Olet täällä

Lasten takia

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Lasten takia

ViestiKirjoittaja Ninnu00 (poistunut käyttäjä) » 24.3.2022 19:46:23

Olen kaksi vuotta sitten tehnyt vähentämispäätöksen, join niin arkena kuin viikonloppuna, koko ajan olin humalassa tai krapulassa. Nyt juon enää satunnaisesti, noin kerran kuussa tai harvemmin eikä juominen ole todellakaan sellaista mitä se ennen oli. Nyt lapseni vaatii että teen lopettamispäätöksen johtuen heidän menneisyyden traumoista. Miten teen sen kun en itse juomista halua lopettaa kokonaan? Tällä hetkellä vaatimus tuntuu äärimmäisen kohtuuttomalta. Miten saan ajatukseni kallistettua lasteni eduksi?
Ninnu00 (poistunut käyttäjä)

Re: Lasten takia

ViestiKirjoittaja LittleWing-77 » 25.3.2022 11:14:56

Moikka, en varmasti ole sinulle paras ihminen tähän vastaamaan, mutta jäin pohtimaan semmoista, että miksi se juominen on sinulle niin tärkeää? Mitä siittä saat ja onko se mitä siittä koet saavasi ihan todellista? Voisiko sitä korvata jollain muulla?
Lapsesihan tietysti pelkäävät, että juominen palautuu samaan mitä se aikaisemminkin oli ja siksi ovat huolissaan vähäisestäkin juomisesta. Miltä sinusta itsestä tämä tuntuu, onko riski että palaat entiseen?

Minkä ikäisiä lapsia sinulla muuten on, asuvatko vielä kotona?
If you don´t step forward, you´re always in the same place.
LittleWing-77
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: Lasten takia

ViestiKirjoittaja Ninnu00 (poistunut käyttäjä) » 26.3.2022 19:09:51

Kiitos LittleWing- 77 hyvistä kysymyksistä, antoi todellista pohtimisen aihetta.

Ehkä ajattelen jotenkin niin että jos joskus minun tekee mieli joskus juoda, oli se ilo, suru tai ihan vaan hetkellinen mielijohde niin voisin tehdä niin. Kai haen tällä jotain ”oikeutta” itselleni ottaa alkoholia, ikäänkuin se olisi palkinto. Olen nimittäin kova suorittaja, vaadin itseltäni joskus aivan liikaa ja ns. hanskojen tiskiin laittaminen ei ole koskaan vaihtoehto. Josta tulikin mieleen että ehkä alitajuntaisesti pelkään repsahtavani jos päätän joku kerta laittaa ne hanskat pois kädestä….silloin peli on hävitty ja millään ei enää ole väliä. Ja ärsyttää että moni sanoo minulle, ei sun aina tarvii jaksaa. Totta hitossa pitää jaksaa, olen kahdelle lapselle ainoa huoltaja joka hoitaa kaiken aivan yksin.

Lapset ovat teini-ikäisiä, asuvat siis vielä kotona. Meillä on erittäin lämmin suhde ja olen heille todella tärkeä. Siksi haluankin toteuttaa heidän toiveensa, olen vaan joutunut kamppailemaan itsekkyyteni?kanssa kun en mielellään alkoholista luovu.
Ninnu00 (poistunut käyttäjä)

Paluu Me Lopettajat