Olet täällä

Elät vain kerran

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Elät vain kerran

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 5.11.2021 12:13:45

Kiitoksia Kynsilaukka rohkaisevista ja lohduttavista sanoista :)
" Alkkiksen mieli on vain niin kieroutunut, että se on kiinnittänyt teon (juomisen) mielitekoon (juomisen haluun) vaikka ne eivät tosiaan ole mitään siamilaisia kaksosia :wink:"
Tässäpä se alkutaipaleen ydin! Olen pikkuhiljaa tämän sisäistänyt ja pystyn päivä päivältä torjumaan juomisen halun nopeammin. Tämä on taas johtanut siihen, että mieliteot juomiseen ovat vähentyneet. Itseasiassa nyt kun mietin niin vuorokaudesta menee jo pitkiä aikoja jolloin en mieti alkoa ollenkaan. Varmaankin ensipuraisuja vapaudesta :D

Tämän viikon vapaat hetket olen kuunnellut äänikirjoja. Ensin kuuntelin Allen Carrin Korkki kiinni kirjan. Kirjan alkupuolella suositeltiin juomisen lopettamista vasta, kun kirja on luettu loppuun. Kirjan lopussa suositeltiin tekemään se loppuelämän viimeinen lempidrinkki. Vaikkakin olen lopettanut juomisen yli kk sitten ja se viimeinen lempidrinkkikin jäi juomatta sain kirjasta monta ahaa elämystä. Vahvistusta ja luottoa siihen, että kyllä minä nyt onnistun.
Nyt on sitten vuorostaan menossa Annie Gracen Selvin päin teos.
Olen huomannut, että näitä kirjoja kuunnellessani väsähdän aika nopeasti. Jos vertaa esimerkiksi töissä tapahtuvaan pohtimiseen ja päätöksien tekemiseen on tämä itsetutkiskelu paljon rankempaa.

Mukavaa, sateen raikastamaa viikonloppua kaikille :)
Ravistaa nyt myrsky huonetta
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja dadag. » 7.11.2021 14:59:32

Täällä myös takana kohta raitis viikonloppu. On ollut apea, surullista ja yksinäistä, mutta se mitä se olisikaan ollut jos alkoon olisin turvautunut kuten ennen, ei siedä edes ajatella. Nyt on pitkästä aikaa nukkunut vähän paremmin, vaikka onkin flunssainen olo. Ulkona paistaa melkein aurinko ja ajattelin lähteä ulkoilemaan. Löysin eilen eurolla talvitakin, joten tarkenee.

Mun mielestä oli hyvä pointti tuo erottaminen juomisajatuksen/mieliteon ja konkreettisen tekemisen välillä. Kyllä mulla juomisajatukset surraa päässä ja silleen, voispa tässä juoda nyt lasin punaviiniä... Mutta se menee ohi. Siihen ei tarvitse takertua ja antaa sille sen enempää valtaa. Mä ajattelen päivän mittaan paljon muutakin ja haluan paljon asioita enkä silti lähde laukalle kohti niiden toteuttamista.

ja paljon tukea, tsemppiä ja voimaa olen saanut ryhmistä. Siellä mä saan sanoa kaiken tän skeidan mitä mielessä pyörii ja etenkin kuunnella muita jotka kamppailee ja niitäkin jotka on jo taistelun paremalla puolella. Kaikki me yhdessä, vaikka olenkin yksin, en silti ole tässä tilanteessa yksin eikä tarvitse olla yksin.

Tarvitsen kaiken tuen taas ensi viikkoon, joka huipentuu isönpäivään. Isäni menetin tammikuussa ja alkoholismin takia surutyö jäi ihan alkuunsa. Nyt se tulee niin voimakkaasti, että meinaa jalat mennä alta, mutta nyt mennään nämä tunteet raakoina ja niin pahoina kuin ne tulevat. Ja kuulen kyllä isän äänen: Pää pystyyn, prinsessa. Niinpä pidän pään pystyssä.

Tsemppiä, voimaa ja iloakin tähän päivään Yolo ja kaikki muutkin. Me ollaan mahtavia!
Twist In my sobriety
dadag.
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 9.11.2021 08:49:27

Mukavaa tiistai huomenta kaikille!
Pientä pakkasta ilmassa mutta sehän ei menoa haittaa. Asenne-ja pukeutumiskysymys :)

Alkottomia vuorokausia 43.. ajoittain pääsen iloitsemaan siitä, että juominen ei kokoajan hallitse ajatuksiani. Välillä se hallitsee ajatuksiani niin, että pientä ahdistuksen poikasta pukkaa. Muutoin sielunmaisemani makaa paikoillaan.

Moni on kirjoitellut juomiseen liittyvistä unista. Itse en ole nähnyt yhden yhtäkään. Jotenkin jopa haluaisin nähdä niitä koska miellän ne osaksi vapautumisprojektia. Voin olla täysin väärässäkin.

Otin, ensimmäistä kertaa, töistä päivystysvuoron. Aikaisemmin en ole näitä ottanut koska se olisi estänyt juoppottelun. Päivystysvuorossa täytyy nimittäin olla ajokunnossa 24/7. Nyt siis otin ja heti vajaan parinviikon hukin. Ajattelin, että se auttaa minua pysymään kuivilla.

dadag, suuresti voimia surutyöhön isäsi poismenon johdosta. Ja totta turiset Me ollaan mahtavia!!
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 10.11.2021 11:57:21

Voi hiton hiton hitto!! Kyllä tämä semmonen työmaa tuntuu olevan. Mihin katosi luottavainen, rauhallinen mieli?? Miksi ärsyttää ja suoraan sanottuna v***taa ihan kaikki!?
Ei muuta.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille.
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 15.11.2021 11:38:06

No niin.. Isänpäivä on juhlittu semiväsyneessä olotilassa. Myöhästyneet onnen toivotukset kaikille isille :)

Päivystyshukin alkuärsytys on väistynyt ja nyt ihan seesteisin mielin. Mahtoikohan ärsyyntyminen johtua siitä, kun juomattomuus ei (tavallaan) nyt olekkaan oma valinta vaan pakko.. vaikka siis tietysti on oma valinta mutta aivot pyöräyttävät asian päälaelleen siinä vaiheessa, kun vaihtoehdot ovat poissa ja tekeminen tulee ikäänkuin käskymuodossa. Samma juttu jos joku käskee tai määrää niin en varmasti tottele tjs.

Mieheni sisko kävi eilen isänpäivä kahveella ja kertoi pariviikkoa sitten kaatuneensa, kaatokännissä, tantereeseen. Sillä seurauksella, että naama oli auennut useammasta kohtaa. Tämän vuoksi hän ei ollut myöskään kykeneväinen menemään töihin ja saikutti ne kolme päivää jotka voi ilman lääkärissä käyntiä saikuttaa. Syyhän ei tietenkään ollut humalassa kaatuminen vaan selkäkipu.
Pahaa teki kuunnella hänen tarinaa. Olin kuitenkin sisäisesti onnellinen, että ainakin nämä 7 viikkoa olen välttynyt kaikelta tuollaiselta tunaroinnilta.

Mukavaa viikkoa kaikille!
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Puuhapete » 17.11.2021 22:49:39

Moi, olen kirjoitellut tuonne vähentäjien puolelle, mutta luen molempia.

Voi hiton hiton hitto!! Kyllä tämä semmonen työmaa tuntuu olevan. Mihin katosi luottavainen, rauhallinen mieli?? Miksi ärsyttää ja suoraan sanottuna v***taa ihan kaikki!?

On tämä kyllä ihme jumppaa, samaa mieltä.

Aloitin reilu viikko sitten päihdeterapian, ja kuten omaan ketjuun kommentoinkin, se on sekä motivoivaa, että mukavaa. Ihme mörkönä olen pitänyt hoitoon hakeutumista. 2-4 tuntia per viikko kulutan aikaa siellä, ja tuntuu niin paljon selkeämmältä ja helpolta juuri nyt.

Hyvää loppuviikkoa.
Puuhapete
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 23.11.2021 09:35:40

Moikka,

Kiitos Puuhis viestistä :) Mukava kuulla, että olet löytänyt, niinsanotusti, työkaluja pakkiin. Raskasta jumppaa tuntuu välillä olevan.

Itselläni on loistava tilanne! Alko ei enään pyöri mielessä. Olen käynyt konsertissa ja yksissä pikkujouluissa. Oli helppo kieltäytyä juomatarjoiluista. Olin todella ylpeä itsestäni. Ajatus siitä, että huomenna ei tarvitse hävetä eikä kitua nosti minut ihan toisiin leveleihin :D
Loputon väsymys on kadonnut. Olen skarppi ja energinen. Olen onnellinen!

Mukavaa viikkoa kaikille!
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Renki » 23.11.2021 16:03:51

Kyllä se pikkuhiljaa helpottaa.

Itsellä ekat 3kk oli aika tuskaista 24/7. taistelua ja pohdiskelua. 3kk kohdalla helpotti ja sinne 6kk korville se oli vaihtelevaa ylä -ja alamäkeä. Sen jälkeen mennyt aika huomaamatta ja nyt 17kk menossa.

Kaikilla on varmasti oma tiensä ja aikansa.
Itse kyllä olen sitämieltä että mistään pelkästä tahdonvoimasta tässä ei kyse vaan ajatus -ja muutostöitä tässä on kovasti tehtävä onnistumisen eteen.

Täytyy olla aika rehellinen itselle ja kohdattava itsensä. Ehkä sitten sitämyöten löytää toivottavasti itsensä ja olla sinut itsensä kanssa hyveineen ja puutteineen.
Renki
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 24.11.2021 12:58:21

Renki kirjoitti:Kyllä se pikkuhiljaa helpottaa.

Itsellä ekat 3kk oli aika tuskaista 24/7. taistelua ja pohdiskelua. 3kk kohdalla helpotti ja sinne 6kk korville se oli vaihtelevaa ylä -ja alamäkeä. Sen jälkeen mennyt aika huomaamatta ja nyt 17kk menossa.

Kaikilla on varmasti oma tiensä ja aikansa.
Itse kyllä olen sitämieltä että mistään pelkästä tahdonvoimasta tässä ei kyse vaan ajatus -ja muutostöitä tässä on kovasti tehtävä onnistumisen eteen.

Täytyy olla aika rehellinen itselle ja kohdattava itsensä. Ehkä sitten sitämyöten löytää toivottavasti itsensä ja olla sinut itsensä kanssa hyveineen ja puutteineen.

Kiitos Renki :)
Tähän ei ole mitään lisättävää, eikä pois otettavaa.

17kk on ihailtavaa. Voi, kun olisi joku kristallipallo mistä voisin nähdä itseni 15 kk kuluttua.
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 27.11.2021 14:17:26

Jee!!
Aplodit mulle :D
2kk rikki ja matka jatkuu. Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 15.12.2021 13:35:28

Hei vaan hei,

Muutama viikko mennyt ilman ajatustakaan alkosta. JA nyt sitten huomaan suunnittelevani, että perjantaina voisin pikkasen kuplivaa maistella. Mistä nämä tällaiset mietteet tulevat?!? Kaikki on nyt niin hyvin.. miksi petaan ..
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 15.12.2021 13:49:09

Luin tämän ketjuni läpi. Hyvin (liiankin hyvin) palautui mieleeni alkutaipaleen fiilikset. Luin myös muiden ketjuja ja olotila rauhoittui samointein.
Tiedän, että en juo kuplivaa perjantaina. Huh huh.. miten helpottavaa.
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 5.1.2022 14:27:37

Hyvää vuotta 2022 kaikille!
Minulla tuli eilen 100 raitista päivää täyteen. So Happy :D

Rupesin kuuntelemaan Jay Shettyn Ajattele kuin munkki kirjaa. Suosittelen kaikille jotka tykkäävät itsetutkiskelusta =)
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Puuhapete » 9.1.2022 21:34:43

Onneksi olkoon! Perässä tullaan.

T. Puuhapete
Puuhapete
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pörröinen » 10.1.2022 10:32:20

Kiitos Yolo2021. Ensimmäisiä päiviä (5.) mennään. Kirjoituksesi kolahti, kuulosti tutulta. Ihana ja tsemppaava kuulla miten pitkälle olet päässyt. Toivon seuraavani jäljissäsi.
Pörröinen
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat