Olet täällä

Kadotetut vuodet

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Kadotetut vuodet

ViestiKirjoittaja TuomasW » 1.9.2021 13:47:04

Hello. Nyt kun kesä meni ja alkaa ihanat syksyn pimeät illat, niin minkälaisia kirjoja suosittelisitte käsitellen alkoholismia ja onko joku/ jotkut teokset tehnyt positiivisia vaikutuksia omalle kohdalle? Nyt on vakaassa harkinnassa tehdä loppu tälle juomiselle. Ps. kohta 35 vuotta kiskonut vaihtelevalla menestyksellä ja nyt alkaa rappeutumaan jo fyysinenkin kunto, henkisestä puhumattakaan.
TuomasW
Miedosti panostava jäsen

Re: Kadotetut vuodet

ViestiKirjoittaja 0132 » 2.9.2021 00:11:31

Heips TuomasW.
Oletko katsellut tuota ketjua, Kirjallisuus- ja blokivinkit. Se on tuossa alussa kun tulet Me Lopettajat sivuille. Meinaan jos et huomannut.

Itse myös kiskoin kaljaa vuosikymmenet. Lopetin reilu neljä vuotta sitten. Kunto alkoi olla huononemaan päin :roll:, myös tuo henkinen.
Jos et säikähdä kirjassa hieman uskoon liittyvää tarinaa, niin silloin tietysti suosittelen kirjoittamaani kirjaa yhdeksi vaihtoehdoksi. Kirjassa ei kehuskella juomingeilla eikä rikoksilla, eikä siinä syytetä ketään. Eikä myöskään saarnata, vaan kerrotaan eräs alkoholistin tarina.
Kirjani kertoo kuinka vuosien kostea elämä päättyy katastrofin partaalle. Alkaa työttömyys ja suuret vaikeudet.
Jotain merkillistä on kuitenkin tapahtunut lopputilin iltana. Vuosikymmenten pituisen työsuhteen päättymiseen loppuu myös lähes yhtä pitkään jatkunut juominen.
Puolivuotisen helvetin jälkeen saan itseni kokoon ja ajatuksen lähteä lenkille.
Lenkeillä kasvanut kunto herättää ajatuksen tuntureiden maasta. Alkaa vaellukset. Ensin kansallispuistossa ja lapissa, sitten homma repeää täysin.
Saan ylleni päihdelinkin paidan jossa lukee: Humallun vain sinusta.
Tuo paita päällä, kera Antabuskuurin, lähden mahdottomalle vaellukselle vuonna 2019. Olen tuolloin ollut raittiina vajaan kaksi vuotta.
Ranska-Espanja vaellus, yli miljoonan askeleen ja 850km taival korjaa viimein itsetunnon. Minä pystyn, pystyn mihin vain jos vain yritän.
Tänä kesänä olen vaeltanut Suomen, Ruotsin ja Norjan korkeimmilla tunturilla ja vuorilla.
Kirjani nimi: Pelkään mutta en pakene.

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Paluu Me Lopettajat