Olet täällä

Oma matka darravapaaseen elämään

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Oma matka darravapaaseen elämään

ViestiKirjoittaja Kesäkukkia » 15.5.2021 08:14:29

Putkis, puhut täyttä asiaa. Olen ennakoinut ajatuksen tasolla jo tulevia mökkireissuja ystävien kanssa. Fiilis on se, että hyvin pärjään holittomilla juomilla. Ainoastaan ärsyttää jo valmiiksi se, että siitä kuitenkin tulee ”joku juttu” - meillä Suomessahan ei voi mennä limpparilinjalla, ellei ole raskaana, antibioottikuurilla tai sitten toipuva alkoholisti. Aina pitäisi sanoa joku syy, miksi ei juo. Pimeä yhteiskunta tämä.

En tituleeraa itseäni nyt alkoholistiksi. Mulla oli ongelmallista käyttöä kyllä, sitä en kiellä. Koen kuitenkin olevani nyt jollain tavalla ennemminkin fiksummin ajatteleva asian suhteen, en pakon edessä lopettanut. Enkä tavallaan halua myöskään sulkea pois sitö, että joskus, jossain erityisessä tilanteessa voisin kohottaa vaikka maljan.

Juurikin ne tietyt sosiaaliset tilanteet mietityttää. Viihdynkö itse, jos muut ovat humalassa ja itse selvinpäin? Miten iso ongelma siitä tulee sitten vaikka aviopuolison kanssa, jos en viihdy ja jatkossa en halua osallistua? Asioilla on monia puolia. Täytyy vaan muistaa, että teen tämän itse itselleni, itseäni varten. Osa ihmisistä varmaan tajuaa, mutta osa ei. Ja ne jotka eivät tajua, eivät välttämättä jatka matkaa rinnalla kulkien.
Kesäkukkia
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kesäkukkia » 15.5.2021 08:16:40

Tai no, toki kun lukee tämän ketjun ensimmäiset viestit, on helppoa ajatella olevansa alkoholisti.

Toisaalta: onko sillä mitään väliä, miten itseään tituleeraa tai on täysin tituleeraamatta? Jos vaan olen juomatta, ei mitään sen ihmeellisempää.
Kesäkukkia
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alma_Auroora » 17.5.2021 22:35:14

Minäkin aluksi mietin, että muten jaksan tiettyjä juhlia tai muita selvinpäin. Sitten päätin alkaa arvostaa itseäni niin paljon, että jos meininkiä ei ”kestä selvinpäin”, se on sen verran karmeaa, että voin oikein hyvin lähteä kotiin lukemaan hyvää kirjaa ja nukkumaan. Hyvissä bileissä viihtyy myös selvinpäin :)
”Rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin”
Alma_Auroora
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kesäkukkia » 24.5.2021 10:05:53

Eilen pyörähti laskuriin kolme viikkoa. Ihan huikea olo! Tää oli paras mahdollinen päätös, mitä oon tehnyt.
Kesäkukkia
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja kedonkaunhein » 25.5.2021 07:19:10

Kesäkukkia kirjoitti:Eilen pyörähti laskuriin kolme viikkoa. Ihan huikea olo! Tää oli paras mahdollinen päätös, mitä oon tehnyt.

Onnittelut kolmesta viikosta! Hieno suoritus :)
kedonkaunhein
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Lopettajat