Olet täällä

Mediasta

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Mediasta

ViestiKirjoittaja Dave2 » 24.11.2021 09:22:26

Maaret Kallio kirjoittaa:

Moni alkoholista kieltäytyvä on lähipiirinsä kummajainen – Onko juomattoman kohtalon oltava tällainen?

https://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/a ... DCRsAiFyys
Mitä vähemmän tietoa sen suurempi usko.
Dave2
Vahvasti panostava jäsen

Re: Mediasta

ViestiKirjoittaja Vihdoinonnellinen » 25.11.2021 10:00:05

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ne jotka ihmettelee toisen juomattomuutta on niitä joilla on tai on alkava alkoholiongelma. Ne kokevat epämukavana tilanteen. Ei se joka on juomatta. Lisäksi omasta kokemuksesta tiedän sanoa, että itse lähipiiri ei pidä juomatonta ihmistä suinkaan kummajaisena vaikka hän juhlista lähteekin, kun muut alkavat olemaan humalassa. Kaveripiiri voi sen sijaan pitää, mutta näkisin sen tilanteen kuten kirjoitin. Lisäksi olen joskus antanut ihmettelijöille mietittävää kysymällä, että miksi ensin kysytään raittiilta ihmiseltä syytä juomattomuuteen ja sen jälkeen ilman, että kukaan kysyy alkaa juova ihminen perustella syytä sille miksi itse juo? Jokainen voi vetää omat johtopäätökset miksi se näin on.
Ennen "en voi juoda" nykyään "en halua juoda"
Vihdoinonnellinen
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat