Mukava ketju tämä! Valaa uskoa minunkin elämänmuutokseeni. Tämä vuosi on edelleen tipaton. Joulupäivästä 2020 saakka, jos tarkkoja ollaan.
Ekat viikot menivät helposti, viime ja erityisesti tämä viikko ovat olleet vaikeita ja jotenkin alavireisiä. Väsymystä, suoranaista uupumustakin ja jo kohtalaisen hyvin hallussa ollut masentuneisuus palasi pilaamaan päiviä. Luulen tosin, että synkkyyden tuntemuksissa kyseessä on osittain myös viikonloppunollauksen poisjäänti ja siihen liittyvät asiat. Mielihaluja on ollut oikeastaan vain kerran ja sekin melkoisen lievänä. Ihmeellisintä on, että mielihaluja on aiheuttanut lähinnä vuosien takaiset päihdekokeilut - erityisesti ekstaasi tai amfetamiini. On päivänselvää etten näihin kokeiluihin enää lähde, mutta silti ne muistot ja aineen vaikutuksen alaisena oleminen toisinaan pyrkivät mielen sopukoihin.
Tässä on ollut aikaa ajatella omaa käyttäytymistä, addiktiota, mielialoja ja persoonallisuutta ja luulen että kun riittävästi saan keskusteluapua, homma helpottuu ratkaisevasti. Tunnen myös tarvitsevani jotain muuta konkreettista muutosta, kuten esimerkiksi työpaikan vaihtoa jota olen suunnitellut jo vuoden päivät. Toisaalta jokin ulkoinenkin muutos tekisi hyvää - voisi vaikka värjätä hiukset.
On tässä ainakin oikea suunta. Ainakin näin haluan uskoa.
Voimia ja tsemppiä viikonloppuun!
Minä määrään.