Olet täällä

Elät vain kerran

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Elät vain kerran

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 27.9.2022 16:34:53

Yolo 1 vuotta❣️
Kirjoitan paremmalla ajalla enemmän mutta tämä yksivuotis päivä piti päästä jakamaan teidän kanssa edes näin pikaisesti.
Olette tärkeitä ❤️
Ravistaa nyt myrsky huonetta
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 27.9.2022 23:28:58

Ihan ensimmäiseksi,
Onnea vuoden raittiudesta.
💐🥀💝.
Vieläkö käytät Antabusta?
Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 28.9.2022 08:55:03

Kiitoksia Putkis :)
Antabus on edelleen käytössä ja tulee olemaan vielä pitkään. Minun mieli on riippuvainen siitä. En luota itseeni riittävästi jotta uskaltaisin jättää sen pois. Muutamana aamuna se on jäänyt ottamatta ja kun sen muistan niin melkein paniikki iskee. Tarkoittanee sitä, että vielä on paljon työstettävää

Vuosi on nyt tosiaan mennyt ja onhan siihen monen moista mahtunut. Aikamoista tunteiden vuoristorataa on menty. Vuoden alku meni täysin uuden elämän suorittamiseen ja oman pään selvittämiseen. Siitä sitten pikkuhiljaa alkoivat elämän eri värit heijastelemaan sävyjään. Toukokuussa tein ison muutoksen työelämässäni. Työskentelen nykyään päihderiippuvaisten nuorten parissa. Työn kautta ajaudun usein käsittelemään omaa mennyttä elämääni ja nykyistäkin.. ajoittain pelottaa mutta suurimman osan ajasta olen luottavaisella mielellä.

Tervetuloa vuosi no 2! Minä olen valmiina :D
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 2.11.2022 11:10:38

Sain muutama viikko sitten idean jättää Antabuksen pois. Ajattelin, että otan sen tarvittaessa. Ajattelin, että reilu vuosi raittiina on takuuvarma todiste siitä, että viinapiru ei saavuta.
MUTTA.. sieltä se heti lähestyi. Ovelasti nurkkien takaa ja lopulta suoraan edestä. Huomasin miettiväni kuohuvaa pitkin päivää. Mietin mitä oireita mahtaa tulla, kun kuitenkin olen antabusta syönyt kuukausia. Laskin, että viimeisestä tabletista 11 vuorokautta. Ymmärsin myös, että nyt se antabus pitäisi ottaa! Niinhän suunnittelin, että tarvittaessa otan sen. Kamalaa taistelua itseni kanssa. Otanko ja mitä otan? Otanko kuoharia vai otanko antabuksen?!?
Korkkasin kuoharin, join lasillisen. Ajattelin, että ihan sama. Tämän yhden illan otan. Menin suihkuun ja muistelin menneitä aikoja, kun tuli laitettua itseään juhlakuosiin kuoharia nautiskellen. Otin toisen lasillisen ja menin ehostamaan itseäni. Katsoin peilissä näkyviä kasvoja pitkään. Mitä helvettiä olet tekemässä!? Siinä vaiheessa piti vielä yksi suullinen ottaa. Ihan vain uhmatakseni itseäni. Kaadoin loput pois. Peruin menoni. Odotin reilu neljä tuntia. Otin antabuksen ja huokasin syvään..
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 3.11.2022 00:01:37

Hei,
Ja hui!😬🚱.
Kauhea tilanne. Onneksi olit järkevä ja suljit korkin.
Muista NYT, olet murtanut suojamuurin. Toivon että ymmärrät mitä tarkoitan. Kun kerran lipsahtaa pitää olla todella tarkkana ettei uutta lipsahdusta tule. Jos mahdollista niin käytä Antabusta vielä vuosi. Älä keskeytä.
Ehkä ymmärrät nyt minun tieni Antabuksen kanssa. Tuhat päivää alkoi tuntumaan jopa aivan naurettavalta kuurilta. Useat ihmiset kehoittivat lopettamaan Antabuksen koska "et sinä sitä enää tarvitse".
Olin kuitenkin kuurini alussa päättänyt jatkaa 1000 päivää, ei selityksiä, eikä poikkeuksia.

Mutta onnittelen kuitenkin Sinua ryhdikkäästä toimesta.
Jatka selvänä, älä juo.

Ps.
Tämä sai taas itkun aikaan.
"Ajattelin, että ihan sama. Tämän yhden illan otan."
Niin minäkin tein kerran, meni kuusi vuotta.

Putkis, sattui taas.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 18.11.2022 09:29:58

Huomenta. Tähän ketjuun voin kirjoittaa erään kokemukseni, joka nyt jäytää mieltä, jotenkin ahdistaa ja saa mielen sekaisin.
Tutustuin ihmiseen, kerroin alkoholismistani, ja hänpä sanoikin että mistäs sinä tiedät että joisit alkoholistisesti jos ottaisit yhden lasillisen viiniä muiden seurassa, voihan se olla ettet joisikaan enää itseäs sammuksiin...
No, minä pidin varttitunnin saarnan siitä mitä alkoholismi on. En uskalla enää kovin paljoa olla hänen seurassaan. Viinapiruko lie mielessä usuttaa minua, että ethän sinä voi hylätä ihmisiä sen takia etteivät he ymmärrä miten vaarallista on houkutella alkoholistia juomaan ja mitä siitä seuraa. Ja kaiken lisäksi mielessä on pyörinyt hänen sanat että jos hän onkin oikeass? Jossain takaraivossa se on, epäilys.
En ole tätä kenellekään sanonut, nyt tänne kirjoitan, kun se mieleen tuli lukiessani.
Olen ollut pitkään yhdessä toisen raittiin ihmisen kanssa, nyt kun ero tuli, olen ollut hieman kuin tuuliajolla.
Myönnän että olen läheisriippuvainen. Olen altis ja heikko. Seura tekee kaltaisekseen. tms. Nyt myönnän että pelko on hiipinyt mieleen. Olin niin itsevarma ja suojassa kun sain elää toisen raittiin ihmisen kanssa, yhdessä olin jotenkin turvassa.
Nyt on opeteltava olemaan turvassa ja suojassa yksin? Myönnettävä että tunnen turvattomuutta, yksinäisyyttä, orpoutta.
Ei pitkäkään raittius suojaa ihmistä elämässa tapahtuvilta kolauksilta, asioilta joille en mahda mitään.
Helpottaa kun kirjoitin tuon.
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 19.11.2022 11:32:33

Mitä pidempään on raittiina, sitä vahvempia houkutuksia tulee tiettyjen kavereiden taholta, etenkin pikkujoulukautena. Tällaisten houkutusten kohdalla joutuu kyllä olemaan itselleen rehellinen ja tekemään valinnan, lähteekö kokeilemaan vai pitäytyykö omassa päätöksessään. Toistaiseksi täällä on pitäydytty ja raittiina yli 2,5 kuukautta menty. Toisinaan päätöstä kyseenalaistaa. Se ilmeisesti kuuluu asiaan. Lähinnä päätöksen kyseenalaistaminen liittyy esim. kaverin houkutteluun ja jos myönnytyksiä tekee, niin se perustuu ongelman kieltämiseen ainakin minulla. Rehellisyys itselle on tärkeämpää kuin muiden miellyttäminen juoma-asiassa.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Yolo2021 » 20.11.2022 00:32:37

Näin siinä juurikin kävi. Kaverit järjestivät juhlat ja viestittelivät pitkin päivää. ”kyllähän sitä nyt kuoharin tai parikin voi ottaa” ”Jos ei muuta niin sen kunniaksi, kun olet vuoden ollut juomatta” jne.. Olin heikko ja halusin ”miellyttää” muita. Voimaton on ehkä oikea sana. Ja tyhmänä olin jättänyt suurimman suojani (antabuksen) kaappiin.
Luojalle kiitos tuli kuitenkin se hetki, että päätin olla rehellinen itselleni välittämättä siitä mitä muut ajattelevat🙏

Ja Putkis.. Päätin, että vielä vuosi 💪
Ei selityksiä, eikä poikkeuksia!

Voimia teille kaikille tähän hyvinkin tunteikkaaseen kauhujunaan ❤️
Kuin roska tuulessa
Oon sen pihtiotteessa
Yolo2021
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 20.11.2022 09:25:59

Elät vain kerran.
Aikamoinen lause. Kun miettii sitä tarkemmin.
En sitten hylännytkään ihmistä joka yritti kääntää minun ajatusmaailmaa kokeilemaan ottaa yhtä. Kirjoitin tänne, puhuin AA-ystäville ja kerroin kait Jumalallekin siinä samalla että varjele nyt pientä ihmislasta houkutuksiin sortumasta.
Niinhän tuo varjeli ja täältä myös sain vertaistukea, kiitos siitä.
Ei tosiaan tarvi lähteä sille tielle että karsii ihmissuhteet ympäriltä, voima on löydettävä itsestä, sisältä.
Enhän minä raittiuden alussakaan pelännyt vielä juovia ihmisiä, mutta ne pahimmat juopottelijat kyllä jäi pois ystäväpiiristä, he eivät enää viihtyneet minun kanssa. Mutta ns. normaalikäyttäjät olivatkin sitten ne houkuttelevammat. Mutta onneksi olin tiiviisti ryhmässä ja sain tukea etten sortunut ottamaan muka sitä yhtä. Eikä sitten ajan kans minulle enää tarjottukaan missään juhlissa tai illanistujaisissa muuta kuin alkoholitonta. Eikä ympärillä olevat ihmiset juoneet humalahakuisesti. Minua, alkoholistia, aina ihmetytti, miksi edes ottaa se yksi lasillinen? Kun kalja tai viina minun mielestä oli kaikenlisäksi pahan makuista? Jos ei voi ottaa kunnon humalaa että pää tyhjenee kaikesta ja estot häviää... No, enhän minä tarkoittanut sitä että estot liikaa häviää, mutta niin siinä aina kävi.
Nyt on rauhallinen mieli kun sain puhuttua tuon asian ulos itsestäni. En salaa miettinyt sitä.
Nyt on löydettävä uutta turvaa ja suojaa, itsestä sisältä, siltä Korkeimmalta Voimalta mikä minulla oli jo alussakin, olin sen vain unohtanut kun oli toinen raitis ihminen vierellä. Tsemppiä kaikille.
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Lopettajat