaa koskq kun alkoholiin tulee etäisyyttä ja urheiluun löheisyyttä, saa siitä aikamoisen endorfiiniryöpyn. Aivot oppii saamaan hyvänolontunteen muusta kuin viinasta.
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 25.9.2020 20:34:57

Kiitos Uratykinloppu! En tosin tarkoitranut juomishimoa, vaan että tarkoituksella päätän etten ole enää raitis vaan palaan kohtuukäyttäjäksi, kuten "normaalit" ihmiset. Tänään on ollut hieman mielitekoja mutta kestän sen kyllä enkä juo tänään. Olen vain tällä hetkellä tilanteessa, jossa olen tottunut juomaan, siitä varmaan tämä tunne tänään tuli. Nyt on jo 4 raitis viikonloppu putkeen alkamassa, hyvä minä! Viikonlopun sääennuste on sateinen, mutta huomiselle on suunnitteilla yksi museokäynti.

Se on kivaa, pidän museoista ja uusissa paikoissa usein käyn paikallisissa museoissa, ja kirkoissakin vaikka ateisti olenkin. Kirkoissa näkee historiaa, arkkitehtuuria ja taidetta. Monia mahtavia katedraaleja on tullut nähtyä, Kölnissä on itselleni yksi vaikuttavimmista, eikö Wieninkään hassumpi ole.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 30.9.2020 14:05:22

Tänään tulee täyteen 4 viikkoa tätä raittiutta! Pidän siitä miten terveet kasvot katsoo mua aamulla peilistä ja miten hyvin nukun nykyään. Pidän siitä että jaksan tehdä asioita ja ajattelen konkreettisia suunnitelmia. Pidän siitö että olen sanonut joillekin ihmisille ääneen että en enää juo. En pidä siitä että olen edelleen liian laiska liikunnan suhteen, toivottavasti sekin kohta muuttuu :D

Ensi viikolla mulla on perusverikokeet ja, muu vastaava terveystarkastus, katsotaan mitä sieltä tulee. Aina mulla on kaikki arvot olleet ok, mutta ikää tulee eikä kokeita ole otettu muutamaan vuoteen.

Täällä menee siis ihan hyvin edelleen, ja viikonlopulle on taas tekemistä jo suunniteltu, arki nyt hurahtaa ohi ihan itsekseen.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 3.10.2020 19:08:03

Kuukausi raittiina! Ei tämä pisin aika ole mutta yksi pisimmistä viimeisten 10 vuoden aikana :D. Tänään oli hetkellinen pieni mieliteko mutta se meni nopeasti ohi ja nyt kaikki ok. Näin yhtä kaveria tänään, ja hänkin onnitteli mua kuukaudesta. Unen laatu (ja määräkin) on parantunut paljon, ja vireystila on ihan eri tasoa kuin ennen. Liikuntaan pitää nyt panostaa... Ja lopettaa sipsien syöminen, jos laihtua meinaan vähän nopeammin! Olen tyytyväinen itseeni että olen päässyt taas kuukauden rajapyykille, tästä on hyvä jatkaa toiseenkin kuukauteen.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 3.10.2020 19:18:03

Hyvä Mirella! Oikein hyvä.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lizzy » 4.10.2020 07:08:24

GO Mirella GO<3 Hyvin menee mutta anna mennä. T lizzy
Tämä päivä - koko elämä.
lizzy
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 4.10.2020 07:13:42

Hieno eka kuukausi! Pikkuhiljaa liikuntaa mukaan ja sellaista rasitusta että kuitenkin tuntuu niin siitä alkaa saada hyvänolon tunteita ja peilistäkin alkaa näyttää entistä paremmalta, se tuo itsevarmuutta lisää koko projektiin🙂
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nayris » 4.10.2020 09:57:11

Upeaa Mirella!!
Perässä tullaan. :D
Nayris
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat