Olet täällä

Aamuajatuksia

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Aamuajatuksia

ViestiKirjoittaja apent66 » 22.1.2021 11:15:59

Hei kaikille!

Nyt vasta sen hoksasin: Raittiutenihan alkoi, kun Trump oli valittu Yhdysvaltain presidentiksi. Vaalit oli voitettu ja virkaanastuminen odotti. Nyt Trump sai mennä ja saikin mennä. Minä taas en omaa itseäni johtamasta lähde mihinkään vaan pysyn vallassa ja näissä päätöksissä. Kukaan ei pysty eikä lähde haastamaan. No, pakko tunnustaa, siihen pystyisin vain itse.
Minusta oli samantekevää, että Trump oli raitis. Niin Hitlerkin oli.
Trumpin ja Bidenin maan tunnetuin brändi maailmalla on Coca-Cola. Sitä tahtoo mennä liikaa, jopa kolme 1/3 litran pulloa päivässä ja laatuna sokerillista originaalia. Huh. Näyttäisi taas olevan Citymarketin tarjouksessa paali kympillä. Hei hulinaa. Addiktiosta toiseen.
Kahdella mietelmällä pärjään, muut ovat iän mukana karsiutuneet:
"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."
"Ja kun katsot kauan pimeyteen, katselee myös pimeys sinuun." (Nietzsche)
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja t-petsku » 22.1.2021 12:40:28

^ Noinhan se hiukan menee niin kuin totesit, että vähän ikään kuin pitää vaihtaa addiktio toiseen. Tämä siis hyvin pelkistetysti (h)ajateltuna.
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja apent66 » 22.1.2021 22:08:26

Joo, t-petsku, tahtoo monella mennä.
Cokis oli tuttua entuudestaan sikäli, että latkin sitä juovana aikana töissä ja paljon suurempiakin määriä. Olin vuosia erossa mokomasta litkusta, mutta salakavalasti se tunkeutui raittiuteeni. Aloin ensin pitkillä automatkoilla hörppiä, että pysyisin kuskina virkeämpänä. Nyt suorastaan hamstraan sitä, jos vain missä tarjous on. Ja kun sen pitää olla sitä sokerillista, muu ei maistu. Onneksi en ole juonut kahvia kohta kolmeenkymmeneen vuoteen. Cokiksessahan on myös kofeiinia.
Röökiäkin palaa, mutta ehkä neljäsosa siitä mitä juovana aikana.
Aikoinani kun kävin AA:n kokouksissa, en ollut missään nähnyt sellaista kahvin kittaamista ja tupakan polttoa anniskelupaikkojen ulkopuolella. Silloin sai polttaa sisällä. AA on hieno liike ja olen sille kiitollinen paljosta.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja apent66 » 24.1.2021 11:50:34

Tulipa mieleen
Länkkärissä nimeltä Rio Bravo on yksi elokuvahistorian vaikuttavimmista alkoholismiin liittyvistä kohtauksista. Salamannopea sisäinen taistelu, kovempi ja raaempi kaikkea revolverin heilutusta.
Juoppoa esittävä Dean Martin hoippuu jälleen kerran krapuloissaan saluunaan ryypyn toivossa. Baarimikko ei enää anna piikkiin. Yksi pilkallisesti nauravista asiakkaista nakkaa kolikon lattian sylkyastiaan baaritiskin jalkatangon viereen. Poimi sieltä limakupista!
Mutta Martinista löytyy miestä. Näin häntä ei sentään nöyryytetä.
Sheriffin toimistossa odottavat John Wayne, Ricky Nelson ja velvollisuus torjua kaupunkia terrorisoivat pahikset.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja apent66 » 25.1.2021 14:06:02

Taas terveyskeskuksessa, saattajana. Aamuajatukset siirtyivät iltapäivään.
Edelliseen Rio Bravoon viitaten: Oli unohtua, että kyllä siellä sheriffin toimistossa Dudea (Dean Martin) odotti myös Stumpy (Walter Brennan). Brennan oli Hollywoodin parhaita sivuosanäyttelijöitä. Sheriffin pakeilla Dude sai muuten vielä pullon, josta kaatoi lasiin, mutta sitten juoman miehekkäästi takaisin pulloon. Siihen jäi ryyppääminen sillä erää, ja sovitut hommat tuli hoidetuksi. The End.
Katselin kirjoituksiani taaksepäin, ja alkoi näyttää siltä, että heittelen peilikuvalleni yltiöpositiivisia ylävitosia. Saa alvariinsa olla peilistä sormenjälkiä putsaamassa.
Niitä puujalkavertauksiakin riittää ja uutta pukkaa. Tämmöisen keksin terveyskeskuksen ulkopuolella tupakalla:
Kovan luokan juopon haavekuvat kohtuukäyttäjäksi siirtymisestä ovat vähän sitä luokaa, kuin että paatunut pankkiryöstäjä päättäisi siirtyä tuosta vain myymälänäpistelijäksi.
Voihan sitä muutamat sukkahousut vohkia sivistyneesti ja alkajaisiksi, mutta kyllä jännitys puuttuu ja semmoisen tyhjän saa pyytämättäkin. Ne sukkahousut siirtyvät äkkiä päähän ja katkaisu haulikko käteen villillä ja vapaalla alan miehellä.
Niin veriin ne hommat ovat menneet. Ja jos erossa niistä hommista pitäisi pysyä vaikka kiven sisässä, niin aina kumminkin on jonkinmoinen suunnittelu päällä.
Ja kun makuun pääse, niin pitää ryöstöjä ruveta tehtailemaan oikein sarjatyönä. Siihen saaliiseen nimittäin pettyy joka kerta, vaikka aikaviivelukot kuinka sulavasti ohittaisi. Aamulla kassin pohjalla on aina niitä samoja väripatruunan turmelemia 30 euron seteleitä. Joka saatanan aamu.
Viimeksi muokannut apent66 päivämäärä 5.3.2021 17:39:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja apent66 » 26.1.2021 21:04:56

Hei!
Menee välillä ilta-ajatuksiksi, kun asiaa on, Rakas Päiväkirja.
Melkein koko joulukuun vietin naiseni huushollissa ja yhdessä mökkeillessä, ja nyt taas vajaat kolme viikkoa sujui mielestäni siellä hyvin. Lähdin aamulla, kun hän rupesi yöllä juomaan. Kuukauden parin välein hän pulloon tarttuu, ja rankkaa juopottelua kestää yleensä 3-4 päivää.
Hän on lapseton. Olin auttelemassa selkävaivaista ja kiva oli puuhastella ja seurustella. Tulevaisuudensuunnitelmia lyötiin lemmekkäästi lukkoon (lähi- ja kauko-). Olen oppinut, että minulla on yleensä tärkeimmät tavarat valmiiksi pakattuina. Se lähtö tulee aina yllättäen.
Kumpikin meistä tietää, millä kaavalla toisen känni kehittyy - tai minulla kehittyi. Hänestä kuoriutuu melko nopeasti se Kahdeksas matkustaja.
Olemme kuin paita ja perse, ja me molemmat vakuuttelemme toisillemme, että olemme lopun iän pari. (Tunnettu kohta 20 vuotta, asuttu yhdessä yli 10 ja nyt "asumuserossa" 5.)
Minusta kaikki muut ikäiseni naiset ovat viinitonkka ja kissa -naisia tai avantouimareita tai marttoja taikka sitten haikukerholaisia. Ja ainakin paljon rumempia kuin naiseni, joka on nukke. Yksi asuintaloni yksinäisistä naisista tunkee aina samaan hissiin kanssani ja antaa ymmärtää olevansa kaikkea tuota mainitsemaani. Mutta nukke hän ei ole. Itselläni naama on kuin sateenpieksämä lehmän paska ja alan olla taas ylipainoinen enkä ole erikoisen viisaskaan. Mutten ole huiputettavissa.
Minua alkaa huvittaa. Pitäisikö vanhan juopon mennä nyt Al-Anoniin, koska läheinen juo eikä edes paljoa. Yhdessä asuessa vedimme kaksin käsin. En minä halua naiseni kanssa viinanjuonnista riidellä enkä omaa raittiuttani mainostella. Hän otti viime viikolla itse esille uuden termin "alkoholiapatia" luettuaan Hesarista asiaa koskevan jutun. Myönsi tunteneensa aina itsessään juuri sellaista apatiaa vähintään viikon ajan krapulan jo hälvettyä. En ottanut kantaa, naureskelin vain mielessäni, että kaikkea "uutta" sitä keksitään. Sanoin kuitenkin naama peruslukemilla hänelle, että tuo alkoholiapatian tunne on minulle tuntematon, koska jouduin juomaputkieni päätteeksi aina sairaalan ja aloitin sieltä päästyä juomisen heti uudelleen. "Ettenkö muistaisi", hän sanoi.
Kirjoittelen tämän, koska uskon, että on muitakin minun kanssani samantyyppisessä tilanteessa eläviä. Omaa raittiuttani toisen ottaminen ei horjuta. Mutta toden totta, minun ei nykyisin tarvitse katsella läheisen juopottelua ja arvelen, etten tässä asiassa sen kummemmin kypsy ja kehity (tai oikeastaan joka kerta KYPSYN). Suhtautumiseni ei tarvitse merkitä oman raittiusvakaumukseni epävarmuutta tai keskeneräisyyttä. Voihan sitä olla sopeutuvaisempiakin ihmisiä, ja kaikki parisuhteet ovat lopulta omanlaisiaan.
Raittiutta kaikille!
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja apent66 » 28.1.2021 08:45:58

Raitistuminen - hitaasti ja nopeasti
Herra 1970 on syypää siihen, että on nyt tämä oma ketju. Hän se hullua yllytti. Ei tämä mikään Krutov-Larionov-Makarov ole eikä Baltian laulava ihmisketju vapautumisen vuosilta, mutta elää aikansa kuten edellä mainitut ja unohtuu, toisin kuin ne.
Samalla tavalla tällä Päihdelinkin pelikentällä syötöt tulevat lapaan ja yhteistä hurmosta tunnetaan. Ei joukkopykoosiakaan tarvitse hävetä, jos tuntee olevansa oikealla asialla. Rationaalinen päättely ei ole ominta alaani juomisessa eikä raittiudessa.
Kun kävin tuossa parvekkeella aamusavuilla, niin tuli oikeastaan ensimmäisen kerran koko nelivuotisen raittiuteni aikana kummallisen puistattava ja ontto olo. Tajusin, miten lähellä juovan alkoholismin palaaminen kohdallani on, kuin paperiseinän takana. Jos vain annan sille mahdollisuuden. Jos Brigitte Bardot ilmestyisi nuoruutensa hehkussa yhtäkkiä tuonne selkäni takana olevaan sänkyyn lanne kaarella kostein huulin loikomaan, en tietenkään voisi vastustaa. Mutta viinaa voin.
Himo on täydellisesti hävinnyt, mutta minun on aina muistutettava itseäni siitä, että viinaa on saatavilla kuin paperiseinän takana. Pullot himmeästi kuultavat läpi.
Elämässä voi tulla vielä vastaan sellaisia, niin pahoja vastoinkäymisiä, että kivi voittaakin paperin. Saksia ei silloin ole aikaa etsiä.
Onneksi raitistuin hitaasti. Vuoden antabuskuurilla. Lukemattomilla aikaisemmilla yrityksillä jahtasin raittiutta kuin Kelju K. Kojootti Maantiekiitäjää. Jos raittiutta lähtee ajamaan takaa, se kääntää mennessään ovelasti tienviitan osoittamaan kuilun reunalle, ja siinähän juokset aikasi ilmassa tyhjän päällä.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 28.1.2021 12:32:32

Ihan mielelläni olen osasyyllinen, että täällä kirjoitat ja itsehän jäädyttelen omaa uraani,
joka muistuttaa pituuden osalta jo vakavaa sairautta ja vielä en ole päässyt täysin irti tästä pahasta.

Muutoin sisällön merkityksessä olen aika lailla samoissa aatelmissa, kuin mitä skriivasit ylempänä,
mutta ilman aamusavuja ja Brigitten tilalle Scarlett Johansson.

Kyl asiat ja tapahtumat voivat olla hyvinkin pienestä vivahteesta kiinni. Olen monien mietelausevarauksien takana.
Yksi soviteltu ja paranneltu versioni on, että niin huonoa tai hyvää naista ei ole, että sen vuoksi alkaisin dokaamaan.

Näitä voi keksiä mieleisekseen, mutta olennaisinta lienee, että elää uskollisena omalle vakaumukselleen, mitä se sitten onkin.
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja apent66 » 28.1.2021 15:33:54

Kiitti kommentista!
Huomasin kirjoituksessani, että jätin juomiselle epämääräisen vihjeellisen option: oikein äärimmäisen Pahassa tapauksessa voi ottaa. Se on muuten jo toinen kerta, kun näin kirjoitan. Vaarallista ajatuksella leikittelyä. Mutta kun huomisesta ei tiedä. Se takia yhtä päivää pidemmälle ei pidäkään raittiuttaan ajatella. Se on syvin viisaus. On sitten sinäkin päivänä heti aamulla vahva, kun jotain todella tapahtuu. Eihän tässä nyt taivaan putoamista tarvitse pelätä, ja kestetty on jo kaikenlaista .
Terveydestäni ja itsestäni en ole yhden syövän ja vähän muutakin selättäneenä lainkaan huolissani enkä myöskään parisuhteeni kommervenkeista. Ajattelen vain ehkä liikaa, että jos lähipiirissäni jotain todella ikävää sattuisi, mutta sehän on melkein sama kuin sellaisen toivominen. Ikä teettää tämmöisiä, olen huomannut.
Olin jotenkin vain vittuuntunut, kun yhteiselo emännän kanssa taas tilapäisesti katkesi. Se paistoi tuosta "optioajattelusta" läpi. Lauantaina pitäisi lähteä viikoksi hänen ammattiliittonsa puoli-ilmaiselle mökille eläkeläisjäsenoikeudella. Rouva täyttää sunnuntana 70 v, ja se häntä vissiin jännittää. Minua kuskina jännittää taas se, lähteekö emännän Toyota käyntiin, kun on toista kuukautta seissyt hallissa ja akku on vanha. Lähdenpä varuilta testaamaan.
Kaikkea hyvää!
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja apent66 » 29.1.2021 06:22:46

Morgen!
Moni varmaan muistaa sen Olvin mainoskampanjan "Ajattele positiivisesti!"
Siinä sarjassahan oli yksi televisiomainos, jossa ilmeisesti mökille juhlimaan lähtevä nuorten miesten autoporukka heläyttää kaljakoria kerrostalon edessä jalkakäytävällä ja tiirailee ylös kaverin ikkunaan. On aurinkoinen aamu. Nuori mies havahtuu ylhäällä ja kurkkaa alas. Hymyt leviävät naamalle. Tulivat hakemaan. Seikkailu alkaa.
Elettiin lasipullojen aikaa.
Vaikka mainoksen kuinka yrittäisi haudata menneisyyteen, niin aina kun vastaan tulee sanapari "positiivinen ajattelu" tulee mieleen myös Olvi. Näin valtava on mainonnan voima ja aivopesu. Kyllä ne osaavat.
Ei auta. Pitää äkkiä keksiä vastasloganeita. Itselläni toimii pettämättömästi tämä: "Aina hyvä ratkaisu on Karjala-Puku."
Tätä ei moni enää muistakaan, taitaa olla 1950-luvulta, mutta sillä olen onnistunut ampumaan alas kaikki mieleeni hiipivät vääränlaiset ajatukset ja mielikuvat.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja apent66 » 7.2.2021 11:34:50

Hyytäviä kauhukuvia

Hitlerin hoviarkkitehti Albert Speer oli ns. raunioarvojen kannattaja. Hän halusi suunnitella rakennuksia, jotka osittain raunioituneinakin hamassa tulevaisuudessa todistaisivat hänen aikakautensa suuruudesta niin kuin Gizan pyramidit tai Rooman Colosseum omasta ajastaan. Speerin töitä seisoo yhä ylväänä, vaikka osa onkin räjäytetty, osa soraläjiksi pommitettu.
Jokainen - kyynisinkin salassa - toivoo, että hänestä jäisi jokin pysyvä muisto, vaikkapa omin käsin solmittu ryijy tai hyvin kaivettu maakellari.
Olen raunioittanut itseni alkoholilla jo eläessäni, mutta toivon muistolleni läheisteni ja jälkeen tulevien silmissä edes pysyvää raunioarvoa. Yksi nurkka jäisi - ainakin mielikuvissa - pystyyn pitämään puoliaan, vaikka autiomaan hiekka jo kohoaa kinoksina ympärillä.
Ei raitistuneen ihmisen pidä luulla itseään liian mitättömäksi. Kukas kissan hännän nostaa...
Huvitin itseäni lisäajattelulla, kun olin kirjoittanut mielipiteitäni Lopettamon uuteen antabusketjuun, jossa jo Onneli ja Putkis ehtivät ansiokkaasti pistäytyä.
Kaikkihan haluavat kuolla niin sanotusti saappaat jalassa; ainakin nuorempien puheissa sitä kuulee tavan takaa ja viimeistään, jos kysytään. Vähän kuten Kalevalassa Pohjolan isäntä, jolta miekka katkaisee pään maahan vierimään: "Niin kuin nuolen noutamana puusta koppelo putosi."
Äkkikuoleman toive on korostetun harras paatuneiden alkoholistien parissa. Enimmäkseen he kuitenkin tulevat ihan omasta toimestaan elävältä haudatuiksi ja vieläpä erittäin hitaasti.
"Heikkoluonteisten hommaa ja ihan selkärangatonta touhua. Oman tahdon ja päätöksen pitää riittää, jos viinasta halua irti päästä."
Tulikirjaimin jäi mieleeni tämä antabus-analyysi. Sanoja kuoli vuosia sitten - viinaan.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja apent66 » 8.2.2021 11:52:02

Hyytäviä kauhukuvia II

Räkälöissä ympäri Suomen istuu juuri tähän aikaan päivästä lämmennyt olutlasi edessään tuhansia puhumattomia ukkoja seinänvieruspenkeillä sulkapallo suussa. Sanonta on osuva. Leuka on vanhuuttaan valahtanut, hampaaton suu ammottaa auki ja säteittäiset rypyt sen ympärillä saavat sisään vetäytyneen aukon muistuttamaan sitä toista reikää, josta ruoka tulee lopulta ulos. Samanlaisia akkojakin näkee.
Tuijottavat tyhjyyteen. Salin toiselle puolelle asettunut äkkinäinen voi luulla, että häntä tuijotetaan. Dostojevskin Sorretuissa ja solvatuissa tuommoinen ukko saa toisen asiakkaan vihat niskoilleen: "Mitä tuijotat?"
Romaanin Ukko ei ensin reagoi, mutta jatkuvan painostuksen alla vihdoin tuijotukseltaan havahtuu, menee hämilleen ja alkaa tehdä lähtöä. Hänen seuranaan makaa pöydän alla vanha koira. Koira ei suostu lähtemään ukon matkaan, kunnes osoittautuu, että se on vanhuuttaan juuri silloin heittänyt henkensä. Kohtaus saa absurdeja piirteitä: koko kapakka ryhtyykin säälittelemään ukkoa, ja joku keksii ehdottaa, että koira pitää täyttää. Tiedossa on etevä preparaattori, ja koiran täyttämiseksi puuhataan kolehtia. Päällimmäisenä lohduttelijana on mies, joka luuli ukon tuijottavan juuri häntä.
Eihän tuossa edellä kerrotussa mitään sen ihmeellisempää ole, kuin että oma tulevaisuudenkuvani olisi varmasti ollut tuommoinen, ellen olisi lopettanut viinan juontia.
Ja hampaatkin ovat suussa, klaviatuurin mustat koskettimet eli aukot kaukana poskissa. Yläetuhampaistani, joita nimitän Tikuksi ja Takuksi, toinen katkesi syksyllä jälkiuunileipään. Säikähdin ensin, että se oli Tiku, implantti, mutta se olikin Taku, oma. Niin olivat tekeytyneet samanoloisiksi, etten muistanut, kumpi on kumpi.
Kävi taloudellinen ja muukin tuuri, kun pääsin opetuspotilaaksi Ruskeasuon kandien käsittelyyn. Minua hoitavalla kandittarella on viehättävä tatuointi kyynärvarressa. Vanhan liiton miehenä olen aikaisemmin ajatellut, että tatuointeja on vain vangeilla tai joskus joka tapauksessa vankilaan joutuvilla, mutta käsitykseni ovat heittäneet häränpyllyä. Terveyskeskuksessa törmäsin tatuoituun mieslääkäriin jo kolmisen vuotta sitten. Vauvaihoa vaadittaneen enää vain pankkivirkailijoilta.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 8.2.2021 13:40:29

Ei se siitä parantunut, tulevaisuus, jos sitä ulkonäön mukaan arvostelee, vaikka toistakymmentä vuotta sitten juopottelun lopetinkin. Kyllä ne rypyt, kelkanjäljet, kasvolihasten valahtaminen ja hammaskaluston hupeneminenkin edessä olivat. Harmaantuvat, huiljalleen, kaikki karvat. Ohenee tukka ja parta. Syvenevät varjot uurteissa, ei hohda enää iho nuoruutta. Se on luonnon laki.

Puhemoottorikin hiljensi tahtiaan ihan samantien kun hummaaminen loppui. Nuorempana olin kova selittämään, tiesinkin omasta mielestäni paljon, ja just ne minun kokemani ja näkemäni asiat, ai että ne olivat tärkeitä! Niin tärkeitä että niitä piti kertoa useampaankin kertaan, hiukan värittää, odotella kiinnostuneita ilmeitä ja ymmyrkäisiä silmiä kuulijoilla.

Nyt on pikemmin sellainen olo että se paasaaminen ja oman (niin sointuvan ja tyylikkään) äänen ilmoillesaattaminen, omien tuntojen ja tietojen korostaminen saakin olla ohi. En kaipaa takaisin. Ikääntymisessä on hyvätkin puolensa. Ei tarvitse yrittää niin perkeleesti nousta esille.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 8.2.2021 15:55:21

Morjeksia !

Aikahan kuluu ja me siinä ohessa kapenemme tai mitä kellekin käy. Jotainhan on tapahduttava,
ettei yksilön kehitys jää vain keskusteluksi. Olemme täällä futaamassa tai emme ole,
silti koko ajan asioita tapahtuu ja mieluiten sitä mukana on, vaikka näinä ruttoaikoina.

Tuollainen kuvailtu futuristinen näytös siis minuakin odottaa, sillä en vielä laske itseäni ihan supergubbe-luokkaan.
Olen tasan 51 keväällä. Sen verran kuitenkin on jo numerot viuhuneet laskimissa,
jotta olen Plinkin käytöhistoriani aikana vanhentunut n. 12 vuotta,
enkä sitä jaksoa takaisin saa ! (Lueskelin paljon riitelyketjuja täältä jo 2000-luvulla).

On varmasti luontaista lajillemme ja luonnolle, että turha matsku putoaa pois käytöstä.
Mä en ihan usko, että olen edelleen nuori mieleltäni pitää paikkansa.
Se on maagista ajattelua ja itsellistä propagandaa, jopa luonnonvastaista.

Noin muutoin seura ja ajankäytön laatu meinaa kans jotain.
Ja että on alkanut enempi tykkäämään itsestään ja viihtymään itsenään.

Tuo raatojen baari-kuvaus on karmealla tavalla totta ja globaalinen ilmiö, kuin turistirannat
tai kaikki mahålliset ihmistyypit, kuten esim. maailmanparantajat tai kokovartalokikkelit. En usko, että mikään mahti uhkaa syrjäytyneen valkoisen ukon akatonta ideologiaa, kuten vastaavasti ja tasa-arvon nimissä ukottoman akan totaalista maailmankuvaa. 1993 - 1995 opiskelin baareissa tätä sektiota tai tulin sitä paljon nähneeksi.
Oli surullista kamaa olla mukana. Kaikki mun ravintolatutkimus lopahti alaan kiinnostuksineen keväällä 2010.

Ihan hyvä ja just hyväkin on näin ja just näin - tänään
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja apent66 » 9.2.2021 09:58:08

Huomenta!

Kivoja unia näin, vähän haikeansävyisiä ja outoutta väreileviä, mutta kuitenkin sellaisia tragikoomisia, jollaista on esimerkiksi ihmisen seksuaalielämä alusta loppuun. Turha odottaa, että uni olisi kuin Disneyland. Sielläkin voi unessa toki olla, mutta se paikka ja kokemus on taatusti ihan muuta kuin tämä oikea maanpäällinen valvemaailman versio (jossa sielläkään en ole käynyt).
Ruskeasuon hammashoitola odottaa puolilta päivin ja se tatuoitu nätti kandi ja opettaja. Uusi hammas alkaa rakentua. Perse siinä tuppaa puutumaan, kun homma on niin hidasta ja perusteellista, opetustuokioiden tauottamaa. Mutta rahaa säästyy, ja on hauska olla uusien hammaslääkäripolvien opinkappaleena. Ja se katkennut hammas on juurihoidettu vuosikymmeniä sitten, niin ettei satu yhtään ja on sitä paitsi edessä, ettei instrumenttien tunkeminen syvälle suuhun yökötä. Jokainen tietää nämä kokemukset.
Lyhyen tilannetiedotuksen jälkeen haluan kiittää Metsänreunan miestä ja 1970:tä ketjuni kommentoinnista ja oivien ajatusten esille otosta. Kyllä Suomeen mies toista ymmärtää, näkökulmia vain lisää kehiin.
Arvostelin noita 1970:n osuvasti raatobaareiksi nimittämien kapakoiden zombie-hahmoja. Tämähän on semmoista parempana olemista tyyliin minä ja muut. Onneksi en ole heidän kaltaisensa, epäsuorasti totesin.
Kovin kypsänä moista ajattelutapaa ei yleensä pidetä. Empaattisen ja ihmisrakkaan kansalaisenhan pitäisi loputtomiin ymmärtää kaikkea näkemäänsä ja ns. vaihtoehtoisia elämän muotoja. Jumalahan loi tarinan mukaan ihmisen omaksi kuvakseen, eikä sen kuvan välttämättä tarvitse olla Aatami uudenkarheilla tehdasasetuksilla.
Minun omalla kohdallani totuus on kuitenkin se, etten halua haluan olla samanlainen kuin isäni oli tässä iässä. Hän oli sodankäynyt etulinjan mies, ja vähän siltä pohjalta asiaa kyllä ymmärrän.
Toisen tarinan mukaan Paavo Väyrysellä on kaksi kirjaa, joista toinen on vielä värittämättä.
Oikeastaan minullakin on kaksi. Nelisen vuotta sitten aloin väritellä sitä toista.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat