Olet täällä

Hei kaikki aloittelevat lopettajat.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Hei kaikki aloittelevat lopettajat.

ViestiKirjoittaja madtrue » 13.2.2021 14:06:37

Olen 34v aloittava lopettaja.
Tässä alkuun hitusen päihde taustaani.
Olen käyttänyt monia eri päihteitä +20 vuoden ajan. Alkoholista, koviin huumeisiin.

Olen ollut NS riippuvuus osastolla tammikuun 17 asti , huomenna pääsen kotiin. Minulla alkoi kaksi viikkoa sitten korvaushoito, lääkäri sanoi ettei näe muita konsteja enää kaikki oljenkorret käytetty.
Motivaatio on korkea koska haluan lopettaa tämän jatkuvan oravanpyörän en enää jaksa yksinkertaisesti , lisäksi minulla on pieni poika 3v jota saan nähdä kun pysyn raittiina. Nyt en kyennyt näkemään häntä kesän 2020 jälkeen kunnolla enkä ennen sitä. Päihteiden takia useampi vankeustuomio.

Tämä on nyt minun aloitus kirjoitus pitkään aikaan ja haluan että kirjoitatte,kannustatte tjsp koska olen ihan hukassa. Toivon päihde linkin , Na:ryhmien vertaistuen,avohoidon yms minua auttavan. Haluan elämäni takaisin täysin puhtaana päihteistä. Olen niin väsynyt että täytyy tosiaan ponnistella että pääsen jaloilleni. Tästä se lähtee.
-Rocky Has Left The Building-
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

Re: Hei kaikki aloittelevat lopettajat.

ViestiKirjoittaja 0132 » 13.2.2021 20:19:33

Moi.
Juu, iisisti kannattaa ottaa ja pyrkiä käyttämään kaikki apu vilpittömästi.
Helpolta ei tiesi näytä. Toivoa kuitenkin näen.
Huominen on toivoa täynnä! Se Sinulla lienee ratkaiseva päivä.
Älä vaadi, pyydä ja tee asioita jotka vievät oikeaan suuntaan.
Voimia taisteluusi.

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 14.2.2021 11:50:30

Jep puol yhdeltä lääke ja sitten se alkaa tämä raittiuden tiellä pysyminen. Erossa oltava täysin päihteistä , päihteitä käyttävistä kavereista. Tulee olemaan tosi tosi vaikeeta on vähän niinkuin uuden elämän aloitus. Jännittää,pelottaa, ahdistaa mutta kuuluu asiaan. Kaikkea sitä joutuukin elämässään tekemään että tähän tullaan, mutta uskon vahvasti että pärjään. Minulla on NS vahva tukiverkosto avohoito 2xviikko samalla ku haen lääkettä, 4ystävää jotka ei enää käytä mitään päihdyttävää koska ovat ajautuneet samaan tilanteeseen ja tajunneet että tämä tie vie hautaan. Yrittää skarpata itseä ja muita ketkä haluaa pysyä streittinä. Ei kait se auta kun aina rueta päivään keksimään sisältöä. Minä olen myös valmistautunut niihin mieli haluihin mitä tulee ja menee on numeroa vaikka mihinkä suuntaan ja jos ihan pahin mahdollinen paikka tulee no soitto/tulo osastolle. Minulla on kuitenkin muita 3kk-1v9kk pituisia jaksoja ollut mutta ei enää vähään aikaan, tiedän siis kykeneväni olemaan päihteettä. Kiitos ja kumarrus adjoo goodbye
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 15.2.2021 21:43:45

Jeps hyvä päivä kaiken kaikkiaan. Kolme kertaa tultiin kamaa tarjoamaan joista nätisti kieltäydyin. Muutaman kanssa pikaiseen puhuin. Harmittaa se että ei riitä että kertoo "taistelevansa" irti kun joutuu tosiaan useamman kerran sanomaan että kiitos mutta en halua , en enää käytä. Labrassa kävin laajan lääke/huumausaine seulan antamassa samalla ku vein osastolle 2xlääkettä jotka jakavat mulle aina vuorokaudeksi esim:opamox. Minulta ajetaan juuri bentsoi alaspäin tämän ja enskuun aikana loppuu kokonaan.
Saa nähdä mitä ne keksii tilalle. Kun diagnosoitu syvä ahdistuneisuus häiriö ja paniikkikohtaukset. Lisäksi ruvetaan kun raittius etenee niin lääkitsemään sitä "kuuluisaa" ylivilkkautta (aivotkin ylikierroksilla). Ajattelin että rupean tänne aina kirjoittaa koska hyvä pitää silmällä kirjoittamaansa ja jos huomaan vientiä kaman suuntaan osaan jarruttaa ja ottaa tilanteen haltuun , ettei mene siihen että alan unelmoida liikaa päihteistä. Tein puhelimeen valokuva kansion jossa on entinen minä,hyvä olla tallessa jotta näen mihin se menee jos ratkean.
Unia näkee päihteistä ja rikoksista että rajoittaisi käyttöä tuttua on. Alkaa ali-tajunta tehdä tepposet kun työstän ja sulattelen asiaa ja elämää without drugs or alcohol.

Mutta joo pidemmittä puheitta otettava 7.5mg mirtazapiiniä ja ruettava menee kohti höyhensaaria. Kiitän raittiista päivästä jatketaan harjoituksia ja hyvää yötä kaikille plinkkiläisille.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Dave2 » 16.2.2021 11:11:39

On sinulla aika kovia haasteita mutta onneksi on todella hyvä motivaatiotekijä.
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja madtrue » 16.2.2021 12:26:15

Täällä taas lääkettä odottamassa.
Onhan tämä tälläistä kellon päivystys elämää alkuun. Pitää palauttaa yks puhelin vanhalle kaverille, oli lainassa 5kk. Hirveen huonoksi muisti mennyt nyt 30pv puhtaana toki on fyysiset oireilut yms hävinneet, korjattavaa on jatkossakin valehtelisin jos sanoisin että ei ole päihteet pyörineet mielessä, mutta maltti on valttia kait se on tätä alkukankeutta. En ole hakeutunut vanhaan porukkaan enää ollenkaan vaan ottanut etäisyyttä heti alkuun. Mulle aivan sama jos joku kuvittelee että nyt se pätee olemalla raitis niin kylläpä kyllä, teen tätä ihan oman itseni takia en vain jaksa enää. Pieni poikani ansaitsee isän joka on oikeasti isä eikä vain paperilla nimettynä. Terveyskin pettänyt useaan otteeseen joten jaksa enää paljon vitsailla. Mentävä läpi myrskyjen kohti tyyntä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 17.2.2021 22:26:35

Jep alkaa olla päivä taas paketissa. Tänään tuli by the way eka raitis kuukausi. Tästä se lähtee. Kyllä mieliala , unenlaatu , moni muu asia alkanut korjaantua. En sen kummemmin ajatellut tätä kummosena saavutuksena mutta täytyy sanoa ne jotka mut tuntee sanois että ihme on tapahtunut. Kiitän plinkkiä ja montaa muuta näistä raittiista päivistä, lisäksi kirjoittaminen on itselle terapiaa. Hyvää yötä kaikille.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja apent66 » 18.2.2021 01:08:14

Nuku hyvin, päivät pitenevät ja valo vain lisääntyy. Kevättä kohti
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 19.2.2021 05:21:52

Jep päivät pitenee. Sitä tuli kahvin keitto on herättyä aikalailla 04.50 alkaa se sisäinen kello taas herättää mut. No Johan täs on kuukauden verran korjattua unia mitkä oli aika lailla persiilleen douppaamisen takia.
Mikäs tässä pirteänä uuteen aamuun ja päivään. Yritän rueta yhtä ystävääni pääsemään eroon päivittäisestä oluen tissuttelusta. Itse en omalla kohdalla hyväksy alkoholia enää , koska tietäisin mihin se johtaa. Olisin ennenpitkää vahvemmissa aineissa. Sitäpaitsi saan karseat olot päälle siitäkin joten helppo kieltäytyä. Toki minun itse on helppo sanoa koska otan antabusta nyt alkuun valvotusti jottei kävisi mielessäkään tämä että antaisin nyt sijaa juopittelulle kun olen korvaushoidossa. No tässä on mennyt hyvin kaiken kaikkiaan. Tottakait noi unet ja kaikki päivän aikana tapahtuneet jälleen näkemiset entisten käyttäjien kanssa on toisinaan hankalia koska yritetään vieläkin kysellä perus "miten olis , otatko?". Onneksi pidän pääni , ja päivä päivältä minusta tuntuu että tää korvaushoito/antabus toimii mulla. Kyllä mä keksin tekemistä ilman päihtymystilaa. Sitä paitsi kun pidempään pysyn raittiina , niin saan lopulta minulle kuuluvaa hoitoa psykoterapia/ADHD lääkitys myös kuntoon. Ja sitten minulla on A se pieni poika joka tarttee isän. Mut hei mä jatkan kahvin juontia ja yritän AKTIVOITUA uuteen päivään. Tzau kaikille ja voimia valitsemalla tiellä...
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 20.2.2021 12:30:32

Hyvin menee mutta menköön. En tosiaan ihan heti uskonut että tästä se lähtee sujuu mut niimpä vain on menty päivä kerrallaan eteenpäin. Unenlaatu on kyllä hyvä pitkiin pitkiin aikoihin. Ja se on positiivista mulle. Lisäksi tiedän paremmin tilanteet joihin ei pidä ajatua. Kirkkain silmin kohti kevättä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja apent66 » 20.2.2021 13:17:24

Terve!
Hyvä, jos antabus sulle käy. Kannattaa jatkaa. Ei pidä sitä antabusta käsittää minään tukikeppinä, vaan ajatella, että nyt sulla on kourassas joustavat ja höyhenenkevyet kävelysauvat, joilla pääset koko ajan kauemmaksi siitä viinasta. Olan taakse ei kannata vilkuilla. Etkä sä suossa tai louhikossa taaperra, vaan etenet kimmoisalla polulla. Myöhemmin onnistuu kävely sitten millä alustalla vaan ja ilman sauvoja, kun himo on hävinnyt päästä ja kropasta. Ihan varmaan.
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja madtrue » 21.2.2021 21:06:45

Ajattelin antabuksen kanssa näin , koska minun ei ole tehnyt mieli juoda enää hyvään aikaan että otan alkuun 8viikkoa kokeilen olla ilman jos mielihaluja tulisi niin katkaisin. Jossain vaiheessa sitä en kuitenkaan enää tarvitse, sama kuin korvaushoito mutta korvaushoidosta puhun ihan vuosissa. Pitää tulla puhdasta aikaa enemmän kuin 1v. Koska kokemusta on vajaan 2vuoden raittiudesta ja sekin kaatui aikoinaan. Nyt olenkin viisaampi ja tunnistan itsessäni tietyt piirteet kun alkaa retkahdus ja itse riippuvuus puhuttamaan minua. Mutta tapahtuneilla ja kokemuksella asuin pitää pääni kylmänä koska kyseessä on VAHVA ADDIKTIO päihteisiin.Hautaan saakka tulen olemaan päihderiippuvainen, mutta joskus olen toipuva ja edistynyt hallitsemaan tätä sairautta. Kiitokset tuesta tsempeistä yms. Minä lähden kohti höyhenkaupunkia terveisin viisi viikkoa raittiutta takana. Ja vuosia edessä.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 23.2.2021 08:49:18

Tässä sitä vain edetään päivä kerrallaan puhtaana ja mieli kirkkaana. Eilen en kerennyt kirjoittamaan , tuli käytyä reissussa ja vasta illalla oli kotona väsyneenä. Mitäs tänään täällä ainakin tuulinen pakkasaamu -16c . Huomenna kans paljon asioitten hoitoa tiedossa joutuu virastoissa ramppaa yms. Mut sitähän se elämä on. Nyt toistaiseksi olen sairaslomalla vielä seuraavat 2kk näillä näkymin yritetään saada eläkepaperit. Tottahan se on että en minä ole enää työkykyinen on vaikka mitä diagnoosia. Psykoterapiakin alkaa kun olen ollut 6kk putsina. Tässä edetään hitain askelin mutta pääasia on se että NYT OLEN PÄÄSSYT oikeanlaiseen NS hoitokierteeseen. Mutta jatketaan myöhemmin kiitos ja kumarrus kaikille kanssataplaajille.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja madtrue » 27.2.2021 02:22:50

3 päivää juoksin asioilla. Nyt uus kämppä ja sain perjantaina avaimen. Ei kait tässä tää on hyvä juttu. Pääsee kotia laittaa ja täs uudessa ku ei oteta eikä käytetä mitään päihteitä. Että hyvin menee vaikka meinas välillä vähän ärsyttää, edes taas juokseminen. Mieliala pysynyt tasaisena. Yöt hyvin nukkunut, päivät mennyt asioilla , raittiiden kaverien kanssa hengaillu. 41 päivä alkoi nyt menemään puhtaana ja raittiina.
madtrue
Vahvasti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja apent66 » 27.2.2021 17:29:38

Hyvältä kuulostaa. Onnea uuteen kotiin!
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Seuraava