Hei, siirryn vähentäjien puolelta tänne lopettajiin ja samalla laitan laskurin päälle, koska tunnen olevani nyt valmis tähän päätökseen raittiista elämästä. Keväästä asti asia pyörinyt mielessä, kuukausi sitten kirjoitin vähentäjiin käyden kovaa keskustelua itseni kanssa mikä on minun tieni. Pian se selvisi mitä koko ajan ounastelinkin, että en ole vähentäjä vaan valmis lopettamaan. Minulla vähentäminen ja tipattomat eivät ole vaihtoehto vaikka tietenkin aluksi sen olisin halunnut onnistuvan. Silloinkin alkoholi hallitsee joka hetkeä. Koen että tämä prosessi on ollut onnistumiseni kannalta erittäin tärkeä.
Luin Annie Gracen Selvin päin-kirjaa ja siellä kehoitettiin seuraavalla juomiskerralla miettimään tarkemmin miltä se tuntuu ja mitä se aiheuttaa. Sunnuntaina kun otin, en tiennyt ottavani käänteentekevän kerran mutta jotain ajattelussani oli tapahtunut; pystyin näkemään humaltumisen ja alkoholin valheellisuuden läpi. Ne asiat mistä nautin siinä ennen, näin niiden läpi. Vaikea selittää mutta maanantaina tunsin suunnatonta iloa siitä että minun ei tarvitse enää juoda.
Vaikeat ajat on varmasti vielä edessäpäin mutta henkinen palikka on hiottu niin valmiiksi kuin olen pystynyt. Olen positiivisesti jännittynyt tulevasta.
Olen lukenut täällä ketjuja ja hienoa tsemppiä porukassa! Toivottavasti osaan joku päivä antaa itsekin toisille hyviä eväitä matkalle.