Olet täällä

Se on loppu nyt.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Se on loppu nyt.

ViestiKirjoittaja Miika » 6.3.2021 08:38:38

Annan vielä yhden mahdollisuuden itselleni, jos ei vieläkään onnistu, niin sitten työterveyshuollon juttusille.
Laitan laskurin rullaamaan.
Miika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.3.2021 08:43:09

Tsempit Sulle.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja siipale » 7.3.2021 08:08:42

Miika kirjoitti:Mä tarviin taas jonkun ponnahduslaudan, että pääsen alkuun.
Mulla on suuri halu lopettaa, mutta ei kuitenkaan ole.
Sitten kun aina kyseenalaistan itseni ja alkoholismini, että olenko kuitenkaan?!? En nuku puistonpenkillä, ei taloudellisia vaikeuksia...ei terveydellisiä vaikeuksia, mikäs tässä juodessa..
Kuitenkin se häiritsee itseäni.

Hei Miika!

Itse juurikin tuossa eilen täällä pohdin kuinka haluan lopettaa, mutta en halua lopettaa. Tiedän kuitenkin että lopetettava on. Oletko ajatellut käyväsi A-klinikalla? Itse olen pari kertaa käynyt. Toisella kerralla uskalsin jopa hieman avautuakin. Ja silloin neljän selvän päivän jälkeen tuntui hienolta kun työtekijä piti sitä isona saavutuksena. Toki olen juonut 9 vuotta että iso saavutus se ehkä onkin 😄
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Jeesiäkaipaava » 7.3.2021 08:12:53

Miika kirjoitti:Annan vielä yhden mahdollisuuden itselleni, jos ei vieläkään onnistu, niin sitten työterveyshuollon juttusille.
Laitan laskurin rullaamaan.

Tsemppiä Miika. Mene päivä kerrallaan, kuten tiedät. Itseäni pelottaa ajatella kesää ilman olutta, mutta käännän aina sen vain että olen nyt juomatta. Kyllä sinä onnistut ainakin tänään.
Jeesiäkaipaava
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Miika » 7.3.2021 09:23:23

Kiitos kaikille tsempeistä. Nyt on hyvä fiilis tän lopettamisen suhteen, jotenkin erinlainen kuin ennen, rauhallinen :)
Miika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja siipale » 7.3.2021 09:41:51

Miika kirjoitti:Kiitos kaikille tsempeistä. Nyt on hyvä fiilis tän lopettamisen suhteen, jotenkin erinlainen kuin ennen, rauhallinen :)

Itse oon ainaki täältä saanu kivasti tsemppejä ja kannustusta. Ja nyt tiiän etten ole ainoa 😊
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Miika » 8.3.2021 19:36:24

Tänään oli hyvä päivä :) .
Vapauttavaa kun ei tarvinnut tanssia sen pirulaisen kanssa. Jää aikaa vähän muuhunkin.
Miika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja siipale » 8.3.2021 21:04:09

Itsellä tänään on ollut vaikea päivä. Olo on hyvö, mutta ku haluttaa niin maan penteleesti olutta. Piti jäädä tuplavuoro tekemään niin ei kerkeä ajatella. Ja aamulla takasin sorvin ääreen.
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Stella » 9.3.2021 00:00:11

Moi Miika,
luin juuri ketjusi läpi. Kuuluisin itsekkin tälle Lopettajien puolelle, koska tiedän, että olisi ihme jos voisin joskus juoda taas alkoholia (viiniä) normaalisti. Minäkin samaistun niin täysin kun kirjoitit “haluaisin lopettaa, mutta en halua lopettaa”. Niin tuttu ristiriita. En ole valmis myöntämään, että lopettaminen on ainoa oikea valinta, joten toistaiseki menen vähentämis-linjalla (kompuroiden).

Ymmärrän täysin pettymyksen ja tuskan kun olet pidemmän tauon jälkeen juonut. Mutta uskon oikeasti, että se kuuluu uuden tien oppimiseen. Olet tosi hienosti pystynyt olemaan pidempiä kausia juomatta. Ja olen varma, että aina vaan paremmin sulla tulee menemään. Omat tipattomani ovat laskettavissa päivissä, toistaiseksi. Mutta perästä tullaan! Hyvää raitista tiistaita sulle!
Stella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Miika » 13.3.2021 08:21:21

Jouduin nollaamaan laskurin. Eilen taas join filmin poikki.
Maanantaina pitää ottaa yhteyttä työterveyshoitajaan ja lähteä sitä kautta liikenteeseen. Ehkä joku juttelu voisi jeesata ja täytyy tosissaan miettiä sitä antabus kuuria.

Nyt mä vaan toivon ettei tulisi sitä pelko ahdistus tilaa taas, mikä mulla aika usein tulee juomisen jälkeen.
Ei mulla eilen ollut mitään syytä juoda paitsi hirveä alkoholin himo.
Vihaan millainen musta tulee humalassa. En pysty tunnistamaan itseäni, mä en ole se ihminen.

Pelkästään jo näiden krapuloiden pitäisi estää juominen, mutta ei.
Nyt on nostettava kädet pystyyn että en itse pääse irti tästä. Haluan lopettaa vielä kun se on mahdollista.
Miika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Miika » 13.3.2021 09:49:50

Aloin miettimään, että milloin tää juominen lähti käsistä.
Olin kuitenkin nuorempana kohtuu käyttäjä. Join vaan kaverien seurassa baarissa ja en koskaan arkena.
Nykyään se on yksin juomista.

Ja vaikka saisinkin pidettyä juomisen vain viikonloppuna mikä on siis epätodennäköistä, niin aina pitää juoda itsensä sammuksiin. Nykyään muistikin menee lähes joka kerta.
Miika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja siipale » 14.3.2021 16:11:19

Miika kirjoitti:Aloin miettimään, että milloin tää juominen lähti käsistä.
Olin kuitenkin nuorempana kohtuu käyttäjä. Join vaan kaverien seurassa baarissa ja en koskaan arkena.
Nykyään se on yksin juomista.

Ja vaikka saisinkin pidettyä juomisen vain viikonloppuna mikä on siis epätodennäköistä, niin aina pitää juoda itsensä sammuksiin. Nykyään muistikin menee lähes joka kerta.

Itsekin samaa pohdin, että millon se lähti lapasesta. Ehkä se oli silloin 9v sitten kun ajattelin ettei pari haittaa. Tai 7v sitten kun parista oli tullut jo kymmenen. Tai kun muutama vuosi sitten humasin juvani jo salassa kaikilta. Hankala tosiaan määrittää.
Itse en ihan sammuksiin itseä ole juonut, mutta niinpaljon etten muista käytyjä keskusteluja. Aamulla aina kauhea pohdinta että mitä on sovittu milloinkin. No sama se sille on ollut kun juomisen takia ne kaikki jollain tekosyyllä on aina peruttu.
16. selvä päivä. Päätä särkee ja antasin melkein mitä vain muutamasta oluesta. Moraali ei onneks anna periksi. Vielä.
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Miltaq » 15.3.2021 16:43:47

Kyllä on monta kertaa tullut mietittyä millon juominen lähti käsistä. Tätänykyä olen tullut siihen tulokseen, että heti ekasta kerrasta lähtien. Jo teininä vedin tajun kankaalle ja juominen on aina ollut mulla humalahakuista. Kyllä niitä sivistyneitäkin reissuja jokunen on ja esim. arkena pystyin lopettaa niin, että töihin selvis.. mutta, aina oli pakko ottaa niin paljon kuin mahdollista..

2.5kk. nyt takana, välillä tosi helppoja päiviä ja välillä tosi vaikeita. Luen paljon kirjallisuutta ja pohdin omaa historiaani, kirjotan päiväkirjaa.

Päivä kerrallaan kohti parempaa.

Tsemppiä.
Miltaq
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja RiAV » 20.3.2021 07:27:59

Hei Miika ja muut

Lopettamiseen vie aikamoinen ajatusturbulenssi ja se voi viedä aikaa. Ottakaa päivä kerrallaan. Olen itse nyt ollut raittiina 156 päivää ja huomaan olevani paljon enemmän "oma itseni", kun en juo alkoholia. En pidä siitä henkilöstä, joka minusta tulee. Ja kemiallista reaktiota, jonka se aiheuttaa, en voi hallita tahdonvoimalla tai millään muullakaan.
Jos haluan hyvän elämän, ja se minulla nyt on, niin en juo enää koskaan.

Tsemppiä sinne!
Haluan terveyteni takaisin.
RiAV
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Huono äiti » 20.3.2021 09:03:17

Jos toistuvasti tuntuu että häviää aina taistelun juomahimolle niin apua on varmaan hyvä hakea viivyttelemättä myös ulkopuolelta.
Itselläni juomattomuus toi alkuun todella syvän masennuksen ja kun sisälläni oli tunne että mikään ei tunnu miltään eikä mikään kiinnosta, oli se omiaan ruokkimaan ajatusta siitä että eiköhän se ole ihan sama sitten vaikka ryypätä.
Alun syvistä vesistä selvisin sillä etten edes yrittänyt piristyä masennuksestani. Löin hanskat tiskiin ja maksoin jonkun viihdepakettipalvelun ja söin herkkuja ja join litratolkulla cocista ja katsoin kaikki illat sängyssä elokuvia ja sarjoja verhot kiinni. Päätin että vietän siten vaikka kaiken vapaa-aikani, kunhan olen vuoden juomatta. Tämä taktiikka toimi, ja jossain vaiheessa huomaamatta avasin verhot ja sammutin telkkarin. Hae siis apua tarvittaessa ulkopuolelta ja usko että edessä on päiviä jolloin taistelu helpottaa. Etkä ole yksin. Meitä on täällä monta!
Huono äiti
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat