Olet täällä

Back to basics

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Back to basics

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 13.8.2020 09:28:47

Niin kävi, että pitkään jatkunut tuurijuopotteluni (joskus kuukauden, joskus useamman kuukauden välein) lähti kesällä käsistä. Kesäkuun puolivälissä alkoi vaihe, jolloin join 3-6 kertaa viikossa. Ensin iisimmin, pian jo kännejä siitä piittaamatta, missä kunnossa olen seuraavana päivänä. Loivaria piti tirrata jo aamulla, että saan vapinat pois. Pari viikkoa sitten pistin korkin kiinni mutta tiistaina ja eilen menin sitten kavereiden kanssa baariin hetken mielijohteesta ja join kuin en mitään ongelmaa muistaisikaan. Olen tällä hetkellä aivan lähtöpisteessä enkä pysty luottamaan omiin keinoihini. Varasin päihdeterapeutin ajan parin viikon päähän ja siellä mietimme, minkälainen kuntoutus olisi nyt aiheellista. Sen tiedän, ettei minun raittiuteni ole kestävää vielä selvän vuoden tai kahdenkaan kohdalla, molemmista olen rämähtänyt juomaan. En jaksa tätä loputonta taistelua riippuvuutta vastaan. Enkä kyllä jaksa juomistakaan, mikä on nyt ollut aivan pakonomaista tai jotenkin automaattista koko kesän ajan.
I never made a mistake in my life. I thought I did once, but I was wrong. (Charles M. Schultz)
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

Re: Back to basics

ViestiKirjoittaja 0132 » 13.8.2020 09:40:31

Tsemppiä Sulle.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 30.11.2020 22:33:40

Kiitti. Tuosta on kulunut kohta neljä kuukautta aikaa. Olen tässä kuukausittain käynyt A-klinikalla ja palannut muutenkin raittiuden rakenteluun. Välillä kummittelevat tietyt kaihot mutta olen pysynyt niistä tietoisena ja antanut niiden tulla ja mennä. Ei ole kyllä kesän kaljakoukkua jäänyt ikävä. Aikansa ottaa ennen kuin pää todella selviää enkä kuvittele vieläkään olevani vahvemmilla kuin olen. Monet kerrat olen retkahdellut alta kymmenen kuukauden. Otan iisisti sen tosiasian kanssa, että uuden meiningin vakiintumisessa menee todellakin aikaa. No, eipä minulla ole kiirettä. Se on hyvää, että jaksaminen on kaikin puolin hyvällä tolalla näin pimeäänkin aikaan. Uni kulkee hyvin myös, univaikeudet ovat olleet omiaan jouduttamaan tietäni juomien ääreen. Ja muutenkin stressi, tai ahdistus. Kesän juopotteluvaihetta edelsi kuukausien koronajumitus kotona ja sittemmin olen arvellut, että siihen pinteeseen taisin jotakin laukaisua hakea juomisesta, jolle oli tavallaan portti auki. Parempi pitää homma selvänä itselle ja tehdä parempia juttuja oman vointinsa eteen.
I never made a mistake in my life. I thought I did once, but I was wrong. (Charles M. Schultz)
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 30.11.2020 23:54:02

Tää alakoholismi on jonkinlainen SielunAnemia.. :roll: :?: :idea: Olen mietinyt että tätä tautia sairastavailta pitäisi ottaa kokonaan pois TYÖ niminen JuomisenAiheuttaja.. en siis tarkoita kaikkea työtä vaan sellaista helvetin tylsää sontaa jolla ViinaPiru pikkuhiljaa väsyttää kuten TenoJoen Tero sen lohensa viimein.. Olen huomannut että tässä taudissa on jonkinlainen TajunnanVirran Anemia ja ei vaan virrassa kulje mitään elähdyttävää ja piristävää.. vaarallista on jos jokainen päivä on edellisen kopio.. :( :( :( Olen myös kuullut että entiset spurgut ja narkkarit löysivät Raittiuden Autuuden liittymällä 1% Ers Bikerjengeihin! Niissä elämä ei ole koskaan tylsää, se on jännää ja adrenaliinia nostattavaa ja se kuumotus ja kyttien vaino ja se että saa RESPECT on lääkettä vaivaan.. Myös Urheilijaksi ryhtyminen kannattaa jos haluaa enemmän pysyä 99% Ers porukoissa, yksi mielenkiintoinen voisi olla komennus Mauna Kea:n huipulla olevalle Observatiriolle tutkimaan Universumin ihmeitä, tai ilmottautua mukaan Marsiin lähtijöihin.. :idea: :?: :idea:
Olen KOIVIKSESTA, Älä siis rupee VINEE:.???? rupeeks Vinee..? HÄ??
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 1.12.2020 00:05:38

Mun työni ei itsessään ole kovin tylsää mutta juutuin yhteen ja samaan huoneeseen melkein 24/7. Tein päivät töitä, illat yhtä kirjoitusprojektia ja yöt nukuin samassa muutaman neliön kopissa. Luulen, ettei tarvita sen kummempaa diagnosointia itse asialle, en vain muitakaan keinoja muka löytänyt mieleni virkistämiseksi. Ja toisaalta, siinäkin oli noiden baarien raameissa kyse pitkälti vain ihmisten seuraan pääsemisestä. Ihmisiä olisin ehkä löytänyt muualtakin. Jano voi olla tauti mutta mulle sen vastakohta ei oo ikinä merkinnyt mitään sijaisäärielämyksiä. Pikemmin kaihdan sellaisia. Siinä mielessä en välttämättä ole ”tyypillinen alkoholistipersoonallisuus”, kuten olen kuullut asian ilmaistavan.
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 1.12.2020 00:16:02

... paitsi että mun täytyy miettiä tuota, mitä se sijaiskicksien hakeminen mun kohdalla voisi olla, jotain tuon suuntaista piirrettä taatusti on vaikkakaan se ei nostata mainittavaa mielenkiintoa vauhdin hurmaa kohti :mrgreen:
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Millanen » 11.3.2021 14:02:17

Ihan piti vuosien jälkeen kirjautua tänne kyselemään, että miten sulla menee?
"Ihminen ei voi löytää uusia valtameriä, ellei hän uskalla kadottaa rantaa näkyvistään."

-Andre Gide
Millanen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tapsa57 » 11.3.2021 22:26:31

Antilooppi; kuin myös... Se tavallinen tarina. Kai se jo kuolema korjaa; minut tarkoitan. Sinulla vielä hyvinkin mahdollisuuksia! Jaksele(llaan)!!!
Suunnittele-Toteuta-Tarkista-Korjaa!
tapsa57
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Paluu Me Lopettajat