Kirjoittaja Puuhapete » 1.3.2022 13:53:42
Terve
Kiitos kommenteista. Ajatusmaailma on kyllä muuttunut. Alan välähdyksenomaisesti huomaamaan asioita ja tilanteita joissa olen toiminut toisin kuin ennen. Isoja ja pieniä.
Tilanne on muuttunut muutenkin merkittävästi. Uusi yritys on nyt käynnistynyt ja töitä on jo lähes koko loppuvuodeksi. Maailmantilanne on tietysti mikä on, toivottavasti töitä riittää. Asiakkaiden luottamus on siis ainakin hyvä.
En olisi mitenkään saanut tätä asiaa tapahtumaan, jos olisin jatkanut juomista. En ole myöskään varma, että olisin saanut lopetettua jos en olisi päättänyt aloittaa tätä yritystä. Vanhat työt päättyivät viime keväänä. Olisin saanut kyllä jonkun työpaikan, mutta motivaatio muuttaa elämää on alkanut kunnolla elää viime kesänä kun päätin aloittaa yrityksen. Minulla alkoholinkäyttöön on liittynyt merkittävä määrä turhautumisen ja tylsyyden purkamista.
Uusi elämänlanka on mahdollinen koska en juo ja toisaalta juominen loppui, koska halusin tämän uuden elämänlangan.
Olen nyt keväällä huomannut jälkikäteen, että taloustilanteeni oli viime kesän jäljiltä jo aika surkeassa kunnossa. Olen pitkin syksyä saanut tienattua ylimääräisiä juttuja ja silti kaikki on mennyt mitä erilaisimpiin kertyneisiiin rästeihin. Veromätkyjä ja kaikenlaisia.
Jos en olisi lopettanut juomista, taloudellinen alamäki olisi nyt keväällä kova. Nyt tänä keväänä töitä on jo aika paljon ja vähän syksyltäkin kertyneitä ylimääräisiä tienestejä realisoituu. Maaliskuun jälkeen alkaa taloustilanne olla jo ihan ok.
Paino on pudonnut lisää. Nyt ainakin kotivaaka näyttää jo alle 90kg, mitä ei ole tapahtunut 25 ikävuoden jälkeen. Verenpaineen mittausta yritin taas aamulla mutta perhe heräsi (nostamaan verenpainetta) ennen kuin mittaus onnistui.
Koittakaa tekin keksiä uusia merkityksiä elämäänne, uskon että siitä on apua. Helpompi luovuttaa alkoholista, kun on uusi merkitys jo näköpiirissä. On se sitten harrastus perheen kanssa, metsäelämää, urheilua tai vaikka uusi ammatti tai yritys. Mieluummin radikaali, suunniteltu elämänmuutos hyvään, kuin alkoholin pakottama syöksykierre pohjalle. Mistä sinä olet aina haaveillut? Tee jotain tänään sen eteen, ja aloita samalla joku uusi tapa joka helpottaa päästämään irti alkoholista.
Aurinko paistaa kun katson ulos kahvilasta. Kiitos palstalaisille myötäelämisestä ja tuesta. Osaltanne olette olleet oikaisemassa alkavan syöksykierteeni.
Hyvää viikon jatkoa.
t. Puuhapete