Olet täällä

Lopetin juomisen tänään

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Lopetin juomisen tänään

ViestiKirjoittaja Libra » 6.5.2021 15:06:50

Hei, otsikon mukaisesti lopetin juomisen tänään ja päätin perustaa tänne tilin saadakseni käsitellä asioita keskustelemalla ja löytääkseni tukea, jota tarvitsen.

Heräsin aamulla mennen terassille tupakalle ja otin mukaan yhden kaljan. Kaljaa join pari hörppyä ja röökiä imin puolisen minuuttia, kunnes koin niin valtavan vahvan inhon tunteen kumpaakin, sekä kaljaa että tupakkaa kohtaan, että stumppasin röökin, heitin sätkäkamat roskiin ja kaadoin kaljan viemäristä alas, heittäen myös pari jäljellä ollutta jääkaapista roskikseen. Päätin lopettaa juomisen ja tupakoinnin, jota olen polttanut paljon juodessa. En jaksa enää tätä rappiota, mihin olen vajonnut.

Olen matkalla kotipaikalle käymään jossa aion viettää aikaa maaseudun rauhassa muutaman viikon. Sovin yhden tuttavan kanssa että menemme yhdessä huomisiltana aa-kokoukseen. Olen vastustanut AA:ta huonojen kokemusten tähden, mutta päätin että otan senkin avun nyt vastaan ja annan sille mahdollisuuden. Palaan myös AAL-ryhmiin. Otin myös tuon päihdelinkin 30 vrk päihteettömyyden sähköpostituen toimintaani. En tiedä mitä muuta apua etsin, mutta ainakin aion mennä käymään lääkärissä. Olen loppu ja täysin väsynyt elämääni juoppona. Tämän aamun kokemus oli voimakas. Onneksi olen päässyt alkoholin kanssa kahden kesken elämässäni kun vuosia kestänyt toimimaton parisuhde loppui vuoden vaihteessa ja sitä aiemmin lopetin työnteon. Sain juoda huolella muutaman kuukauden löytääkseni itseni tästä tilasta ja fataalista probleemasta.

Mulla on antabusta jota en ole käyttänyt ja nyt en edes uskaltaisi sitä käyttää koska epäilen maksa-arvojen olevan korkeuksissa. En halua omin sitä ryhtyä käyttämään.

Haluan päästä nyt kirjallisen työskentelyn pariin jonka aloitan tästä postauksesta. Pitää hommata kirjallisuutta jonka keinoin pääsee tekemään tutkimustyötä. Pitänee ostaa joku Ilmo Häkkisen kirjoista, jolla pääsee paneutumaan ohjatusti tähän työhön.

Inho, viha, suru, pelko, turvattomuus, epätoivo, toivottomuus........mutta tämän kaiken keskellä, niin hullulta kuin tämä tuntuukin, koen oloni varmaksi sen suhteen, että raitistumisen on mahdollista. Jopa minunkin tapauksessa.

Täällä siis uusi jäsen Me Lopettajat -ryhmässä. Olen kiitollinen että löysin itseni tänne sivulle tänään ja tartuin tuumasta toimeen. Edellisviikkoina kun täällä joskus kävin en tarttunut tuumasta toimeen, vaan tartuin vielä kaljatölkkiin ja tupakka-askiin, mutta tulipa juotua niin perusteellisesti, niin huolella, että vihdoin ja viimein se hulluus on nyt loppu, tänään, ja tästä alkaa uusi ja mielekäs raitis elämä ilman minkään valtakunnan päihdyttäviä aineita. Finis.
Libra
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

Re: Lopetin juomisen tänään

ViestiKirjoittaja SP-käsikirja » 6.5.2021 21:53:13

Hei ja tervetuloa. Itsellä 7 vrk ilman alkoholia, joten tiedän miltä sinusta tuntuu. Tsemppiä pitkälle matkalle.
Parempaa pössistä
SP-käsikirja
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 6.5.2021 23:27:57

Onnittelut hyvästä päätöksestä!
Teille molemmille, Libra ja SP-käsikirja.
Ainahan minä Antabusta kehun ja kehun nytkin. Maksakokeisiin kehoitan kyllä ensin menemään.
Kirjoittelu kyllä auttaa, paremmin kuin kaljoittelu. Tälle palstalle minäkin aloin kirjoittelemaan muutama vuosi sitten.

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja SP-käsikirja » 8.5.2021 18:48:49

Kahdeksan päivää takana, kohta yhdeksän. Eilen illalla tuli äkillisesti valtava halu, ja ihan omituisessa tilanteessa. Kuuntelin illalla äänikirjaa sängyssä, ja kuin itsestään mieleen kiemurteli ajatus, että olisipa mukava naukkailla vähän viskiä tässä samalla. Se oli todella voimakas ja äkillinen halu. No, onneksi kotona ei enää ole alkoholia, ja ajatuskin meni vähitellen ohi.

Se oli kai muistutus siitä, että täällä minä vaanin, odottelen sopivaa heikkouden hetkeä. Mutta turhaan sinä kuningas alkoholi minua vaanit, et tule onnistumaan. Et enää.
Parempaa pössistä
SP-käsikirja
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja drwisdom » 18.5.2021 13:10:47

It's good for your health if you stop drinking. Drinking any alcohol bases drink is injurious to health. It causes many dangerous disease like Liver Cirrhosis. Do you know the causes & Symptoms of Liver Cirrhosis? If not then go through link to read about liver cirrhosis.
to provide right information to other
drwisdom
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat