Olet täällä

Vahvaksi kasvua

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Vahvaksi kasvua

ViestiKirjoittaja venkku » 17.11.2020 16:53:27

Onnittelut 50 päivästä täältäkin! Mukava nähdä että sulla menee hyvin. Tsemppiä jatkoonkin! :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 17.11.2020 18:41:37

Onnea ! 50 päivää on hieno saavutus. Kuvaamasi mietteet luopumisesta ja selviämisestä kolahtavat minuun. Perässä tullaan ja raittiita päiviä kerätään.
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotakin hyvää. Eeva Kilpi
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja RiAV » 18.11.2020 06:51:22

Kiva kuulla Nayris ja muut myös, että menee hyvin. Itselläni tänään 42. raitis päivä ja tunnen itseni tasaiseksi ja vahvaksi. Olen aloittanut meditaation harjoittelun ja se on todella ollut hyvästä. Mieli tasaantuu ja pääsen pikku pikku askelin irti vanhoista ajatusmalleista. Suosittelen kaikille. Alussa ajatukset pyörivät ihan hyrrää, mutta päivä päivältä ja ilta illalta uusi tapa olla ottaa tilaa. Uskon enemmän ja enemmän siihen, että mitä energiaa lähetämme itsestämme, sitä myös saamme takaisin.

Iloista keskiviikkoa kaikille!
Haluan terveyteni takaisin.
RiAV
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 18.11.2020 09:20:55

Hei RiAV, käytätkö meditointiin jotakin menetelmää, mantraa ? Olisin kiinnostunut. Vanhojen asioiden vellomisesta pitäisi vapautua.
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja RiAV » 18.11.2020 12:52:43

Hei Syyskauno

Tutustuin Joe Dispenzan kirjaan "Luo itsesi uudelleen: Opas mielen rajoitteiden purkamiseen." Jostain syystä tämä kirja kolahti (on myös e-kirjana). Oliko kirjassa hyvin esitetty sanoma vai se, että aika on nyt minulle kypsä tai ehkä molemmat. Siinä puhutaan paljon energioista.. mihin energiansa suuntaa ja mihin sitä keskittää, sitä tulee... Tuntuu minusta toimivalta hänen sanomansa, kokeile ihmeessä, saattaa toimia sinullekin :-).

Erinomaista päivän jatkoa!
RiAV
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 18.11.2020 14:10:44

Kiitos, etsintä alkakoon!
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja RiAV » 18.11.2020 16:30:22

Olepa hyvä Syyskauno!
RiAV
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nayris » 18.11.2020 17:19:25

Kiitokset kaikille!
Syyskauno, hienoa kun saat vertaistukea kirjoituksistani! Tämä Plinkki on mainio paikka! Hienosti menee sinullakin, tästä on alkanut meillä molemmilla parempi tulevaisuus.
RiAV, kiitos Dispenza-vinkistä, joku muukin sitä joskus suosittanut. Juuri tuollaista kaipasin minäkin tähän hetkeen, äänikirjana alan heti kuunnella.
Nayris
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nayris » 22.11.2020 12:18:38

Näin viime yönä unta että makasin selälläni jossain tapahtumassa ja yhtäkkiä joku vieras ihminen tuli ja kaatoi suuhuni shotin jotain viinaa, se roiskui ja pieni osa päätyi suuhun asti. Sylkäsin suuni tyhjäksi ja tunsin oloni todella pettyneeksi. Mietin että tähänkö se nyt meni. Järjestin unessa tuolle ihmiselle puhuttelun että noin ei vaan voi tehdä toiselle ihmiselle ja siitä tuli hyvä mieli. Sitten heräsin.
Nayris
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Nayris » 24.11.2020 01:43:28

Pikaisesti kirjoitin unen tänne muistiin etten unohda. Vieläkin se pettymyksen tunne tulee voimakkaana mieleen kun viinaa suusta pärskiessö mietin että en halua tätä. Ja sitten se vahva olo siitä että mieli ei tehnyt edes alitajunnassa juoda ja humaltua. Aihe on kuitenkin edelleen päivittäin mielessä, se juominen. Tai paremminkin onnellisuus siitä että ei tarvitse juoda.
Illanistujaisia on tupannut olemaan yllättävän monta tässä, toisinaan muut ei ole edes huomanneet että omassa lasissani on alkotonta juomaa. Enkä ole siitä numeroa tehnyt jos ei ole aihe esiin noussut. Seurustelu on ollut itselleni antoisampaa ja hauskempaa selvinpäin, eikä muiden humaltuminen aiheuta mitään tuntemuksia. Tuntuu että en ole joutunut luopumaan mistään, päinvastoin olen saanut enemmän kykyä läsnäoloon ja aitoihin kohtaamisiin. Ei ole kiire humaltua ja kytätä milloin olisi sopiva aika täyttää laseja kun muut juo hitaammin kuin itse. Nyt kestitseminen, pelailu ja nauru sydämen pohjasta asti on pääosassa. Tykkään tästä uudesta elämästäni todella paljon.
Nayris
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja RiAV » 26.11.2020 07:32:56

Hyvin kuvaava tuo sinun unesi Nayris.! Ajattelin kommentoida tuota, mitä sanoit aidoista kohtaamisista. Raittiina sitä on aivan eri tavalla läsnä ja uskaltaa olla läsnä! Ja varmasti myös alkaa nähdä eri ihmissuhteet selkeämmin.

Olin itse eilen yhden harrastukseni parissa puuhastelemassa minulle suhteellisten uusien ihmisten kanssa (muutin toiselle paikkakunnalle viime vuonna). Oli todella mukavaa, leppoisaa tekemistä, rupattelua. Tulin kotiin ja puhelimessani jonka oli jättänyt olohuoneen pöydälle, odotti pitkä katkera tilitys eräältä tuttavaltani, jonka kanssa minulla on ollut epämukava olo jo pitkään. Olen miettinyt pitäisikö minun peruuttaa kauas tästä ihmissuhteesta, koska hänen musta-valkoinen ajattelunsa ja henkilökohtaiset hyökkäyksensä kaikkia kohtaan, jotka yrittävät auttaa häntä (epästabiili pitkäaikainen elämäntilanne ja hailahteleva mielenterveys) vievät todella paljon energiaa. Tätä on jatkunut toista vuotta jo ja eilen tuli sellainen kirkas hetki, aivan varmasti raittiuden tukemana. Mukava ilta puuhastellessa ja sitten kontrastina tämä kotona odottamassa. Kerroin hänelle, että en halua olla tässä hengessä yhteydessä ja hän sai seuraavan raivokohtauksen. Päätin ystävällisesti sen ihmissuhteen siihen. Jos en olisi ollut 50 pv raittiina, niin en varmasti olisi nähnyt tilanteen haitallisuutta itselleni. Oma hyvinvointini on kuitenkin oltava prioriteetti, alituinen negatiivinen energiapommi jostain ei vain ole jotain mitä elämääni haluan. Päätös on oikea ja mieleni tyyni. Raittiina voi tosiaan olla enemmän läsnä, muille ja itselleen.

Iloista torstaita!
RiAV
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nayris » 26.11.2020 08:46:55

Vau RiAV! Onnittelen varmastikin oikeasta päätöksestä ja kyvystä tehdä omaa hyvinvointia tukevia ratkaisuja! Ei niin itsestäänselvää ollenkaan.
Minulle on tullut raittiuden myötä halu tavata ihmisiä, nyt kun ei tarvitse varata lapsivapaita yksinjuomiseen. Mutta tiedostan saman kuin sinä, hakeudun niiden ystävien seuraan joiden kanssa homma on vastavuoroista ja tuntuu hyvältä. Omaa hyvinvointia ja tervettä itsekkyyttä tässä opetellaan. Välillä ihan jännittää että millainen ihminen täältä minusta alkaakaan raittiuden myötä kuoriutua. :D
Nayris
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja RiAV » 26.11.2020 13:47:02

Hei Nayris. Olipa kiva kuulla! Ollaan vähän niin kuin samalla polulla :-). Tuntuu siltä, että monelle meistä, jotka ovat käyttäneet paljon alkoholia on juuri tuo omien terveiden rajojen vetäminen ollut vaikeaa. Itse olen vahva ihminen, mutta olen levittänyt jaksamistani ja itseäni kuin voita aivan liian ison näkkärin päälle. Kerroksesta tulee niin ohut, että tuskin enää näkyy. Nyt kun olen opetellut omia rajoja ja laittamaan oman henkisen tasapainoni ykköseksi, niin energiaa on kovasti ja pieniä positiivisia juttuja alkaa tupsahdella elämään kuin itsestään!

Erinomaista jatkoa sinulle! Tosiaan jännä nähdä millaisiksi me tässä vielä kasvamme ja kehitymme :-)!!
RiAV
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nayris » 29.11.2020 05:46:58

Kas vain, olin tulossa kirjoittamaan että nyt on lähes tunnilleen 2 kuukautta korkin sulkemisesta mutta sehän tulikin täyteen jo vuorokausi sitten.
Eilen olin tilanteessa, jossa edessäni oli täysi pullo viiniä ja kukaan ei olisi saanut tietää jos sen olisin juonut. Tunsin kuinka jollain tasolla muutaman sekunnin punnitsin vaihtoehtoja ja silloin taas asetuin mielenkiinnolla kuuntelemaan sisäistä keskusteluani. Tiesin koko ajan että pulloon en kajoaisi mutta annoin ajatusten tulla - ja mennä. Ikäänkuin seurasin taas itseäni ulkopuolelta, miten tämä sairaus yrittää vallata mutta koko ajan tiedostaen tämän kertyneen vahvuuteni. Nautin tilanteesta josta tiesin selviäväni voittajana eikä tehnyt edes tiukkaa. Onnellisena sain mennä nukkumaan.
Nayris
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja RiAV » 29.11.2020 08:20:53

Hyvä Nayris! Tuo omien ajatusten seuraaminen vähän kauempaa siten, että tietää niiden olevan "vain ajatuksia, eivätkä totuus" on ainakin minulle ollut aikamoinen oivallus!
RiAV
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat