Olet täällä

Viini ei virtaa enää

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Viini ei virtaa enää

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 10.12.2020 21:19:31

Tänään ja oikeastaan eilenkin on ollut tosi huonoja päiviä. Viini pyörii mielessä. Pään ääni sanoo ettei se haittaa mitään jos nyt pullon hakisi. Helpottaisi tämä ahdistus. Eristäytyminen alkaa vaikuttaa. On haluton tekemään edes tavanomaisia arkiaskareita. Kun ei ole kuukausiin istunut kenenkään kanssa naamatusten. Puhelinkeskustelu ei korvaa kaikkea. Oli ehkä väärin tähän koronaan😷 yhdistää tämä raittiusaate. Pitäisi olla elämäänsä tyytyväinen- no nyt en kyllä muista miksi. Ehkä huomenna on parempi päivä. Enää ei voi mitään hakea kun kaupat ovat kiinni. Edellinen viestini oli niin toiveikas ja nyt tämä purkaus. Kummasti mielialat heittelee? Mielenhallintaa kehiin! No joo,joo!
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotakin hyvää. Eeva Kilpi
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 11.12.2020 00:54:08

Voi Syyskauno. Samat tunnelmat, mutta minä annoin periksi sille halulle samasta syystä kuin kuvailit. Pysy lujana kuitenkin sinä. Kyllä tästä uusi alku mullekin vielä koittaa, jos ei huomenna niin ylihuomenna, jos elämä suo.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 8.1.2021 22:59:44

Huh! Tänään oli pitkästä aikaa vaara langeta juomaan. Halu juomiseen tuli niin voimakkaana, että jos Alko olisi ollut auki, olisin voinut lähteä hakemaan. Tuskainen olo häipyi vähitellen. Pelottaa... En ole varma olisinko kuitenkaan hakenut. Täytyy olla valppaana. Luulin jo päässeeni viinasta vapaaksi. En näköjään.
Raitistuminen ei tuo pelkästään hyvää vaan ahdistusta ja ilottomuutta. Jospa huomenna on paremmin...
Välitavoite on sata raitista päivää,näin aluksi.
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Jeesiäkaipaava » 9.1.2021 09:24:31

Syyskauno kirjoitti:Huh! Tänään oli pitkästä aikaa vaara langeta juomaan. Halu juomiseen tuli niin voimakkaana, että jos Alko olisi ollut auki, olisin voinut lähteä hakemaan. Tuskainen olo häipyi vähitellen. Pelottaa... En ole varma olisinko kuitenkaan hakenut. Täytyy olla valppaana. Luulin jo päässeeni viinasta vapaaksi. En näköjään.
Raitistuminen ei tuo pelkästään hyvää vaan ahdistusta ja ilottomuutta. Jospa huomenna on paremmin...
Välitavoite on sata raitista päivää,näin aluksi.

Hienoa, että pysyit selvänän ja uskon että tänä aamuna on voittaja olo:=)
Jeesiäkaipaava
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 9.1.2021 19:07:43

Kiitos Jeesiäkaipaava tuesta. Raittius jatkuu. Jokaiseen päivään pitää valmistautua näköjään. Joka päivä päätös on uusittava. Sen verran on olen tällä alkutaipaleella oppinut. Tänään on ollut hyvä päivä. Näillä taidoilla huomiseen ....
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 30.1.2021 11:50:32

2 kk 20 päivää se päätös piti. Eilen meni viiniä päivän aikana koko litran purkki. Ei ollut edes hyvän makuista. En kuitenkaan saanut lopetettua lasilliseen vaan koko pahvitölkki oli tyhjennettävä. Riippuvuus on todella lujassa.. Taidan olla luonteeltani heikko. Vähän vetää mielen apeaksi, kun ei pysty pitämään lopettamispäätöstä. Pitäisikö turvautua ammattiapuun. En ole vielä missään asiasta jutellut. En halua vielä antaa periksi. Pyrin raittiiksi edelleen!!!
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 30.1.2021 16:30:01

Syyskauno!

Ehkä jokainen juomaan sortumiskerta opettaa jotakin arvokasta, jotta lopullinen raittius jonakin päivänä voi toteutua.

Raitis kausi jatkuu sortumispäivän / päivIenkin jälkeen ja eteenpäin viisaampana.

Lämpimiä ja voimaannuttavia ajatuksia sinulle <3

t.Kuumatka
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vapaaksi -78 » 30.1.2021 18:21:27

Hei Syyskauno!
Älä turhaan soimaa itseäsi vaan katso tulevaan! 2kk 20 päivää on hieno suoritus. Kohti uutta raittiutta vaan! Voimia!🌹

Vapaaksi -78
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 30.1.2021 21:45:01

Kiitos ettö jaksatte kanustaa minua. Itseinho on satuttava, minä tyhmä luulin että voin Vähän ottaa, vaikka TIESIN etten saa ottaa. Tiedostan etten ole LÄHELLÄKÄÄN raittiutymista. Olen täysin koukussa. Tämä on syvältä! takaan, että jonakin päivänä olen alkosta vapaa, kaikesta huolimatta. Vähän silti pelottaa, jos vaikka en onnistu. En arvosta itseäni jos en tästä selviä. Näin se on.
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Jeesiäkaipaava » 31.1.2021 06:53:24

Uskon, että morkkis on kauhea kun kuitenkin sinulla oli hyvö jakso alla. Unohda tuo retkahdus ja mieti niitä hyviä asioita mitkä saavutit raittiina olon aikana. Menee muutama päivä ja aurinko alkaa paistamaan. Nyt on tärkeätä ettet palaa menneeseen, taistele sitä vastaan kynsin ja hampain ja ensi viikolla on jo selkeästi parempi fiilis, tiedät sen.

Tsemppiä!
Jeesiäkaipaava
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 1.2.2021 22:09:50

Viinitön elämä jatkuu taas. Mielitekoja on. Olisi kiva istua sohvassa viinilasi kädessä. Joka leffassa päivän päätyttyä niin tehdään. Nyt vain siihen olen kiinnittänyt huomiota. Otan teemukin. Mieli on vähän apea.
Vaatii myös mielenhallintaa. Sekin vielä tässä. Raittius ei tule helpolla, huomaan.
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja peruutuspeili » 2.2.2021 13:00:09

Syyskauno kirjoitti:Viinitön elämä jatkuu taas. Mielitekoja on. Olisi kiva istua sohvassa viinilasi kädessä. Joka leffassa päivän päätyttyä niin tehdään. Nyt vain siihen olen kiinnittänyt huomiota. Otan teemukin. Mieli on vähän apea.
Vaatii myös mielenhallintaa. Sekin vielä tässä. Raittius ei tule helpolla, huomaan.

Samanlaisia ajatuksia kuin Kuumatkalla tuolla ylempänä; aivomme pystyvät analysoimaan monenlaisia asioita, mutta eivät juurikaan itseään. Luulen, että aito raitistumisprosessi tapahtuu niin syvällä tiedostamattomassa, että emme sitä tavoita emmekä pysty sitomaan sanoihin; se kypsyy ja etenee jossain siellä.

Nyt minusta tuntuu, että kaikki kokemani yritykset, erehdykset, kompastelut ja kaatumiset olivat yhden ja saman prosessin jatkumoa. Tahtoo sanoa, että olet oikealla tiellä joka on enemmän tai vähemmän kesken mutta e t e n e e. Jatka siis ystäväni ja usko, että aikanaan helpottaa.
peruutuspeili
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 3.2.2021 03:38:19

Onnea pysyvään raitistumiseen ja iso peukku Sinnikkyydestä!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 6.2.2021 06:56:12

Kiitos kanssakulkijat tuesta ja rohkaisevista sanoista. On päiviä jolloin ei ole viininhalua. Ei tule edes mieleen. Niihin pyrin. Mielen apeutta aiheuttaa myös tämä koronan vuoksi eristettynä eläminen. Kohta vuosi tulee täyteen kun piti jättää kaikki osallistuva elämä pois. Vain lyhyt asiointi ruokakaupassa ja apteekissa eikä muuta, kuukaudesta toiseen. No, rokotus pitäisi tulla kevään aikana, onneksi se.
Luulen, että kesään mennessä olen entinen alkoholisti. Toivottavasti ei ole turha toivo. Välillä pelottaa jos
ratkean taas. Niin on tapahtunut ennenkin. Nyt olen tuntenut että päätös raitistua on vahvempi kuin ennen.
Toiveekkaalla mielellä kohti valoa. Sitä on nyt joka päivä enempi.
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 18.7.2021 11:54:17

Olen mökillä. Tuvan lattia maalattu. Istun saunan verannalla jonne rakennettu tilapäinen keittonurkkaus.
Olen kuin retkellä. Kumma kyllä pitkästä aikaa tulvi mieleen viini. Olisipa nyt viileä, helmeilevä lasillinen paikallaan. No ei ole. Huomaan ettei siitä viinin tuomasta hyvänolon tunteesta koskaan pääse. Täällä ei ole kauppoja lähelläkään niin että eipä saa hankittuakaan. Taistelu jatkukoon. Kaivosta vettä ja pulinat pois.
Kai niitä muitakin ilostuttamiskeinoja on, onhan?... terveisin Syyskauno
Syyskauno
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat