Olet täällä

Risteyksessä.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Risteyksessä.

ViestiKirjoittaja Varjomestari » 7.4.2021 19:48:27

Hei kaikki,

Olen pitkän matkan kuljettuani viimein saapunut risteykseen. Risteyksessä on kaksi suuntaa mistä valita. Toisessa on elämä ja kaikki sen tuoma ihanuus ja onni - tosin vähän likaa ja harmaatakin. Toisessa alkoholi, synkkä humala, paha krapula, tuho ja häviö. Valinta on ensiajatelmalta helppo, ehkäpä triviaalikin, mutta ei ollenkaan niin yksinkertainen. Olen näes kulkenut tuosta risteyksestä ennenkin. Aina väärään suuntaan.

Ajattelin tännekin kirjoitella hieman ajatuksiani ja tuntemuksiani. Olen juomista harjoitellut teini-iästä asti yhteensä n. 20 vuotta. Asiat pikkuhiljaa etenivät ja nykyään yksi päivä muuttuu lähes poikkeuksetta kahdeksi päiväksi ja juominen on lähes aina ollut vain humalahakuista annosmäärien vain kasvaessa.

Muutaman antabus-kuurin olen aloittanut ja lopettanut. Juuri oli puolen vuoden tauko juomisesta ja sitten join useampana viikonloppuna parin päivän putket. No ärsyttäähän se, että hyvä juomattomuuden putki katkesi. Ei voi muuta kuin yrittää uudestaan. Ehkäpä tännekin kirjoittelu auttaa.

Toivottavasti valitsen suuntani tällä kertaa oikein.
Varjomestari
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Risteyksessä.

ViestiKirjoittaja 0132 » 7.4.2021 20:27:12

Terve.
Kirjoittele kuulumisiasi. Seuraan mielenkiinnolla taustalla, ehkä kommentoin silloin tällöin.

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Stella » 8.4.2021 00:11:59

Varjomestari kirjoitti:Risteyksessä on kaksi suuntaa mistä valita. Toisessa on elämä ja kaikki sen tuoma ihanuus ja onni - tosin vähän likaa ja harmaatakin. Toisessa alkoholi, synkkä humala, paha krapula, tuho ja häviö. Valinta on ensiajatelmalta helppo, ehkäpä triviaalikin, mutta ei ollenkaan niin yksinkertainen.

Loistavasti ilmaistu, valitettavasti.
Niin yksinkertaista sen pitäisi olla, mutta niin vaikeata käytännössä.
Olen samassa risteyksessä.

Puolen vuoden raittius on mun silmissä hieno saavutus. Pystyit siihen, joten varmasti pystyt uudestaan.
Tsemppiä.
Stella
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sisyfos » 8.4.2021 05:51:58

Hei Varjomestari,

Tervetuloa joukkoon, tarinasi kuulostaa valitettavan tutulta, olisin voinut kirjoittaa sen itse.

Tsemppiä ja matka oikeaan suuntaan!
Absurdi tunne ja mitä sille tekisi?
sisyfos
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Varjomestari » 8.4.2021 18:23:44

Kiitos viesteistänne!

En meinannut tänne tänään kommentoida, mutta olinkin saanut sen verran vastauksia, että tuntui väärältä olla sanomatta jotakin.

Ainakin tämä ensimmäinen viikko taas on mennyt helpohkosti ja nopeasti. On ollut jopa euforinen olo välillä. Varmaankin keskushermosto hyvin sekaisin vielä.

Odottelen sitä aikaa, kun kaikki tuntuu taas harmaalta. Silloin vasta todellinen taistelu alkaa. Toisaalta tällä kertaa en ehtinyt juomaan kovin kauaa ja ehkä juomaton aika on vielä muistissa, josta voi olla jotain apua. Saapas nähdä. Lähenevä kesä lomineen jännittää myös hieman, mutta koitan olla ajattelematta asiaa ja edetä päivä kerrallaan.

- Varjomestari
Varjomestari
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Paluu Me Lopettajat