Olet täällä

Eroon alkoholista

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Eroon alkoholista

ViestiKirjoittaja siipale » 5.3.2021 17:53:58

Mistähän tuota alottaisi? En aina ole ollut alkoholin suurkuluttaja. Teininä juotiin kavereiden kans joskus viikonloppuisin. Esikoisen synnyttyä en hyväksynyt alkoholinkäyttöä kotona lapsen ollessa paikalla. Erosin, uusi suhde, uusi vauva. Mies käytti alkoholia viikonloopuisin, runsaastikin. Suhde oli myrskyisä, väkivaltainen. Syntyi vielä yksi lapsi. Mies joi, minä toivoin parempaa elämää. Nuorimmaisen ollessa reilu vuoden ikäinen, ajattelin ettei se haittaa jos viikonloppuna otan muutaman kun lapsi on nukahtanut. Ei se haitannutkaan, kai. Kohta muutama oli perjantaina ja lauantaina. Sitten myös sunnuntaia salaa mieheltä. Sitten myös viikolla joskus salaa yksi tai kaksi.
Erohan siitä sitten tuli, onneksi. Päästessäni omaan asuntoon tajusin ettei kukaan minua enää määrää tai kiellä. Juominen alkoi olla osana useampana iltana viikossa. Työt hoidin, uuden ammatin opiskelin, uuden työn sain. Aina töissä pystynyt käymään, iltaisin laskin monta saatoin juoda että olisin ajokunnossa aamulla. Hirvittää ajatellakin niitä kertoja kun laskut meni sekaisin tai kun en vaan välittänyt vaan ajoin aamulla kuitenkin.
Join uskomattomia määriä alkoholia kokooni nähden. Kukaan lähipiiristäni ei tiennyt alkoholinkäytöstä. Edes nykyinen mieheni ei tiedä kuinka paljon todellisuudessa join. Olen juonut nyt noin 9 vuotta melkein päivittäin. Joskus kuukauden tauko, joskus viikon, joskun vain päivän.
Muutama viikko sitten tajusin että tarvin apua. Elämässäni k*see kaikki jos en nyt lopeta. Otin yhteyttä A-klinikalle. Nyt on seitsemäs selvä päivä menossa. Odotan aikaa lääkärille, että saisin antabuskuurin. Haluan lopettaa, mutta en halua lopettaa. Tiedän kuitenkin että lopetettava on. Olutta haluttaa koko ajan. Öisin näen unta että juon. Eikä se varmaan edes helpota kovin nopeasti. Yritän nyt vain pysyä selvinpäin että pystyn harrastamaan liikuntaa mitä rakastan, että lapsillani olisi selvä äiti, että pystyn pitämään työni.
Päivä kerrallaan.
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Eroon alkoholista

ViestiKirjoittaja 0132 » 5.3.2021 22:40:02

Heips Siipale!

Tässä sulla on "kissa pöydällä":
Odotan aikaa lääkärille, että saisin antabuskuurin. Haluan lopettaa, mutta en halua lopettaa. Tiedän kuitenkin että lopetettava on. Olutta haluttaa koko ajan.

Ymmärrän 100% tuosta haluan lopettaa, mutta en halua lopettaa.

Antabus oli yksi vahva pelimerkki mun raitistumisessa. Se on hyvä apu. Käytä sitä sitten ylpeänä, itseäsi kunnioittaen. Älä häpeile.

Putkis 0132 ja 1000 päivää Antabusta.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja siipale » 6.3.2021 08:54:42

0132 kirjoitti:Heips Siipale!

Tässä sulla on "kissa pöydällä":
Odotan aikaa lääkärille, että saisin antabuskuurin. Haluan lopettaa, mutta en halua lopettaa. Tiedän kuitenkin että lopetettava on. Olutta haluttaa koko ajan.

Ymmärrän 100% tuosta haluan lopettaa, mutta en halua lopettaa.

Antabus oli yksi vahva pelimerkki mun raitistumisessa. Se on hyvä apu. Käytä sitä sitten ylpeänä, itseäsi kunnioittaen. Älä häpeile.

Putkis 0132 ja 1000 päivää Antabusta.

Kiitos hienoista sanoistasi! Olen ajatellutkin, että antabus olisi kainalosauva joka minua tukee tällä matkalla. Mutta häpeä on suuri. Miten minä, vahva ihminen joka on yksin taistellut aina kaikkea vastaan olenkin yhtäkkiä niin heikko etten selviä taistelusta alkoholia vastaan?
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.3.2021 13:53:12

Heips!
Helppoa tai ei, kannattaa yrittää.
Koska mahdollisesti aloitat Antabuksen?
Eikä muuten ole vielä selvää ettetkö voittaisi alkoholia. On tehtävä pieniäkin muutoksia jotka johtavat raittiinpaan elämään. Käytä kaikkea mahdollista apua. Liikunta on tosi hyvä. Aivot tuulettuu ja kehokin tykkää. Ei tarvitse asettaa kovia tavoitteita, vaan rentouttavaa liikuntaa.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja siipale » 6.3.2021 14:15:20

Loppukuusta on lääkäriaika. Tai heti seuraava peruutusaika. Liikuntaa oon aina rakastanut ja nyt se on mahdollistakin kun ei ole koko ajan pienissä sievissä. Pieniä muutoksia kyllä. Hetkittäin tunnen pieniä onnistumisen tunteita kun olen pysynyt selvänä. Antabus nyt motivoi, en uskalla ottaa jos saankin lääkäriajan nopeasti.
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.3.2021 18:37:17

Hyvä juttu.
Onko Sulla kokemusta Antabuksesta?
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Marjaterttuleppäkerttu » 6.3.2021 18:59:22

Hei Siipale ja muut. Minä mielelläni kuulisin kokemuksia antabuksesta.

Veitsenterällä tässä eteenpäin taaperran. Välillä sujuu hyvin, välillä ei niin hyvin. Mutta alkotta onneksi. 🙌

😊
Marjaterttuleppäkerttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja siipale » 6.3.2021 19:20:35

0132 kirjoitti:Hyvä juttu.
Onko Sulla kokemusta Antabuksesta?

Eipä ole, kaveria seurannut vierestä kun ollut kuurilla. Yhden olen häneltä tiukalla hetkellä ottanut kun tuntuu etten pysy tölkistä irti. Maksakokeissa olen käynyt ja ne puoltaa antabusta, sillä uskalsin kaverilta ottaa.
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja siipale » 6.3.2021 19:21:30

Marjaterttuleppäkerttu kirjoitti:Hei Siipale ja muut. Minä mielelläni kuulisin kokemuksia antabuksesta.

Veitsenterällä tässä eteenpäin taaperran. Välillä sujuu hyvin, välillä ei niin hyvin. Mutta alkotta onneksi. 🙌

😊

Hienoa että olet pysynyt alkotta. Itselläni kahdeksas selvä päivä menossa 😊
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Stella » 11.3.2021 00:40:39

Täällä myös yksi Antabusta miettinyt. Jos aloitat sen odotan mielenkiinnolla kokemuksiasi.
Mitenköhän lääkärit yleensä suhtautuu sitä pyytäviin ihmisiin? Tarkoitan siis, että luulisi heidän olevan valmiita kirjoittamaan reseptin koska tuskin kukaan sitä kovin kevyin perustein yleensä pyytää.
Tsemppiä raittiuteen.
Stella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja siipale » 14.3.2021 10:33:00

Stella kirjoitti:Täällä myös yksi Antabusta miettinyt. Jos aloitat sen odotan mielenkiinnolla kokemuksiasi.
Mitenköhän lääkärit yleensä suhtautuu sitä pyytäviin ihmisiin? Tarkoitan siis, että luulisi heidän olevan valmiita kirjoittamaan reseptin koska tuskin kukaan sitä kovin kevyin perustein yleensä pyytää.
Tsemppiä raittiuteen.

Hei Stella!

Ainakin minun käsityksen mukaan antabuskuurin saa kohtuu "helpolla". Luulen et on aika vaaraton ja hyvä kainalosauva lopettamiselle. Minulle sitä ehdotettiin heti ensimmäisellä käynnillä, joten uskon sen saavani maanantaina.
siipale
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Paluu Me Lopettajat