Olet täällä

Hei kaikki aloittelevat lopettajat.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Hei kaikki aloittelevat lopettajat.

ViestiKirjoittaja madtrue » 28.2.2021 07:11:52

Uskomaton fiilis tänään 6viikkoa puhtaana/raittiina ja on kyllä itselleen todella kiitollinen tästä. Olen ylpeä ja sietääkin olla. Alkukankeuden yli menty. VK loppu meni muuttohässäköitä hoitaessa kuten koko viikko oikeastaan. Osastolla käyty juttelemassa ja saanut hoidettua tärkeitä asioita. Huomenna Kuopion epilepsia talolla käynti joutuu aiemmin hakee korvaushoito lääkkeen mutta se ei menoa haittaa. Hyvin olen lääkkeen turvin pärjännyt. Tänään pitää kyyti varmistella. Onhan tämä ollut omanlaista seikkailua ja tunnustelua miltä maa jalkojen alla tuntuu näin puhtaana taaplaillessa. Hyvin menee mutta menköön. Pääasia että pärjään. No hätä kaikki hyvin.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 2.3.2021 21:54:38

Jep tänään löyty uudet huonekalut uuteen kotiin. Uskon että kaikella on tarkoituksensa. Meinaan entinen koti rosvottiin,jouduin rikosilmoituksen tekemään. Lisäksi piti muuttaa hoidin tuon kaiken 8pv sisällä ai mitenkä olemalla selvinpäin ja ravaamalla virastoissa yms. Olen päättänyt että tää koti on se koti kaikki on uutta vain divaani muistuttaa entisestä elämästä niin täällä ei käytetä mitään päihteitä. Ja jos puhutaan niin ainoastaan vertaistuen muodossa.
Kiitos ja hyvää yötä kanssakulkijoille.

Zzzz Zzzz krooh
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 7.3.2021 09:03:49

Muutama päivä kirjoituksesta taukoa. Mutta hyvin menee eikä meinaa päivä numero 49 käynnistyi jo ennen 05.00. Mikäs tässä avohoidossa olen käynyt ahkerasti ja vertaistukea saanut. Lääkettä en enää ota suun kautta vaan se vaihtui buvidalin 24mg / viikko sain ensimmäisen viime keskiviikkona enää ei pyöri mielessä se että joka päivä haettava. On voinut jopa vk loppuna rentoutua meinaan kylvyssä/saunassa käyty kyllä se vain hyvää VK loppu meni yllättävän nopeasti, ruuan laittoo, pyykinpesua e kirjojen kuuntelua ja just chilling. Tiistaina seuraava sairaala käynti. Antabuksen otan tuplana 2x viikko.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja apent66 » 7.3.2021 09:57:26

Mainio meinkinki. Ja hyvä, että otat yhä antabusta ja juuri noin. Siellä sanoja ja tekoja. Täältä pelkkiä sanoja, mutta täydestä sydämestä.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 7.3.2021 21:28:12

Kiitoksia. Tässä varmaan kera karkkikilon Marvelin leffaa alkaa 21.40 uusi viikko alkamassa, piti naapurilta ottaa pari levoziinia (itselläkin respan hakematta), jos vaikka saisi nukuttua yhtä soittoa sen 7h mikä tapahtuu harvoin mutta kuitenkin. Tänään tuli siivoiltua ja pikku lenkillä käytyä. Paria tuttavaa kerkesin moikkaamaan toinen minulle hirveän tärkeä auttoi mua kun olin alkutaipaleella mun pitäisi sille puhua kans koska huolissaan. Hän ottaa periaatteessa joka päivä keskikaljaa eli tissuttelee päivän mittaan olutta humalassa ei kuitenkaan ole, mutta pienessä sievössö senkin edestä. Täytynee joskus yrittää puhua tästä hänelle. Mutta hankala oikeastaan auttaa muita muuta kuin järkeä puhumalla tässä itsekkin niin alkutekiöissä tämän puhtaana/raittiina elämisen suhteen.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja apent66 » 8.3.2021 00:04:03

Joo, oma napa alussa tärkein. Voihan sitä aina käsityksensä ilmaista hienovaraisesti. Tunnet paremmin tilanteen. Tämä mun lähetin sulkeutuu nyt joksikin aikaa, kun on vähän pitempi reissu, josta olen omassa ketjussakin maininnut. Pärjäile. Palaillaan joskus.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 8.3.2021 10:46:34

Puhelin sovellus im so sober ilmoitti tänään välitavoitteesta. Tuli tänään 50 päivää puhtaana ja raittiina täyteen.
Onhan se sekin jo jotain. Toi oli itelle jo ensimmäistä kertaa sellainen muistutus että todellakin vahvalla pohjalla olen jo rakentamassa tätä uutta elämääni. Joku sanoisi että eihän 50pv ole homma eikä mikään mut kyllä se on ja se on oikeasti paljon. Varsinkin jos samanlainen päihteiden SAIRAANLOINNEN käyttö kuin itellä mikään olo ei ole tarpeeksi ja vajaita en rupea edes ottaa . Mut nyt se on historiaa ja elän sitä oikeaa unelmaani uudessa kodissa. Jossa ei koskaan oteta mitään päihteitä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja t-petsku » 8.3.2021 13:07:35

Hieno saavutus tuo 50 vrk selvin päin :P Jatka samaa rataa :arrow:
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 10.3.2021 19:09:55

Just koko päivän saanut touhuiltua jotain pientä. Pyykit kuivumassa, juuri söin burgerin kera ruisleivän. No tulihan sieltä pitkästä aikaa soitto vanhoista kuvioista että sattumoisin illalla täälläpäin kaupunkia ja hyvää kukkaa ois saako tulla käymään?. Oli kyl pakko vastata että ei kiitos. Kun en itsekkään sauhuttele ni viimeisenä mä sitä haluaisin katsoa vierestä. Jep ei todellakaan. Muutama ihminen vasta käynyt uudessa kodissa. Ja hekin täysraittiita. En todellakaan halua tänne käyttäjiä kun en edes kaljan tissuttelijoita tänne halua. Koti on pyhä paikka ja kun minä nyt olen päättänyt ryhdistäytyä niin toivottavasti ihmiset pikkuhiljaa hyväksyy sen. En halua eikä minun tarvitse enää käyttää yhtään mitään. Nyt lähden kuumaan suihkuun sit Netflix päälle ja yötä kohdin rueta valmistautumaan.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 13.3.2021 08:33:36

Jep poikakin oli tuossa isänsä luona torstaista perjantaihin. Oli muuten aivan mahtavaa aikaa. Tuli kyllä selväksi miten paljosta olen jäänyt paitsi, ja minkä takia , päihteiden takia. Huh huh kyllä on nyt ruettava olemaan se isä lapselle jota en taas ole ollut LIIAN pitkään aikaan. Oli niin mahtavia keskustelu hetkiä reilun 3v pojan kanssa että isille tuli todella hyvä mieli, ja näitä yhteisiä hyviä hetkiä rupeaa nyt tulemaan useammin. Tässä nyt pojan lähdöstä lähtien saanutnvertaistukea kavereilta ja sukulaisilta mikä on myös tärkeää. Ensiviikolla avohoitoa yms. Tänään luvassa vertaistukea lisäksi suunnittelua tulevaan on kyllä aivan mahtavaa ollut olla jo näinkin kauan täysin selvä oma itsensä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 18.3.2021 21:07:58

Muutaman päivän tauko taas kirjoituksessa mitäs mitäs tänään tuli sellainen kuin 60vrk puhtaana ja raittiina. Vähän ylpeä olen. Noi pienetkin onnistumiset tuo nykyisin ihan voittaja fiiliksen. Avohoitoa ollut ja omahoitaja keskusteluja koska kuuluu mun korvaushoitoon. Todella kivoja ja anteliaita olleet kyllä kaikki keskustelu apu. Ja hyvä on se että ei ole tullut hirveemmin houkutuksia. Mitä nyt on pyydetty järkkäö tai kyselty aineita vieläkin. Ja kun osa entisistä päihde kavereista ei usko että olen ollut tosiaan 2kk raittiina vaan ei se haittaa. Ainiin sitten EHKÄ isoin asia saapui kyssistö neurologin lausunto jossa todettiin jo lievää vahinkoa kolmessa kohtaa aivoissa, lisäksi oli jotain liikepoikkeavuuksia. Joten olisiko syytä näin 34v lopettaa ihan jo pelkästään tuon takia. Olen aina tiennyt että IHME JOS EI olisi pysyvää vauriota jo tullut reilun 20v päihdesekoiluilla , joten toi ei yllättänyt. Pisti kyllä hetkeksi miettimään. Mutta käykää muutkin kirjoittelemassa minulle kuulumisia yms. Pyrin viikkotasolla täälläkin olemaan joskus enemmän joskus vähemmän.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Dave2 » 19.3.2021 08:31:13

Aivot onneksi ovat kykeneviä korjaamaan ja korvaamaan vahingoittuneita osia. Tärkeintä on antaa aivoille tekemistä ja haasteita.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 19.3.2021 09:38:54

Madtrue, onneksi olkoon 2 kuukaudesta, hieno homma!

Anteeksi, että utelen, mutta huomaatko itse näitä neurologin mainitsemia vahinkoja aivoissa? Tuntuuko / näkyykö ne päivittäisessä elämässä? Itse pitkään runsaasti alkoholia käyttäneenä mietin monesti onko aivoille tullut vahinkoa ja voisiko se jäädä minulta huomaamatta. Eipä silti, eihän sillä sinänsä väliä siinä mielessä, että vahinko siellä sitten on ja kivempaahan se itselle on jos ei sitä huomaa :D
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja CHNOPS » 20.3.2021 14:08:29

Madtrue, onnea 2kk raittiudesta! Todella upeaa!

Itsellä nuoruudessa opiaattiriippuvuus, mutta viimeiset viisi vuotta olen kamppaillut alkoholin kanssa. Olen alkoholisti, mutta kulissit olen vielä onnistunut pitämään kunnossa. Viime kesästä alkaen olen yrittänyt raittiutta, mutta onnistunut pisimmillään 2,5kk pätkään. Sitten on ollut retkahduksia ja rännejä. Olen niin väsynyt ja kyllästynyt juomiseen, en saa siitä enää mitään. Se on pakonomaista aamusta aamuun. Töissäkin olen ollut kännissä, mutta en ole jäänyt kiinni. Päätin taas yrittää lopettaa ja tällä hetkellä viimeiset kännit vedin 5.3. Eli huomenna tulee 14vrk juomatta täyteen. En käytä termiä raitis, koska viinan himo on hirveä ja mieli tekis. Viikko sitten aloitin Antabuksen tähän tueksi. Aloitin myös Instaan tavallaan blogin, jonne haluan kirjoittaa mun rehellisiä ajatuksia auki, ettei päihdeajattelu saisi liikaa valtaa omassa päässä (_alkoholi_ongelmana). Toivottavasti tämäkin tästä....sinun kirjoituksistasi sain paljon voimaa jatkaa, kiitos siitä!
Päivä ja askel kerrallaan.
CHNOPS
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja madtrue » 23.3.2021 18:43:46

Hei kiva että välillä muutkin kirjoittelee. Tuo antabus on kyllä hyvä nyt sitä jo pidempään syöneenä niin huomasin tos viikko sitten että olin UNOHTANUT koko antabuksen vaikka käyn sen valvotusti ottamassa. Juu noi aivoihin tulleet vauriot ni kyllä sen huomaa esim muistissa ja kun neurologi käski kyljelleen niitä jalkoja pyörittää ni se pyöritys olikin sellaista että pätki niin sanotusti ja muut samalla tavalla tehdyt , niin sehän kirjoittikin siihen että viittaa mahägneettikuvauksessa löydettyihin vaurioihin. Tänään juuri puhuin hoitajan kanssa tästä kun se olikin sitten yllättävän kova paikka itelle meinasin tai no harkitsin että lähden dokaa ja ottaa piriä yms että antaa mennä kyllä se kuolo korjaa tälle vuotta. Mut se olikin riippuvuus mikä yritti minua saada ratkeamaan. Olen pysynyt lujana ja aion pysyä jatkossakin. Kiitän itseäni jokaisesta raittiista päivästä koska olen todellakin valinnut parhaan mahdollisen ja oikean suunnan loppuelämäksi. Kyl sieltä joku uus tulee joka jaksaa mut mun terveys ei kestänyt rajua käyttöä enempää et 23vuotta ja mä voin sanoa et ihan pikkupentuna jo liimat,butaanit,bensat ni onhan ne mua varmasti jo silloin ala asteikäisenä hajottanut ja tässä ollaan. Rocky 34v minun on lopetettava päihteet tai päihteet vie mut hautaan paljon ennen nelikymppisiä. Ja noilla minun tuhoilla aluilla neurologi sanoi että et varmaan halua palvelutalon nelikymppisenä. Totesin että en.
Mut tästä ruettava iltapuuhiin. Kiitoksia kaikille kirjoittajille tuesta olette tosi tärkeitä ihan pelkän kirjoituksen avulla.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat