Olet täällä

jou ja lets go

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

jou ja lets go

ViestiKirjoittaja tpi » 20.6.2021 06:42:40

Uuusvanha täällä.
Miksiköhän tulinkaan?
Nokai siksi juuri.
Raitistelua taas pienen juopottelun jälkeen.
Ei päässy kovin pahakasikaan...voisikovanhetessaan viisastua,ihan oikein,ainakin josssain asiassa???

Vaan keinot ja konstit on oltava..so called masterplan.
Mitäs ne sitten ois?
Vanhoja samoja kai,uusiin vaatteisiin puettuna. Alastonkeisari tekee ittestään vaan pellen.

1.Ota rauhallisesti mutta älä ota väkevii.
2.Luota tulevaan vaikka pessimisti oiskin missipestin päähäs joskus aikoinaan kruunun laittanut.(älytön lause,jee oon niissä hyvä)
3.Elä ja oo oma ittes...jos et osaa ja uskalla,opettele ja ala uskaltautua.
4.Koeta opetella ja harjoittaa itsehillintää. Pinna kun palaa,ovat hyvät neuvot yhtä hyödyllisiä kuin reikäiset sukat.
5.Tee sovinto ittes kanssa. Ei soimausta ja voivottelua. Vikoja on korjata,kaikissa on. Sinä riität nyt sellaisena kuin oot.

Siinä vähän alkua.
Mitäs muuta?
Hööm...

Olen päättänyt kuolinpäiväni ja se on kumma kyllä helpottava ajatus. Ehken tuolloin päiviäni uskalla tai halua päättää
vaan nyt voin elää niin paljon omana itsenäni kuin osaan.
Mitä sitä enää jännittää kun kohta en ole olemassakaan.

Tämmönen avaus.toiv ei ketään loukannut. Ei kai.Ja ohjeet on itselle annettu,en halua neuvoa ketään.

https://open.spotify.com/search/eagles%20last%20resort
p####ks se mulle kuuluu mitä mä teen
tpi
Miedosti panostava jäsen

Re: jou ja lets go

ViestiKirjoittaja tpi » 21.6.2021 03:46:27

Eräässä tai eräissä päideryhmissä puhutaan paljon luovuttamisesta.
Mitähän se lienee noin tarkemmin ajateltuna?
Periksiantamistako,ei kai?
Luopumista itselle haitallisista ajatus- ja toimintamalleista kai.

Tietty siihen on ympätty jotain korkeimpia voimia(jumalia) joille olisi hyvä kaikenlaista luovuttaa.
Se onkin sitten hankalampaa jo,kun ei moisiin voimiin ole törmännyt eikä uskoa sellaisiin ole.

Kuulemma mukana voi pyöriä vaikkei yliluonnollisiin voimiin uskoisikaan ja se on mulle hyvä.

Luopumista päihteiden ja elämän edessä.
Yksin en pärjää(se on tullut monta kertaa kokeiltua), joten on syytä koettaa opetella yhteiseloa taas.
Elää ja antaa elää,opettelua.

Luopumista vastahankaan olemisesta. Opetella hyväksymään asiat ja elämä sellaisena kuin se on ja opetella
hyväksymään itseni tällaisena(puutteelisena).

Luopumista haitallisista puolustus- ja selviytymismekanismeista.Itsellä ehkä pahin on eristäytyminen.

https://open.spotify.com/track/3CJHS8Z2 ... c1bcf74ab8
tpi
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi » 28.6.2021 22:03:31

Mitäs uutta?
Ei kai mullistavia. Joitakin pieniä valonvälähdyksiä ja ne onkin ihan mahtavimpia toisaalta.
Olen vähitellen alkanut taas tuntea, iloa, surua, ihastusta, pientä riemua, kaikenlaista muuta kuin alituista
pettymystä ja muuta energiaa vievää.

Wau ja wow.
Uskalluksesta tuon luulen johtuvan. Uskalluksesta olla ihminen, olla minä.
Suon kyllä itselleni kaiken hyvän mitä saan. Hankaluutta ja paskaa on ollut ihan riittämiin.

Pitkään olin sellainen, etten ole mielestäni mitään hyvää ansainnut. Pettymys lopuksi kuitenkin tulee.
Tulkoon jos on tullakseen. Ei sitä ole järkeä olla kokonaan elämättä pelossa että asiat ei aina suju helposti.

Toivotan itselleni ja kaikille muille täällä räpiköiville uskoa itseensä. Olemme kaikki arvokkaita ihmisiä.

(Laitan musani sitten tänne ja jos se kielletään,häivyn v666n kuuseen). Undulaatit tuntuu olevan voimissaan.
I surrender).
https://open.spotify.com/track/4l24mUFB ... 8593884680
tpi
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi » 30.6.2021 05:26:51

Tunteista.
Viha.Voimakas ja valtaansa helposti ottava,tavallaan voimaannuttava ja vallan tunnetta antava.
Pelkäävän ihmisen ja miksei eläimenkin puolustusmekanismi.
Padottuna ja käsittelemättömän johtaa veritekoihin usein.

Rakkaus(ei parisuhteeseen kuuluvaksi yksityistetty juttu vaan yleismaailmallinen tunnetila)
Vihan vastavoima?
Kehittää ihmisyyttäinhimillisyyttä, suvaitsevaisuutta,armollisuutta, monenlaista hyvää tuovaa asiaa.

Kauna ja katkeruus.
Myrkyttävät mielen ja ruumiin ja tekevät elämästä ankean, jopa kärsimyksellisen.

Ilo.
Mielen keveyttä,lapsenomaisuutta,yhteydessä olemista muiden ihmisten ja maailman kanssa.

Onnellisuus.
Ilon jatkuminen pitemmän aikaa.

Kateus.
Elon ankeuttaja.

Alakulo ja apeus.
Reagointia pettymyksiin jolleiniitäosaa rakentavasti käsitellä?

Mielenrauha.
Kasvun mukanaan tuomaa tyytyväisyyttä ja tyytymistä.

Häpeää on käsitelty toisaalla.

Himo.
Valtaava tunne(tila) jokavoi johtaa niin hyvään kuin pahaankin tekojen tasolla.

Tommosia päällimmäisenä päähän pätkähti. Kaikki tunteet ovat tarpeen koska ne ovat olemassa.
Tietty kontrolli ja käsittely on tarpeen varsinkin kielteisten ja tuhoavien tunteiden ja tunnetilojen vallitessa.
Ehkä useammin on kuitenkin vaikeus(pelko,häpeä) tuntea, uskaltaa olla tunteva ja tunteet näyttävä.

Nojaa, käsitykseni eivät perustu mihinkään tutkimuskiin tai älykköjen teorioihin.
Kunhan heittelen palloja ilmaan ja katson minne ne putoilevat.

https://open.spotify.com/track/26Kw6zBo ... 5331d64c48
tpi
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi » 3.7.2021 21:12:54

so love me mother...and love me father...and love my sister as well.
Eivät he kai osanneet,eivät ainakaan näyttää sitä.Oli kiire ja paineita monenlaisia.
Olivat oman kasvatuksensa tuotoksia.

jotenkin näin se menee...i saw a man in the street, he smiled back to me. it´s thouts like this, that keep me on my feet...
Pikkuasiat ovat isoja ja maailman tärkeilijöiden tärkeät jutut tyhjänpäiväisiä.

https://open.spotify.com/track/6xFxmceb ... 813d3a47a5
tpi
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi » 6.7.2021 07:05:37

valot pimeyksien reunoilla
eikö kuitenkin pimeys valon laidalla

en tiiä,kai se on katu-uskottavaa olla se jolla on vaikeaa...on vähä niinku syvällinen.
äsh,emmä jaksais tollasta ennää

sitä lähtee myötäriippuvaisena helposti mukaan toisten tuskiin ja tunnetiloihin
vaan kun...mitä se hyvejää,niinku puolangalla hyvin tiijetään

voihan sitä olla empaattinen ja silti pitää lähinnä hauskaa kun on sellainen aika
ei sitä vittu jaksa aina vaan räytyä

https://open.spotify.com/track/05wIrZSw ... c1f1734c37
tpi
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat