Olet täällä

Irtiotto

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Irtiotto

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 17.4.2020 11:33:32

Tekstistäsi paistaa turhautuneisuus ja ikävystyminen. Ne ovat vaarallisia asioita 60:n raittiin päivän kohdalla. Kukapa näiden olosuhteiden aikana ei ikävystyisi, mutta ole nyt tarkkana viina-ajatusten suhteen. Tippa tappaa, ainakin hyvin alkaneen raittiuden.

Tsemppiä.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 17.4.2020 14:15:59

Kiitos tsempistä. Se on aina paikallaan.

Aika yksin tätä juttua teen, eikä edes vaimo tiedä miten kova juttu tämä minulle on. Ollaan sellainen uusiopari, joten ei ihan toistemme kaikkia ajatuksia osata lukea.

Sinänsä ihmettelin, mistä se turhautuminen paistaa, kun itsellä tulee vahvempi olo päivien karttuessa. Tiedän kyllä nuo kolmen kuukauden ja sadan päivän vaarat. Olen itse joskus aiemmin erehtynyt luulemaan ja uskomaan kohtuun mahdollisuuteen.
Minulle ei sellainen onnistu.

En tiedä pitääkö koko loppuelämä olla varuillaan, vai tuleeko päivä jolloin koko alkoholin voi unohtaa. Vielä sellainen päivä ei ole ajankohtainen.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 17.4.2020 14:19:57

Mitäpä jos kertoisit vaimolle, kuinka kova juttu on? Silloin hänen ei tarvitsisi edes yrittää lukea ajatuksiasi. Me naiset aika harvoin valitetaan, että miehet puhuisivat liikaa tunteistaan :wink:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 17.4.2020 14:24:06

MTT64 kirjoitti:
En tiedä pitääkö koko loppuelämä olla varuillaan, vai tuleeko päivä jolloin koko alkoholin voi unohtaa. Vielä sellainen päivä ei ole ajankohtainen.

Omasta kokemuksestani voin sanoa että ei ole kysymys siitä voiko unohtaa. Ei siinä niin aktiivista unohtamista tarvita, kunhan ei laita unohtumiselle hanttiinkaan. Antaa elämän kantaa eteenpäin. Se vaan unohtuu, kuten moni muukin asia joka jossain elämänvaiheessa (minulla tuo alkoholi vuosikymmeniä) on ollut hyvin tärkeä asia mutta sitten kun se on ohi niin jonain päivänä se vaan on menettänyt merkityksensä.
Tottakai voi ylläpitää sen merkitystä, asiaa nostamalla itselleen aina vaan agendalle, mutta luulen että väljähtyy se merkitys siitä huolimatta. Ellei nyt ihan joka päivä asiaa mielessään tahallaan veulaa.

Se, miten kauan kenelläkin kestää, on varmasti kovin vaihtelevaa. Voipa olla niin, että mitä vähemmän asiaa murehtii ja sillä itseään kiusaa niin sitä nopeammin luonto tekee tehtävänsä ihmisen aivoissakin.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 » 17.4.2020 17:22:18

Nyt on hyvä aika raitistella, koska korona.

Saatoin saman kirjoittaa jo joskus aiemminkin, mutta totta se on tänäänkin.
Jotenkin tuo huoli tulevaisuudesta, omasta ja läheisten terveydestä ja toimeentulosta on
niin iso, ettei alkoholin juominen ja sen saatavuus ole ihan ykkösenä asioita priorisoidessa.

Poikkeusolot ja koronavirus ovat hyviä syitä raitistua.
Jollakin voi olla päinvastoin, mutta minulla noin. Hyvä niin.

Prison Break: Scofield, Burrows ja Tancredi. Ja tietysti Theodore "T-Bag" Bagwell tänä iltana seuranamme.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 18.4.2020 11:20:05

60. päivä

Kaunista.
Matka jatkuu, päivistä tulee viikkoja, viikoista kuukausia, kuukausista vuosia jne.
Helppoa kuin heinänteko.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 19.4.2020 07:59:16

61. päivä

Omituinen rutiini tulla tänne aamukahvin jälkeen sanomaan, ettei ole mitään sanottavaa. Siis ei kuuu mitään.
Juuri nyt sillä on jotakin merkitystä minulle, joten mitäpä se muille kuuluu.
Väkisin tulee mieleen, että mitähän muut ajattelevat. Asia, jolla ei ole yhtään mitään väliä.
Minä toimin näin, muut toisin. Jotkut eivät toimi ollenkaan.
Ovat toimimatta, epäkunnossa. Omasta mielestään ehkä hyvinkin kunnossa. Se on taas asia, joka ei kuulu minulle.
Kuten minunkaan kuulumiset eivät heille.
Sellaisia kuulumisia ja kuulumisten pohdiskelua, kun ei mitään uutta kuulu.

Kuulumisiin.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MTT64 » 20.4.2020 08:59:57

62. päivä

Uusi viikko taas aluillaan. Mää oon kauhian hämmästynyt kolmesta asiasta. En kerro mistä.
Jotakin pitäisi tänäänkin tehdä, yksi juttu on tahdostani riippumatta tehtävä. Muu on vapaaehtoista.
Eilen sain sentään kesärenkaat vaihdettua. Muuten oli vaisumpaa, en viisastellut edes fb:ssa.

Pullaa en leivo, enkä paista. Osaisin ehkä, mutta ei ole kyllä aikoihin tarvinnut. Onnistuin aikoinaan pariutumaan
hyvän leipurin/kokin kanssa. Tosin ei hänkään juuri pullia paista. Muuta syötävää kyllä paljon juu.

En ajatellut myöskään pohdiskella onko korona seuraus vai rangaistus. Pohtikoot he, kenellä isompi pää.
Jokin se on, eikä kiva asia yhtään. Tulisipa tällä viikolla jotain merkkejä, että ohi alkaa mennä.

Se kyllä vähän jännittää, selviääkö Palsanmäkien huutokauppahuone, kun saivat korona-apua vain 100000€,
sehän on ihan yhtä vähän, mitä sai yhden europarlamentaarikon rouva nettiyhteisönsä toiminnan jatkumisen turvaamiseen.

Voi Huonon Äidin hyvä yhteisö sentään! Ei olla Suomessa köyhiä, vaikka vähän kipeitä ollaankin.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 20.4.2020 10:12:12

Onneksi olkoon kun 2 kuukautta täynnä jo :D Hieno saavutus mielestäni.

Korona ei ole Suomesta ohi pitkään aikaan. Meillä on niin vähän sairastuneita, että tänne ei synny ns kollektiivista immuniteettia tällä menolla ennen kuin rokote saadaan. Jos siihen menee vaikka 2 vuotta niin sitten eletään koko se aika koronan pelossa. Siksi on hyvä opetella vähitellen sen suhteen uudenlainen ajatustapa. En mene neuvomaan kenellekään millainen, jokainen itse päättäköön mutta tarkoitan, että pitää opetella elämään sen kanssa.

Minä rouhin vieläkin asfalttia nastoineni, kun miestä laiskotti viikonloppuna. Aiemmin en uskaltanut renkaita vaihtaa, kun lumiennätyskin tuli vasta viime viikolla.

Sen kyllä sanon, että jos Palsanmäki ei selviä niin on kyllä maailman historian huonoin biness mies :roll: Velaton firma, joka on tuottanut niin hyvin, että on voinut nostaa toimarin kanssa valtavaa liksaa vuosia ja mitään kuluja ei ole niin kauan kun ovat tauolla. Voivat laittaa sen satskun suoraan eläkerahastoonsa, good for them :P
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jumpura » 20.4.2020 10:38:00

MTT64 kirjoitti:En ajatellut myöskään pohdiskella onko korona seuraus vai rangaistus. Pohtikoot he, kenellä isompi pää.

Uskotaan uskotaan, ei olisi pitänyt kirjoittaa mitään. Ensi kerralla en kirjoita.
jumpura
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 20.4.2020 10:44:38

Vilma1966 kirjoitti:Sen kyllä sanon, että jos Palsanmäki ei selviä niin on kyllä maailman historian huonoin biness mies :roll: Velaton firma, joka on tuottanut niin hyvin, että on voinut nostaa toimarin kanssa valtavaa liksaa vuosia ja mitään kuluja ei ole niin kauan kun ovat tauolla. Voivat laittaa sen satskun suoraan eläkerahastoonsa, good for them :P

Olen samaa mieltä. Jos muita kuin itsensä työllistävä yritys ei vuosikymmenien toiminnan jölkeen ole sen vertaa varallisuutta tuottanut ettei voi muutamaa kuukautta pitää lomaa niin ehkei se ihan hyvin ole sitten toiminut.

Aika härskejä esimerkkejä saa nyt lukea. Joku bloginpitäjä saanut kans satatonnia -summan jollan tavallinen kaveri elää kymmenen vuotta ja pahimmassa tapauksessa vielä lihookin.

On ymmärrettävää jos jaettaisiin sellaisille jotka työllistävät ihmisiä ja koronakatkoksen aikana maksavat jotain ja pitäävät työntekijänsä... mutta nyt taidettiin taas luottaa liikaa rahanjakoa käytännössä toteuttaviin virkamiehiin (ministerit kai eivät sentään ehdi itse lukemaan hakemuslappuja ja selvittelemään onko valitettu hätä ja kurjuus ihan todellista)

Nuokin rahat on jostain revittävä. Jotain ihan konkreettista on tuotettava jotta on jotain mistä maksetaan.
Mielikuvilla ja mielikuvien myynnillä, edes hyvän mielen myynnillä tai palveluilla, ei kynsihoidoilla eikä toinen toistemme paitojen silittämillä edes aamusta iltaan, tuoteta lopulta mitään konkreettista kansallisvarallista nyt hupenevan tilalle.

Ei se onnistu edes niin että laulamme toinen toisillemme serenadeja ja maksamme toisillemme tonnin tuntipalkkaa ja siitä sitten valtio yrittäisi ottaa välistä verotuloja -ei se konkreettinen omaisuus kasva noin. Sellaista ikiliikkujaa ei vaan ole olemassa.

Todellisuudessa kaiken tuottaa edelleen se likipitäen haalareissa jotain vääntävä, rakentava, viljelevä, sorvaava ja hitsaava tai muuten ihan konkreettisesti vääntävä onneksi koneellistumisen ansiosta hiukan keveämmällä jo pääsevä ja vähenevä porukka.

Sieltä se kaikki varallisuus tulee, ja se sitten jaetaan. Osa yrittäjistä muuten kuuluu kyllä ihan itse tuohon kädet rasvassa ja paskassa vääntävään porukkaan, ja ovat kyllä elatuksensa ansainneet huonoinakin aikoina. Kyllä he sieltä jotain tuottavat yhteiseen jakoon, sen minkä olosuhteilta pystyvät.

Mutta kun siitä tuotetusta tavarasta tarttis sitten näiden hätäapuna ja rahansijoittajille elatusmaksuina jaettujen miljoonien lisäksi maksaa myös kymmeniä miljardeja uusiin hävittäjälentokoneisiinkin... osa kansaa taitaa olla kovilla useamman vuoden?
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 » 20.4.2020 13:03:01

Kiitos vaan Vilma, hyvällä alulla ollaan. Koko ajan pitää vaan muistaa, ettei ala luulemaan. Voi sitä pahan mielen määrää, mikä tulisi vain yhdestä lipsusta. Vaikka jäisi siihen yhteen, eikä muuten välttämättä jäisi, kun on noita alkoholistisia taipumuksia.

jumpura kirjoitti:
MTT64 kirjoitti:En ajatellut myöskään pohdiskella onko korona seuraus vai rangaistus. Pohtikoot he, kenellä isompi pää.

Uskotaan uskotaan, ei olisi pitänyt kirjoittaa mitään. Ensi kerralla en kirjoita.

Älä nyt tollasii. Mä en sinua mitenkään halunnut dissata. Enkä muitakaan.
Olen itse sen verran pehmeäpää(?), että voisin hyvin uskoa koronan olevan Jumalan rangaistus pahalle ihmiskunnalle :wink:
Uskon piruuttanikin ihmistä isompaan voimaan ja jumalliseen älyyn, armoon, tuomiovaltaan... sekä sielun kuolemattomuuteen uudelleen syntymistä unohtamatta. Sekä karmaan.

Sie jumpura älä ryhdy väittelmään vattumunkkilaisen kanssa, sen mie sanon sinulle. Hää kun ei anna periks, vaik sie hälle sanoisit veden märkää olevan ja jos hää on päättänt asiast muul viissiin. Nii hää ei mieltääns muuta, eikä siul periks anna.
Muuten mukava ihminen on hän varmaankin ja hyvä kirjoittamaan. Kovin itsepäistä sorttia vaan.
Hän se tarvitsisi tolkun miehen joka osaisi moisen äkäpussin kesytellä :lol:
Leikki sijansa saakoon ja tikulla vanhaa silmään, jos muistaa.

Noista koronatuista vallitsee laaja yksimielisyys sekä siellä että täällä. Ei taida oikein mennä ja voi olla,
että vielä tulee poliisitutkinta siitäkin, kuten maskikaupoista.
Arvasihan sen kun tuollaisia tyttösiä vastuussa valtakunnan asioista. Nukeilla ja keppihevosilla leikkimään sopisivat paremmin :lol:

Syllistyin tahalliseen provosointiin.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja jumpura » 20.4.2020 14:02:43

MTT64 kirjoitti:Älä nyt tollasii. Mä en sinua mitenkään halunnut dissata. Enkä muitakaan.
Olen itse sen verran pehmeäpää(?), että voisin hyvin uskoa koronan olevan Jumalan rangaistus pahalle ihmiskunnalle :wink:
Uskon piruuttanikin ihmistä isompaan voimaan ja jumalliseen älyyn, armoon, tuomiovaltaan... sekä sielun kuolemattomuuteen uudelleen syntymistä unohtamatta. Sekä karmaan.

Sie jumpura älä ryhdy väittelmään vattumunkkilaisen kanssa, sen mie sanon sinulle. Hää kun ei anna periks, vaik sie hälle sanoisit veden märkää olevan ja jos hää on päättänt asiast muul viissiin. Nii hää ei mieltääns muuta, eikä siul periks anna.

Joo, ei ongelmaa, hyvä näin. Olen muuten kuullut (siis lukenut) tuon varoituksen ennenkin. Mutta imagooni ei sovi uskoa ennenkuin itse kokee, eikä välttämättä ihan vielä sittenkään.

Tuossa tosin en väitellyt vaan kysyin. Tämä on keskustelupalsta joten kysymys ei ollut suunnattu erityisesti kenellekään, kuka tahansa olisi voinut vastata jos olisi halunnut niin tehdä.

Voi tietysti vastata vieläkin, ei nyt julisteta mitään keskustelua päättyneeksi turhan hätäisesti. Tuosta tulee mieleen kun eräs keskustelija täällä tapasi julistaa kaikki keskustelut päättyneiksi toteamuksella "ei anna aihetta enempään" ennenkuin ehdin edes julkaista avauspuheenvuoroa omalta osaltani.
jumpura
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MTT64 » 21.4.2020 16:26:56

63. päivä

Heijaa, täällä ollaan.
Kaunista päivää pidellyt. Pihatöitä ja varaston siivoilua. Pensaiden oksia leikatessa tuli olo, että kaikki ei ole niin kuin kuuluisi.
Mietin mistä on kysymys. Muistin sitten, että ennen näihin puuhapäiviin on yhdistynyt minulla piilossa ollut viinipullo, mitä sitten hiljaa tyhjentelin. Useimmiten salaisuuteni säilyttäen. Kaikenlaisia muistijälkiä.
Sama kun aamukahvin jälkeen joskus käväisee mielessä, että kuuluisi mennä tupakalle. Aineet muistuttelevat, eipä tuo ole ihmekään. Tupakatta olen ollut puolitoista vuotta. Kaipa nuo muistikuvat säilyvät lopun ikää.

Yöllä näin unta, että olin aika hutikassa ja Alkossakin tuli käytyä, mutta en ostanut mitään, autoin jonkun sortuneen naisen sisälle myymälään, kun hänen jalat eivät kantaneet. Hän oli hoikka ja kaunis.
En ostanut, mutta anastin sieltä yhden cd-levyn, niitäkin oli hyllyssä. Ainakin harkitsin anastamista ja punnitsin asiaan liittyviä riskejä.
Loppuyöstä levitin nurmikolle kolmen sorttista lannoitetta, aineet reagoivat keskenään kuplien ja kuohuen ja lopulta räjähtivät valaisten yötaivaan. Ruskea hevonen laukkasi räjähdyksen hetkellä oikealta vasemmalle ja räjähdyksen sinertävä valo heijastui humman kyljestä.

Mitähän unet merkitsivät? Että olen menossa hyvää vauhtia enemmän sekaisin.

Soon moro.
MTT64
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Anymouse » 22.4.2020 00:15:08

MTT64 kirjoitti:...sortuneen naisen sisälle myymälään, kun hänen jalat eivät kantaneet.

Todistin kirjaimellisesti tuollaista tapahtumaa 10 vuotta sitten Tikkurilan Alkossa. Hän oli hoikka keski-ikäinen nainen. Eivät tietenkään myyneet hänelle mitään, siihen hän jäi sitten myymälän ulkopuolelle lattialle vollottamaan jotain. Sääliksi kävi. Kyllä tää myrkky pahimmillaan riippuvuustasolla on aika lailla pyllystä.
Anymouse
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat