Olet täällä

Raittiin jakson jälkeinen kohtuukäyttö. Onnistuiko?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Raittiin jakson jälkeinen kohtuukäyttö. Onnistuiko?

ViestiKirjoittaja Lasia » 23.5.2021 08:36:58

Olin vuoden juomatta kokonaan, aloitin kohtuukäytön ja n. puoli vuotta meni ihan hyvin. Nyt olen taas täällä ihmettelemässä että miten tässä näin kävi.. Lapasestahan tämä taas on lähtenyt, on aloitettava alusta, nyt toivottavasti viimeisen kerran.
"Voi vahva murtua, voi heikko voittaa." J. L. Runeberg
Lasia
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kaljoittelija » 25.5.2021 23:20:53

Mä olen sen nähnyt niin monta kertaa, että voin kyllä pitää 1-2kk taukoa, mutta sitten jokainen mahdollinen tilaisuus käyttää alkoholia tulee käytettyä. Aluksi vähemmän, mutta viimeistään 6kk päästä menee se mäyris + viinipullo illassa. En ees lähe yrittämään kohtuukäyttöä. Vielä muuten elämässä asiat ihan ok. Nyt 3,5vk raittiutta takana.
Jokainen mahis on tsäänssi
Kaljoittelija
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lutunen » 27.7.2021 06:22:53

Joku viisaampi sanoi minulle joskus "jos asenne juopotteluun ei muutu ei mikään muutu. Olet aina ongelmasi vanki".
Kannatti uskoa, ainakin minun. Ajan kuluessa minusta tuli itseni kanssa sovinnossa oleva joka ei kaipaa itsetuhoisia extremetemppuja edes alkoholin kanssa. Voi toki olla että ikäkin rauhoitti. Pääasia oli lopputulos. Vapaus.
lutunen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mikälie » 30.7.2021 11:47:09

Mulla oli hieno, paria päivää vajaa puolen vuoden raitis putki vuoden vaihteesta. Kaikki karikot vältin ja ei tehnyt enää mielikään. Sitten tuli juhannus ja mökki. Sinnittelin sunnuntaihin kunnes ajattelin että voinhan mä kerran kokeilla. No ei jäänyt kertaan. Nyt kuukauden aikana tullut otettua useampikin kerta. Nyt olisi suunnitelma jatkaa taas raittiutta. Ei ole mitenkään tämän morkkiksen arvoista tuo alkoholin käyttö. Edes kohtuukäyttö. Yksikin annos saa aikaan järkyttävän syyllisyyden joten helpointa olla kokonaan ilman.
Mikälie
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Megadth90652 » 30.7.2021 23:08:15

Vilma1966 kirjoitti:Tämä ketju kiinnostaa, vaikka en olekaan lopettanut. Olisi aika mielenkiintoista, jos täältä ihan ilmi elävänä löytyisi joku, joka vastaisi myöntävästi. Veikkaan vaan, että aika harvassa sellaiset ihmiset tällä palstalla on.

Itse tiedän erään herran, joka vaimon "pakottamana" suostui siihen, että vaimo hänelle annosteli juomat. Oli liikuntavammainen ja käytännössä täysin riippuvainen vaimostaan, hoitokoti olisi ollut osoite, jos ei olisi suostunut. Mutta ei se ole oikeaa kohtuukäyttöä, kun sitä ei itse toteuta.

Toivottavasti tänne tulee erilaisia tarinoita.

En pysty olemaan juomatta.
Alle viikko menee, ja sitten on ainakin kalja saatava.

---
kaikki on mahdollista, ja kaikki on perseestä!
Megadth90652
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Lopettajat