Olet täällä

AA ryhmät korona-aikaan

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

AA ryhmät korona-aikaan

ViestiKirjoittaja molle » 25.3.2021 01:08:46

Olen käynyt AA:ssa muutaman vuoden ajan. Olen kokenut sen hyväksi raitistumiseni vakiintumisen kannalta. Nyt korona-aikaan minua on alkanut harmittamaan muutama asia: ryhmissä ei noudateta minkäänlaisia koronaohjeita, maskeja ei käytetä, koolla saattaa olla parikymmentäkin henkilöä, turvaväleistä ei välitetä. Joku hyväkäs vielä todisteli, että Avista on tarkistettu, että koronaohjeistukset ja määräykset eivät koske AA kokouksia, koska ne ovat suljettuja tilaisuuksia! No huh huh, ikään kuin tämä olisi se tärkeä asia. Kyllä kai se pointti on tartuntojen estäminen noudattamalla mahdollisimman hyvin viranomaisten koronaohjeita.
Toinen harmittava asia on, että ryhmissä käy paljon vuosikymmeniä raittiina olleita hnkilöitä ikään kuin tavan vuoksi. He istuvat aina samoilla paikoilla ja vievät näin rajoitetun tilan kyseessä ollen tuolin avun tarpeessa olevalta kärsivältä toverilta. Eikä niillä vanhoilla jutuilla ja muisteluilla 30 vuotta sitten tapahtuneesta taksilla kännissä rälläämisessä ole mitään arvoa vielä kärsivän alkoholistin kannalta. Varsinkaan, kun perään kehutaan, että ollaan oltu 30 vuotta raittiina. Tulee aika omahyväinen kuva AA:sta, varsinkin tulokkaalle. Monet eivät tämän vuoksi käy montaa kertaa.
Että tämmöistä.
Päivä kerrallaan
molle
Miedosti panostava jäsen

Re: AA ryhmät korona-aikaan

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.3.2021 04:08:40

Heips Molle.
Huomaan että ainakaan Sinä et ole vielä aivojasi viinalla täysin tuhonnut.
Itse olen ollut tilanteissa joissa on jonotettu turvavälejä noudattaen. Sitten noihin väleihin on tullut henkilökunnan edustaja selittelemään omia asioitaan. :mrgreen:
Hyvä pointti on myös tuo vuosikymmenten takaisten asioiden kelaaminen. Ikävää, varsinkin jos niitä asioita muistellaan kehuskellen, ei niinkään katuen.
AA kokoontumiset hyvin ymmärrän näinäkin aikoina. Kyllähän vuosikymmenet käyneet voisivat pitää lomaa kokoontumisista, antaen tilaa akuutisti apua tarvitseville. Mutta kukapa sen heille sanoisi aiheuttamatta mielipahaa.
Raitista päivää Sinullekin.

Putkis, selvästi valvoen.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Paluu Me Lopettajat