Olet täällä

Minulleko uusi Alku??

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Minulleko uusi Alku??

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 7.10.2021 08:41:47

Päivä numero 19 huomioita!

Ei mitään tuntemuksia tai haluja alkon suhteen ihme kyllä, vamon elinen yövuorokin sujui ilman alkoa vallan manioisti vaikka yleensä n mennyt tiiviisti alkon kuvioissa mut joo myönnän että oli "piilopussi" sipsejä katellessani futista ITA-ESP etilen illalla... :P :shock:

Koirien kanssa ulkoltu ja kohta mökille vähän hommija tekemään.puolentoistaviikon jälkeen alkaa työt joten nyt nautitaan vapaista sinne saakka

Mukavaa autinkoista syyspäivää kaikille ja tsemii!
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 17.10.2021 20:56:36

Harvoinpa tänne tai ylipäätään nettiin kerkeää kaikki siis hyvin.

Yli neljä viikkoa jo mennyt ilman yhtään alkoa

Pysykäähän kaidalla tiellä te muutkin!!
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 18.4.2022 08:18:07

Hei kaikille!

Arvaatte varmaan että homma ei sitten toiminutkaan nyt ollaan menty taas kuukausia Kuninkaan tiellä :twisted:

Tarkoitus olisi, että huomisesta alkaa raittius taas... Ei se paljoa vaatinut taaskaan, että ollaan samassa tilanteessa kuin ennenkin. Joo, työttömyys toki siis jatkuu kun tuo duunipaikka ei ollut ollenkaan mua varten mutta ei se alkoa vaadi siltikään. V...ttaa taas töä oravanpyörä mutta itepä sen on aiheuttanut.

Huomenna alkaa uusi alku siis näin olen päättänyt!

Tsemiä kaikile olkaa te ainakin fxumpia ku mä :lol:
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 19.4.2022 18:04:06

Täällä sitä ollaan ekan päivän illassa, ei vielä mitään tuntemuksia mutta väsyttää. Nyt jos tällä kertaa ei yrittäisi kuuta taivaataa vaan etenisi oikeesti hetki ja päivä kerrallaan. Ja ei miettisi muita projekteje kuten esim painonhallintaa vaan ottais tämän ensin johonkin maaliin ja sitten miettisi vasta muita juttuja.

katotaan kuin äijän käy..... :|
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 20.4.2022 18:10:02

päivä numero 2:
Väsyttää ja lisäksi huomasin että vp koholla huitelee alapaine tuossa 100 huitteilla. Onneksi on olkapään takia lääkäri huomenna niin josko siihenkin saisi sitten apua.

tällaisen bongasin joten vielä yks todella hyvä syy pitää korkki kii!

Alkoholi nostaa verenpainetta suoraviivaisesti. Kohonnut verenpaine on noin 50 % yleisempää, jos juot säännöllisesti 3–4 annosta päivässä. Jos tissuttelet päivittäin, alkaa verenpaine huomaamatta kohota samalla, kun alkoholin siedon toleranssi kasvaa. Erityisen vaarallista on humalajuominen.

tänään en juo tippaakaan
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 20.4.2022 20:57:45

Mulla on päivä numero 18 menossa. Kolme viikkoa on menny monesti ilman alkoa, mut sit oon antanut itelleni luvan juoda. Mä olen oikein suunnitellu huolella mitä ”hyvää” juon ja on tullut ennen sitä h-hetkeä jo sellanen kiva kutina, et jee, kohta nollataan ja kunnolla. Nyt on kuitenkn eri juttu kuin ennen. Nyt oon päättänyt muuttaa mun elämäni päivä kerrallaan raittiiksi. Nyt en anna itelleni lupaa tahallisesti retkahtaa. Oonhan mä monesti luvannut lopettaa juomisen, mut nyt vasta monen vuoden jälkeen tunnen olevani oikeesti valmis tähän. Nyt mä olen tosissani, enkä enää leiki.
Tää ei todellakaan oo mikään helppo homma, mut pystytään tähän kyllä :) Mun pitäis kans laihduttaa ja lopettaa tupakointikin, mut keskityn nyt tähän juttuun täysillä. Ei liikaa muutoksia yhdellä kertaa. Jaksamisia sulle
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 21.4.2022 08:54:16

Ilona72 kirjoitti:Mulla on päivä numero 18 menossa. Kolme viikkoa on menny monesti ilman alkoa, mut sit oon antanut itelleni luvan juoda. Mä olen oikein suunnitellu huolella mitä ”hyvää” juon ja on tullut ennen sitä h-hetkeä jo sellanen kiva kutina, et jee, kohta nollataan ja kunnolla. Nyt on kuitenkn eri juttu kuin ennen. Nyt oon päättänyt muuttaa mun elämäni päivä kerrallaan raittiiksi. Nyt en anna itelleni lupaa tahallisesti retkahtaa. Oonhan mä monesti luvannut lopettaa juomisen, mut nyt vasta monen vuoden jälkeen tunnen olevani oikeesti valmis tähän. Nyt mä olen tosissani, enkä enää leiki.
Tää ei todellakaan oo mikään helppo homma, mut pystytään tähän kyllä :) Mun pitäis kans laihduttaa ja lopettaa tupakointikin, mut keskityn nyt tähän juttuun täysillä. Ei liikaa muutoksia yhdellä kertaa. Jaksamisia sulle

Kiitos Ilona tsempeistä, näinhän se juuri menee. Pisin aika ilman alkoa tais mulla olla lähes puoli vuotta mutta sit se piti juhlistaa ja kokeilla ja eihän siinä kauaa menny niin meno jatkui!
Tsemppii sullekin, päivä kerrallaan! :)

tänään en juo tippaakaan!
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 21.4.2022 10:30:18

Tota mietin, et mitä hittoa kun joku on ollu vuosiakin juomatta ja sen jälkeen retkahtaa ja pahimmassa tapauksessa palaa taas siihen samaan ongelmajuomiseen.
Mä ajattelen näin, et sit kun pääsen tästä pirusta eroon ja oon opetellut elämään ilman viinaksia niin en saamari sentäs uskalla edes kokeilla ottaa sitä yhtä :) Oon kuitenkin totuttanut itteni siihen, et alkoholi on kuulunut teinistä pitäen mun normi elämään. Mulla on ollu siivousoluet, vitutusviinit, kesäkaljat, lomalonkerot ja kaikki muut tilanteeseen ku tilanteeseen sopivat juomat :). Ei mee niin, et pelkästään välttelemällä joitain pirskeitä mun on helppo olla alkosta erossa vaan mun pitää muuttaa koko helvetin ajatusmaailmani. Se ei todellakaan yhdessä yössä tapahdu, vaan mun tarvii tehdä kauhee työ itteni kanssa. Nytkin kun aurinko paistaa niin ai että kyl mul mieles kylmä olut on käynyt. Vähän niinku laihis, sit kun ei sais vetää mitään mättöä niin kyl se vaan enempi mieles pyörii ku tavallisesti. En siis normaalisti viikolla oo enää tissutellut aikoihin. Kielletyn hedelmän kaipuuta tää on :) Tänään tulee kuitenkin taas yks pv lisää selvänä. Viikonloppuna todnäköisesti ahdistaa taas niinpal perkeleesti. Osaan onneks asennoitua et näin siin tulee käymään, mut mä pysyn kovana
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 21.4.2022 19:23:34

Ilona72 kirjoitti:Tota mietin, et mitä hittoa kun joku on ollu vuosiakin juomatta ja sen jälkeen retkahtaa ja pahimmassa tapauksessa palaa taas siihen samaan ongelmajuomiseen.
Mä ajattelen näin, et sit kun pääsen tästä pirusta eroon ja oon opetellut elämään ilman viinaksia niin en saamari sentäs uskalla edes kokeilla ottaa sitä yhtä :) Oon kuitenkin totuttanut itteni siihen, et alkoholi on kuulunut teinistä pitäen mun normi elämään. Mulla on ollu siivousoluet, vitutusviinit, kesäkaljat, lomalonkerot ja kaikki muut tilanteeseen ku tilanteeseen sopivat juomat :). Ei mee niin, et pelkästään välttelemällä joitain pirskeitä mun on helppo olla alkosta erossa vaan mun pitää muuttaa koko helvetin ajatusmaailmani. Se ei todellakaan yhdessä yössä tapahdu, vaan mun tarvii tehdä kauhee työ itteni kanssa. Nytkin kun aurinko paistaa niin ai että kyl mul mieles kylmä olut on käynyt. Vähän niinku laihis, sit kun ei sais vetää mitään mättöä niin kyl se vaan enempi mieles pyörii ku tavallisesti. En siis normaalisti viikolla oo enää tissutellut aikoihin. Kielletyn hedelmän kaipuuta tää on :) Tänään tulee kuitenkin taas yks pv lisää selvänä. Viikonloppuna todnäköisesti ahdistaa taas niinpal perkeleesti. Osaan onneks asennoitua et näin siin tulee käymään, mut mä pysyn kovana

Tota mietin, et mitä hittoa kun joku on ollu vuosiakin juomatta ja sen jälkeen retkahtaa ja pahimmassa tapauksessa palaa taas siijälkeen....hen samaan ongelmajuomiseen. Tämä kertoo vaan siitä minkälaisen Kuninkaan kanssa ollaan tekemisissä :twisted: Tämä vaatii kuten itsekin kirjoitit valtavasti työtä omien ajatusten kaa sitten kun se varsinainen akuuttivaihe on ohitettu.

Tupakan kaa mulla sama juttu piti saada ajatukset kohilleen sekä hyväksyy se tosiasia, etten voi enää ottaa henkostakaan koska en luota itseeni niin paljon, etten enää aloittaisi uudelleen kun senkin pystyin kerran aloittaa uudelleen 1,5 savuttomuuden jälkeen. Onneks se jo jäänyt taakse nyt 16,5 vuoden.

Itsellä toki viime aikoina ei ole ollut enää nautinto alko vaan puhtaasti se hetken humalatila, jokapäiväinen viinipullo tmv ja tietenkin "salassa" ja se tekee vielä vaikeamman kun kukaan ei tiedä minkälaisten ongelmien kanssa painin ei vaimo eikä lapset eikä kaverit .... kaikki luulee, että olen raitis tai niin ainakin uskon... :mrgreen:

No tästä lähdetään puhtain purjein eteenpäin.
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 22.4.2022 18:57:24

En oo ikinä salaillut juomista ja tästä lopettamisestakin tein aikast julkista tälläkertaa. Ajattelin kun kerron asiasta niin mun on vaikeampi ratketa. Toisaalta voishan musta tulla tietty salajuoppo, sekin on hyvin mahdollista. Nyt kun kolmas viikko tulee kohta täyteen huomaan kuinka paljon mua ahdistaa. Ennen pystyin purkamaan tätä olotilaa alkoon. Nyt on aikast paska olo, kun en osaa käsitellä tätä tunnetta.
Mulla on siitä huono tilanne, et parisuhde kriiseilee pahasti ja jos ihan perseelleen menee ja ero tulee, niin sit on senverran kova paikka etten tiedä pystynkö raittiuteen. Turha sitä nyt kuitenkaan etukäteen murehtia. Eikä se surujen hukuttaminen pulloon mitään auta, ehkä hetkellisesti helpottais.
Nyt oon kuitenkin tänkin perjantain ollut fiksu ja filmaattinen, vesilinjalla:) Hyvä minä tai hyvä me
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 22.4.2022 21:21:02

Ilona72 kirjoitti:En oo ikinä salaillut juomista ja tästä lopettamisestakin tein aikast julkista tälläkertaa. Ajattelin kun kerron asiasta niin mun on vaikeampi ratketa. Toisaalta voishan musta tulla tietty salajuoppo, sekin on hyvin mahdollista. Nyt kun kolmas viikko tulee kohta täyteen huomaan kuinka paljon mua ahdistaa. Ennen pystyin purkamaan tätä olotilaa alkoon. Nyt on aikast paska olo, kun en osaa käsitellä tätä tunnetta.
Mulla on siitä huono tilanne, et parisuhde kriiseilee pahasti ja jos ihan perseelleen menee ja ero tulee, niin sit on senverran kova paikka etten tiedä pystynkö raittiuteen. Turha sitä nyt kuitenkaan etukäteen murehtia. Eikä se surujen hukuttaminen pulloon mitään auta, ehkä hetkellisesti helpottais.
Nyt oon kuitenkin tänkin perjantain ollut fiksu ja filmaattinen, vesilinjalla:) Hyvä minä tai hyvä me

Mikä johti mulla salailuun on se, että sain jo niin monta varoitusta vaimolta että hän tai Alko... luvalla sain ottaa esim saunakaljan/kaljoja ja esim pe-iltana sivtyneesti viinilasillisen kun katotiin telkkaa mutta sehän ei sit pitänyt. Tai oikeastaan jäin niin monta kertaa kiinni salailusta / valehtelusta että se oli se mihin suhde oli kaatumassa. No fiksuna päätin sitten salailla juomisen ja ihmetyttää kyllä miten se on ollut mahdollista mutta sen hengityksen saa kyl aika hyvin peittoonkin :)

Ahdistus on kyllä ihan normaalia tässä tilanteessa kun "joutuu" hyvästeleen ns hyvää ja turvallista ystävää joka aina on siinä ... :evil:

Toivotaan, että parisuhde kiemurat oikenee jos se on se mitä haluat ja toivot. Tosiaan alko ei auta suhteeseen eikä sen loputtuakaan mihinkään mutta helppohan se on sanoa :P

Tsemiä meille!
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 23.4.2022 08:02:15

Mä nyt purkaudun sulle, kun tuntuu, et täällä on aika aika hiljaista nykyäön:)
Parisuhteesta ja alkoholista sen verran, et mun avokki on käyttänyt runsaasti ite, eikä todellakaan ole humalassa ihana ihminen. Mun juomisesta tuli kuitenkin ongelmia sen töhden kun otettiin yhdessä tuli sanomista ja tapahtus kaikkii vähemmän ihania juttuja, mut ei niistä sen enenpää. Sit ajattelin et okei, jos tekee mieli ottaa niin otetaan erilläön, mut se meni sit siihen, ettei edes mökillä voitu käydä yhdessä. Monesti olin siellä yksin, selvinpäin ja odottelin miestä saapuvaksi, mut ei se sittenkään halunnu tulla vaikken edes juonut… Mä sit mietin, et mitä hittoa mä tässä yritän, kännissä siedin paremmin yksinäisyyttä. Harmi vaan, et kaikki menneet jutut ja oma paha olo purkautu sit kun olin tarpeeks ottanut ja kyl mä annoin aina tulla vaikka etäisyyttä olikin. Siit tuli sellanen kierre. Nyt kun oon ollut tän kolme viikkoa juomati niin tilanteessa ei näy parannusta. Melkein joka päivä kuulen millanen idiootti kännissä olen ollut ja tottahan se on.
Ehdotin et voitaisko mennä mökille tekemään vähän hommia nyt viikonloppuna ja vaikka saunomaan niin kyl mä sinne nyt yksin lähtöä teen. Onneks on lyhyt matka ja periaatteessa voin jäädä sinne vaikka kuinka pitkäks aikaa, jos tarve. Otan nyt ainakin vähän etäisyyttä kaikkeen.
Oonkohan mä alkoholistin lisäks vielä läheisriippuvainenkin , voipi olla :)
Tiedän, ettei mikään muutu sormia napsauttamalla, mut mä tarvitsisin nyt tukea kuitenkin. Kauheesti hommia möksällä ja vähän hirvittää miten naisena selviydyn niistä jos ”yksin” jään. Mulla on nyt suunnitteilla tulevana kesänä opetella veneily ainakin, pakko.
Juttu vähän rönsyilee, mut pointti on se, et nyt kun haluan muuttua niin mä tarvitsen vierelleni ihmisen ketä tukee, auttaa ja kantaa mun kans vastuun kaikesta tästä. Ehkä tähän kaikkeen auttaa aika. Sitä mun täytyy joka päivä itelleni hokea, ettei juominen nyt ainakaan auta mihinkään. Mulla on elämässä paljon hyvin, oon terve ( ainakin suht koht fyysisesti 🤣), mul on ihanat lapset, ystäviä, siskot ja taloudellisesti ei oo mitään hätää. Sit kun sais tän yhden asian korjattua niin olisin enemmän ku onnellinen. Luottamuksen palautuminen vie kyl aikaa. Mä olen vaan liian kärsimätön. Täs kirjoitukses ei tainnu olla oikein mitään järkee, mut helpotti taas.
Hyvää ja kuivaa viikonloppua sinne. Tänäänkään ei sit ryypiskellä :)
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 24.4.2022 11:53:09

Ilona; tänne saa aina tulla kirjoitteleen, itsekin yritän kirjoittaa joka päivä samalla kun yritän myös olla ajattelematta koko asiaa??? miten se nyt it onnistuukaan onneksi kevät on kiireistä aikaa pihalla ja mökillä (jossa toki en ole vielä edes piipahtanut) venekin alkaa olla jo kohta kesäterässä kun vielä ilmatkin olis...

Mitn tuosa teillä kävi lähittekö mökille vai lähtikö yksin?
Yksi syy miksi tuo mökki vähän ahistaa on se, että siellä sitä alkoa ainakin on mennyt ja täytyykin nyt alkaa orientoitumaan että esim saunakaljan sijaan ottaan kivasti vissyä tmv ... cheers ...

Päivä numero kuusi ja asenne toistaiseksi pitänyt... selvää päivää sinne ja muillekin!! :P
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 24.4.2022 18:43:21

Yksin olin lauantaina mökillä, haravoin, puhaltelin ja raahasin kalusteet terassille. Oli terapeuttista tehdä hommia ja sit kun sain kaikki tehtyy laitoin gourmet pakaste pizzan uuniin ja saunan lämpeemään ja mikä parasta ja jessuksen mahtavaa niin mä nautin olosta ja elosta vaikka aamusta ahdistikin niin helvetikseen. Istuskelin lauteilla ja join yhden kylmän happy joe nolla siiderin ja se maistu oikeesti pirun hyvälle :)
Tnä tuli sit kolme viikkoo täyteen ja heti ku viikonloppu lusittu niin mun paha olokin helpottus. Normi ihmisillä vois olla ihan toisinpäin, mut kun mulla noi viikonloput just niitä pahoja ton juomisen suhteen. Täytyy sanoo et ylpee oon itestäni. Kyl säkin mökkeilystä pystyt nauttimaan ilman alkoa, jos kerta mäkin:) Muistat aina, et tääl on minä ja monta muuta kärvistelijäö, et todellakaan oo yksin. Hienoo, et oot olemassa ja hienoo et on tällanen paikka mihin saa kirjoitella :) Tänäön elämä tuntuu taas hyvältä ❤️
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 25.4.2022 14:16:36

Ilona-> sun mökkiviikonloppu kuulostaa tosi hyvälle JES! Toivon, että minäkin voisin oikeesti nauttia siellä mökillä eikä vaan sitä alkoa haikailla. Onneksi meilläkin paljon hommia siellä niinpäivät mene itestään nopeesti mutta ne illat ja ne saunat sitten no ehkäpä mä ihan turhaan murehdin, muistan kun tupakin lopetin niin ne mökkipäivät oli alunerin punasella merkitty mutta hyvin ne sujui asenteella :D

Pidetään mielessä että kaveria ei jätetä puolin / toisin kun ei mullakaan oikein turvaverkkoa ole :?

Tänään päivä numero 7 täyttyy itellä ostin jo juhlan kunniaksi karpalovissyä jolla palkitsen itseni illemmalla

Onnea kolmesta viikosta 8) seon just näin, että viikonloput on vaikeimmat

Tänäänkään ei oteta (paitsi vissyä)
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat