Olet täällä

Selväksi nöyränä, taas yritän.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Selväksi nöyränä, taas yritän.

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 10.7.2022 09:06:07

Huomenta. Toivottavasti aaaaaa menet ryhmään, ja kokeile useaa ryhmää, jos mahdollista että paikkakunnallasi on. pyydä jotakin pitkään raittiina ollutta kummiksi, tukihenkilöksi, jolle voit soittaa, jonka kanssa voit puhua ja vaikka ulkoilla yhdessä jutellen. Näitä neuvoja minä sain kun raitistuin. Tosin minun paikkakunnalla oli vain yksi ryhmä, joten siihen oli mentävä. Mutta löysin pian kummin ja hän oli kyllä kullan arvoinen. Piti tavallaan minusta kiinni etten luisunut takaisin juomaan, kun ahdisti liikaa. Soitteli ja käytiin yhdessä ulkoilemassakin.
Entinen kaveripiiri jäi minulla kun muutin paikkakuntaa juuri ennenkuin raitistuin. Sekin muutto oli yritys lopettaa juominen, aloittaa uusi elämä, mutta yksin en onnistunut, tarvtsin ryhmän ja Korkeimman Voiman että uskoin jonkun pitävn minusta huolen kun en itse jaksa.
Hyvää päivänjatkoa!
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 11.7.2022 13:03:08

Tuossa yllä on hyviä ja hyväksi koettuja ohjeita. Minulla on vuosien takaa kokemus eräästä pääkaupunkiseudun ryhmästä jossa kävin pari kertaa. Osallistujat puhuivat niin rankoista tilanteista missä elivät, että tuli tarve juosta karkuun. Puhuivat pameista ja muista lääkkeistä joita napattiin ryypyn välissä ja että ei muista kenen vierestä ja missä herää. Ja rahattomuus - asunnottomuus vielä lisäksi. Oma viinin lipittelyni tuntui niin vähäpätöiseltä että koin etten saa sieltä tukea muuta kuin kauhean näyn tulevasta.
Olen päättänyt omin avuin päästä kuiville. Tällä hetkellä tuntuu päätös pitävän. Tiedän että on karistettava ne ystävät, joiden kanssa viini on virrannut. Se hinta raittiudesta on nyt maksettava. Olen sen asian päättänyt ja tunnen olevani sen päätöksen kanssa sinut.
En väheksy AAn toimintaa, minulle se ei vain tuonut helpotusta. Onnea muille joille tuo.
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotakin hyvää. Eeva Kilpi
Syyskauno
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 19.7.2022 08:43:01

Nytkö se alkaa, se ystävyyssuhteiden karsinta ? ! Vuosikymmeniä kestänyt työtoveruus ja ystävyys on tulossa tiensä päähän. Nimittäin, tämä ystäväni soitteli aamulla että lipittää viiniä parvekkeella eli loiventaa. Kerroin muuttavan mökiltä kaupunkiin kuun lopussa. Ja hän ilahtui, nyt sitten otetaan viini-ilta. Sanoin lopettaneeni tissuttelut. Piti hyvänä vitsinä. Tajusin että eläkkeelle jäätyämme olemme aina tavanneet viinilasin kera. Otan enää vain kuplavettä. Minua ei ehkä hyväksytä enää joukkoon. Raitistuminen maksaa myös menetetyissä ystävissä. Jatkan silti, yksin!
Syyskauno
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kuusviis » 19.7.2022 09:59:24

Juoppus karsii ystävyyssuhteita, ja sitä tekee myös raittius. Hyvä siitä tulee, itse ajattelen terveys edellä, harrastuksista ja muista voi hyvinkin löytyä uusia, raittiita ystäviä.

Lisäsin tähän pitkät pätkät aiemmin, mutta Plinkki tilttasi ja teksti hävisi.

Suosittelen A-klinikan tuki/terapiakeskusteluja ja mainitsin HUSin nettiterapian.
Terveys ensin.
Kuusviis
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 20.7.2022 09:07:06

Toistaiseksi käyn tätä selvänäolo prosessia läpi omin voimin. Jokainen päivä tuntuu helpommalta. Juomahalu tulee ja häipyy taas ja kerta kerralta tuntuu helpommalta. Kynnys pyytää apua tai edes puhua jollekin on tosi korkea. Saan vain lisäksi häpeän tunteen taakakseni. Toistaiseksi rämmin näin. Olen suunnitellut, että jos en vuoden loppuun asti jaksa tätä, haen sitten apua. Syksyyn ja pimeään päin mennään, mutta minä valoa kohti. Siltä tuntuu nyt. En anna periksi!
Syyskauno
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Syyskauno » 12.11.2022 22:10:43

Olen kuukausien ajan pyrkinyt viinistä eroon. No ei ole onnistunut. Olen kyllä saanut vähennettyä juomista ja menee päiviä etten muista koko viiniä. Tässä kuussakin retkahdin kerran, yksi viinipullo tyhjeni ja nopeasti. Pidän menoista kirjanpitoa. Viinien menoerä on puolittunut ja joitakin kuukausia senkin alle. Pari pulloa tässä kuussa. Se harmitti jälkeenpäin koska ei tullut edes sitä toivottua oloa mikä joskus on tullut. Tämä vähentäminen ei kyllä vielä raittiutta takaa. Kokemuksesta tiedän että milloin tahansa olen taas tissuttelemassa pullo per päivä. Silloin kun se juomishalu iskee,tuntuu kuin kipu olisi jo koko keholla. Tympii tämä itsensä ruoskiminen. Koska tästä pääsee voitolle vai pääseekö koskaan !!!
Ystäviä olen tavannut harvemmin, no kun en enää käy niillä yksillä. Täytyy saada ilot aikaiseksi muuten....
Ilontappotuulella!
Syyskauno
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Edellinen

Paluu Me Lopettajat