Olet täällä

Vinkkejä juomishalun taltuttamiseksi.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Vinkkejä juomishalun taltuttamiseksi.

ViestiKirjoittaja Koheltajainen » 13.11.2021 13:31:27

No siinäpä se kysymys tulikin.

Tiukka viikko töissä takana. Vääntöä eksän kanssa ja pahaa mieltä.
Hermostuttaa niin että kädet tärisee.
Mieli käskee juomaan ja järki sanoo että ei.
Huono olo ja ruoka ei maistu. Väsyttää muttei pysty rentoutumaan.
Poika lähtee kohta isänsä luokse ja jään yksin.
Pitäis keksiä jotain millä pääsisi pahimman yli
On tää s*****a niin rankkaa välillä
Olen sitä mieltä, että jos haluaa nähdä sateenkaaren,
on ensin kestettävä sadetta.
-Dolly Parton-
Koheltajainen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: Vinkkejä juomishalun taltuttamiseksi.

ViestiKirjoittaja Vihdoinonnellinen » 13.11.2021 19:08:18

Kokeile lukea selvin päin kirja. Aloita niin, että älä poikkea päivittäisistä rutiineista. En siis usuta juomaan, mutta vaikka siihen ajaudut niin jatka kirjan lukemista. Lue mielellään selvinpäin. Lue noin 2 jaksoa päivittäin. Siksi vain 2 että kerkeät sisäistämään kaiken lukemisesi. Siihen menee noin 2 viikkoa, kun sillä tahdilla luet. Kerro vaikuttiko sinulla kirjan lukeminen suhtautumaan alkoholiin eritavalla :) Se kirja on myös saatavilla äänikirjana lähes jokaisesta äänikirjapalvelusta ja jos rahat on siinä mallissa, että ei ole varaa palvelua ostamaan niin niitä saa tarjouksella "ensimmäinen kuukausi veloituksetta". Minulle auttoi ja toivon, että sinullekin siitä alun yli pääsemisen kanssa olisi apua.
Tsemppiä !
Ennen "en voi juoda" nykyään "en halua juoda"
Vihdoinonnellinen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Koheltajainen » 28.11.2021 14:06:55

Täällä taas ja otin vihdoinonnellinen neuvosta kopin ja se oli todella hyvä vinkki.
Juomatta olen ollut ja lenkillä kuunnellut kirjaa osissa. Ja aina välillä palannut johonkin kohtaan.
Nämä yksinäiset viikonloput on raskaita ja juomishalu tuli eilen voimakkaana.
Sehän päätyi tunteenpurkkaukseen. Valtava itku mitä edelsi ärtymys, vihantunne ja pettymys kaikkeen tai lähinnä itseeni.
Mutta juomishalu meni ohi ja siitä on tosi hyvä mieli.
Olen sitä mieltä, että jos haluaa nähdä sateenkaaren,
on ensin kestettävä sadetta.
-Dolly Parton-
Koheltajainen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vihdoinonnellinen » 28.11.2021 20:16:13

Mukava kuulla että oli apua :) siinä kirjaa lukiessa/kuunneltaessa yhtäkkiä huomaa, että himo hävinnyt. Itsellä aina välillä huomaa, että alkoholi yrittää luikerrella takaisin, mutta kokoajan helpommin sen pystyy jättämään omaan arvoonsa. Ylpeänä katse tulevaisuuteen :)
Vihdoinonnellinen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vihdoinonnellinen » 28.11.2021 20:17:24

Onko sulla mitään harrastuksia mihin voisit kuluttaa aikaa yksinäisinä viikonloppuina ?
Vihdoinonnellinen
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Marika » 29.11.2021 12:22:32

Mulla auttaa kun rupeaa heikolla hetkellä miettimään kaikkea niitä morkkiksia ja kännisekoiluja. Ei tee sen jälkeen mieli enää :P .
Ei huomista ei eilistä vaan tämän hetken voi nähdä peilistä.
Marika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nyttulistoppi » 30.11.2021 03:05:54

Marika kirjoitti:Mulla auttaa kun rupeaa heikolla hetkellä miettimään kaikkea niitä morkkiksia ja kännisekoiluja. Ei tee sen jälkeen mieli enää :P .

Tämähän se just. Sekoilin, join liikaa ja otin pohjakosketuksen. Morkkikset ja ahdistus riivannut siitä asti. Eikä ole tehnyt mieli tarttua pulloon. Tosin joskus tuossa illallisilla kun muu pöytäseurue on juonut, on käynyt ohimenevän hetken mielessä lasillisen ottaminen. Mutta kun on se oma mokailu mielessä lähes 24/7, niin eipä se tehnyt mieli..

Monet kerrat kyllä aiemminkin mokaillut alkoholin takia ja pitänyt taukoa juomisesta. Ei enää. Nyt oli sen verran pysäyttävä hetki, jota en unohda ikinä. Ehkä hyvä niin. Ei sitä juomaa juonut kukaan muu kuin minä ihan itse ja se on minusta kiinni otanko. Syitähän siihen olisi vaikka kuinka ja mahdollisuus vaikka heti. Parempi lopettaa ennen kuin asiat menee pahemmin solmuun alkoholin takia.
Huominen on aina nähtävä...
Nyttulistoppi
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat