Olet täällä

Hei kaikki aloittelevat lopettajat.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Hei kaikki aloittelevat lopettajat.

ViestiKirjoittaja madtrue » 31.3.2021 04:09:11

Hei , pitkästä aikaa piti tulla kirjoittamaan , tässä aamukahvia nauttiessa rockylle kertynyt tähän mennessä jo 73 vrk. Tuntuu hyvältä ja olen saanut uusia tuttavuuksia vanhoistakin käyttäjä kavereista kun on oikeasti keskusteltu selvinpäin , olen saanut positiivista palautusta tästä minun valitsemasta tiestä ja on kyseltykin että miten kykenen tähän Ja onko ollut vaikeita hetkiä. Erilaisia kysymyksiä sadellut ja aika moni on lopettanut päihteiden tyrkyttämisen ja osa vielä reilun 2.5kk selvällä alulla niitä NS tyrkyttää. Moni on myös sanonutnä että saanut minusta ja minun puheista voimaa jaksaa eteenpäin. Tämä on ollut todella todella upeaa aikaa olen tosi hyvin voinut en ole ratkennut vaikka unia tuleekokäy. Kun ajattelee näin että oikeasti 73vrk niin huh huh ja miten nopeasti aika on mennyt. Aamuvirkku olen vaikkapa rupeaisi myöhään nukkumaan, poikani luo minun luona säännöllisesti ja olen saanut HUOMATA sen miten tärkeä olen omalle pikku pojalle. Saan neuvoa kertoa asioita opettaa erilaisia taitoja mikään ei ole näin palkitsevaa ollut pitkään aikaan kuin se rakas lapseni Leon. Olen tässä miettinyt että paheneeko miten nämä välillä aika ajoin tulevat päihdehimot. Puhutaan aina näistä 3kk kohdalla 6kk kohdalla yms että pahimmillaan olisi päihdehimot. Ja vain taata kun minulla on ollut satoja kokemuksia päihteettömyydestä että juurikin tässä on ollut jotain todella erilaista. Ja uusia puolia olen huomannut itsestäni. Kun katko hoitajien kanssa jutellut niin ovat kuulemma olleet todella ylpeitä minusta ja minä ymmärrän sen. Nykyisin en vetäydy olemaan yksin paitsi silloin kun monta asiaa vireillä ja haluan keskittyä näihin asioihin. Toivon teille kaikille ketkä välillä vilkaisee kirjoituksiani hyvää pääsiäisviikkoa ja voimia muillekin raittiuteen pyrkiville.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

Re: Hei kaikki aloittelevat lopettajat.

ViestiKirjoittaja apent66 » 31.3.2021 08:19:29

Hyvää Pääsiäistä!

Voimia Sulle. Lapset ovat raitistumisessa ihan itsekkäästikin ajatellen suuri siunaus ja voimavara. "Lapsi pärjää kyllä aina", sanoi mulle A-klinikan terapeutti, kun lapseni oli pieni ja olin eronnut. Ruikuttelin ja säälittelin silloin lapseni pärjäämistä. "Nyt on pääasia, että sinä itse pärjäät", terapeutti lisäsi siihen.
Kavereitakin on monenlaisia. Vladimir Vysotskin laulu "Mistä tunnet sä ystävän" kertoo asiasta. Arja Saijonmaa ei vain ole minusta oikea suomenkielisen käännöksen esittäjä. Laulajan pitäisi olla mies, samanlainen raspikurkku kuin venäläinen Vysotski.

Hengessä mukana
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Lopettajat