Olet täällä

Ei enää alkoa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ei enää alkoa

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 6.5.2022 19:20:34

Viides perjantai-ilta selvinpäin. Ihan mukavasti menny. Oon pitänyt itteni kiireisenä ja saanutkin tosi paljon aikaseks. En mä ennen ois näin ahkerasti piha- ja mökkihommia tehnyt tai jos oisin tehnyt niin kyl alkoholia ois kulunut jo aikalailla. Nyt kun krapuloita ei oo ollut niin kyl näistä viikonlopuista ja päivistä ylipäätään enemmän irti saa. Oon vetänyt itteni aika piippuun tai niin piippuun, etten oo enää hommien jälkeen jaksanu liikuntaa harrastaa niinpal ku toivoisin, mut ei se niin välii:) Nukkunut oon ku pikku possu, hyvin. Ihmeellisesti juominen vaikutti nukkumiseen, vaikken juonu ees joka viikko. Nyt ei oo enää sellasii jatkuvii yöheräilyjö vaan nukun pidempiä putkia ja oon aamuisin levänneen olonen. Välil tulee juominen mieleen, tuntuu et on jotain sillee pikkasen ikävä, mut ei oikein tiedä mitä:) Kännis en kuitenkaan halua olla, saatikka potee sitä jäätävää darraa. Sunnuntaina viis viikkoa täyteen, täst on hyvä jatkaa. Kaikille tsemppejä
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 9.5.2022 09:18:08

Kiva kun ulla menee hyvin :) mulla oli viikonloppuna tosi synkkiä hetkiä liittyy mutta tänään taas hyväpäivä joka sai alkunsa jo salilla! :) Rennon alkotonta viikkoa toivotellen!
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 10.5.2022 20:08:51

Sitä samaa sulle:) Niit synkkiä hetkiä tulee mullekkin aina välillä, mut onneks menee ohi ajan kans. Mua painaa nyt aikamoinen väsymys, mut johtuu varmaan siitä kun on liian monta rautaa tulessa. Eilen kävin tekemässä pitkän lenkin, kun rupes ajatukset menemään alakulon puolelle. Ei johtunut mistään juomattomuudesta, parisuhde juttuja vaan, mut kyl nekin selviää taas:) Liikunta tekee kyl tosi hyvää ja salilla käynti kuulostaa hyvälle. Joskus kävin ahkeraankin, mut muutin pari vuotta takaperin paikkakunnalle mis ei kauheen lähellä salia oo. On mul tääl kotona kaiken maailman hilavitkuttimia millä voin treenata ja huomen onkin sellanen päivä et pitäis riittää energiaa ähkiä vähän punttien kanssa :)
Kyl nää viikot alkotta hyvin sujuu, mut ens viikonloppu voi tehdä taas tiukkaa. Mut hei sulla Rampe jo kolme viikkoo ja mul lähenee kuudes viikko kovaa vauhtia. Oikeesti tosi hienoo :)
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 12.5.2022 18:17:22

Kuulostaa tosi hyvälle ei se että on parisuhdeongelmia vaan että alkoton elämä sujuu mallikkaasti!

Tosiaan pamahti jo kolme viikkoa täyteen ja sähän oot jo ihan konkari!

Tänään kaikenmaailman pikkuhommia tehty tai ei ne niin peiniäkään kun tuo kissaaitauksen kaos piti uusia kun sai kipeetä talvella kun lumet rojahti alas katolta alas!

Väsy täälläkin no tänään ihan fyysistäkin kun hommia tehnyt.

Hyvin se sullakin viikonloppu menee, tsemppiä meille ja muillekin :)
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 13.5.2022 21:43:58

Perjantai-ilta eikä tänään oo tehnyt mieli juoda, mut juominen on käynyt mielessä. Tää tunne on jotenkin outo, ristiriitainen ja osoittaa kuinka paljon tää on henkisen puolen juttu, eron ottaminen alkoholista. Harkinta-aika, oonko aikuisten oikeesti valmis luopumaan siitä kokonaan vai en? Kait se on sitä kun viikonloput on ollu niinpal erillaisia kun joi. Niis oli se tietty fiilis ja sama kaava ja nyt ne kumpikin puuttuu. Tai on edelleenkin sellanen viikonloppuolo, mut ei sitä tiettyy odotusta mikä oli kun tiesi ottavansa kunnon kännit. Tää on nyt niinku kuudes viikonloppu selvinpäin, menee varmaan vielä pitkä aika kun ei enää tunnu ihmeelliseltä tällaset tervehenkiset viikonloput, mut kyl mä jaksan odottaa, ainakin kovasti toivon niin. Herran jestas sentään millanen morkkis mulle tulis, jos ratkeisin, enkä sitä todellakaan haluu., ikinä. Täytyy vaan välil palautella mieleen mitä kaikkee paskaa juominen on aiheuttanut, sitä ku vähän kelailee, niin motivoi kummasti. Nyt on kuitenkin hyvä perjantai, hyvä viikonloppu, selvä ja mä nautin tästä :) Nauttikaa te muut kans ❤️
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 15.5.2022 09:11:30

Kuudes viikko täynnä, hyvä minä. Oli ihana herätä sunnuntai aamuun ilman krapulaa, taas:) Eilinen ei ihan helppo ollut, mut siin se meni kuitenkin. Maraton puhelu aamulla ystävälle kenen kanssa yhdessä tää ennen kokematon matka aloitettiin. Oon niin kiitollinen tästä ystävyydestä. Edelleenkin täytyy viikonloppuisin itelle muistutella miks juominen ei kannata, mut tätä tää nyt on enkä päivääkään vaihtais tästä selvänä olosta pois. Vähän kuntoilusta hyvän olon endorfiineja ja sit pihal puuhastelemaan. Tänäänkään ei oo mitään syytä miks joisin. Jakselemisia kaikille
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 15.5.2022 14:35:58

Onnea kuudesta viikosta! Mahtavaa!!b 8)

Älä kuitenkaan alkolla juhli, leivo vaikka kakku tai pullaa :) :)

Tuo kimppalopettaminen on jees kunhan muistaa, että mahdollinen kaverin retkahtaminen ei anna lupaa itelleen vetää alkoa mutta muuten ihan oikea vertaistuki on hieno turva!!

Tsemppii seuraaviin koitoksiin :)
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 16.5.2022 06:54:40

Kiitos Rampe :) Ei tullu juhlittua alkolla ja kun katoin avokin krapula kärvistelyä olin niin onnellinen, ettei mun tarvi. Se fyysinen puoli, kun oli paha olo, eikä muuta ois jaksanu ku maata koko päivän sängyssä ja sit päälle se henkinen helvetti mikä hänelkin kestää tonne keskiviikkoon. On muuten silloin ihan eri mies, kärttynen, hiljainen ja hiton raskas:) Tiedän et mun on parempi olla hajuton ja mauton seuraavat pari päivää. Onneks ottaa nykyään tosi harvoin:) Eilen oli purkuhommia mökillä ja ruokapuoli jäi puolikkaaseen maksalaatikkoon, mut sit ku kotiuduin niin vedin sipsi/karkki ähkyt sängyssä, oli mun tapani juhlistaa tätä kuutta viikkoa :)
Kimppalopettamisesta sen verran, et ystävällä on enemmän selkärankaa ku mulla, oli taannoin 100 päivää ottamati ja tietää kuinka helppo ratkeamisen jälkeen on palata entiseen. Täst ollaan käyty keskustelua ja se auttaa ymmärtämään ettei kannata tuudittautua siihen et jos nyt pystyn olemaan juomatta vaikka kolme kk niin sit senjälkeen kykenisin kohtuu käyttöön. Joo, mut nyt alko uus viikko, kaikenlaist ohjelmaa luvassa. Vene laskettu ja keskiviikkona luvattu lämmintä, jos vaikka kävis heittämässä pienen lenkin. Mukavat viikonjatkot kaikille :)
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 20.5.2022 20:23:35

Perjantai-Iltahan se taasen on ja selvinpäin tänäänkin:) Viikko on ollu kiirus ja väsyttävä. Ei oo ollu haluja juoda, mut kyl se juominen kokoajan takaraivossa on. Mul on nyt isot projektit meneillään mökillä ja onhan käynyt mielessä, et oishan se ihanaa pitää kunnon vanhanajan viinin ja oluen huuruinen viikonloppu ystävien kesken kun kaikki on vihdoin valmista. Saunottais, otettais vähän aurinkoo, uitais ja syötöis ja JUOTAIS jotain ”hyvää”. Vaarallisia ajatuksia, jörjettömiä, typeriä. Mistä helvetistä näit oikein sikiää? Tai kylhän se on tää orastava kesä ja se et oon tottunut itteni palkitsemaan juomalla, siit näit ajatuksia tulee mun pieneen päähäni.
Tuleehan näitä mielihaluja varmaan vielä pitkäön ja tietty tiedän et tulee muillekkin. Ystävä laittoi viestiä kun katteli jääkiekkoa et lonkeroo tekis mieli. Jääkiekko laukas juomishalun hänel, mut onneks ei hänkään ratkennut.
Kaikki on periaattees hyvin, mut joku puuttuu. Avokki sanos muuten eilen et pitäiskö mun juoda taas kun olin silloin jotenkin mukavampi. Siis en todellakaan ollut, täys kuspää olin, en tietty aina mut usein :) Väsyttönyt muuten ihan hemmetisti koko viikon, mut se johtuu kyl nyt ihan stressistä. Pian saan kuitenkin aloittaa ”lomailun”, et kyl tän kestän ilman mitään nollaamista alkolla. Sunnuntaina viikko nro 7 täynnä. Senverran aikaa kulunut jo viimeisestä ryypystä, et oon kyl jo tajunnut kuinka paljon parempaa kaikki on näin. Vaikka välillä suoraan sanottuna vituttaa kaikki, niin kestän sen paremmin ku ennen. En oo niin hermoheikki enää, jee
Hyvää viikonloppua ❤️
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 20.5.2022 20:59:01

Perjantai toiaan, viikon pahin päivä mutta voiton puolella eikä sitä akoa ainakaan enää mitään helpolla saa enkä edes jois vaik saiskin.

Tuo ittensä palkiteminen toisaan on yks vaikee mistä täytyy päästä eroon. Miksen voi esim rankan päivän jälkeen ottaa kaljan, kaks tjtn kun KAIKKI muutkin voi ja miksen voi vetää sivistyneet kännit jonain päivänä ja pitää taas viikkojen tauon miks miks ja miks no siks kun se ei jää siihen yhteen tai pariin kaljaan tai yhteen känniin vaan homma repee... Näin se vaan on ja parasta tottua siihen ja oppia pikkuhiljaa tähän mutta kyllä se vaan jokin puuttuu ja veikkaan kyllä, että se on se tuleva kesäkin joka siihen vaan vaikuttaa myös aikalailla.

Kreetan matkan lähtöön alle 3 viikkoo aikaa ja se kyllä vähän aiheuttaa mietintää miten selvii kaikista rantakahviloista ja dinnereista ym ilman alkoa mutta tuon jälkeen kun sen klaaraa on varmaan taas ottanut aimo askeleen kohti pysyvää raittiutta!?

Yritän myös lohduttautua sillä kuinka paljon rahaa säästyy varsinkin nyt kun kaikki muukin elämä ruokaa ja bensoja myöten on muutunut sikakalliiksi.

Väsyttää välillä kyllä ihan huolella ja olen itekin varmaan aika tylsää ja totista seuraa nyt kun tosiaan jotain puutuu.

Mutta onnea 7 viikosta hienoa hienoa!! ja hommahan jatkuu :)
Mukvaa viikonloppua!
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 21.5.2022 21:58:43

Huomen sunnuntai ja viikonloppu ohi kohta. Tänään on ollu jokseenkin vaikee päivä, oon ajatellu liikaa kaikkee. Ensinnäkin ajattelin sitä, et kun nyt koht olen sen seitsemän viikkoo juomatta niin tuntuu hiton typerältä ettei mun parisuhde oo yhtään parantunut. Tai siis mun ongelma on se, et me ei tehdä yhdessä oikeestaan enää mitään mukavaa ja kaikki päivät on samaa arkee. Silloin ku join oli edes jotain mikä erotti viikonloput arkipäivistä. Ajatuksiin on tullu vielä sekin, et mahtaako täst koko paskasta enää tullakaan mitään. Voi ol jotain hiton hormonaalista äksyilyäkin tää, mut mitä tahansa onkin, niin nyt rehellisesti myönnän et teki mieli juoda tönään. Täytyy vaan toivoo, et tää olotila menee ohi, enkä anna itelleni lupaa retkahtaa. Ens viikol suunnitteilla mennä ystävän kans mökkeilemään muutamaks päiväksi, ehkä se tekee hyvää, pieni erossa oleminen. Tänäön tällanen masis päivä, mut toiv huomenna jo parempi.
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 22.5.2022 19:50:20

Voi harmi, toivottavasti sulla jo parempi mieli!! :)

Noinhan se alko just toimii kun tarpeeksi aikaa mennyt unohtaa miten se sitoi hirveesti voimavaroja ja ikäänkuin oli sypää kaikkeen hyvään mitä elämässä on!
Nyt kun on mennyt sullakin jo kohta pari kk niin alkaa fokus siirtyä pois iitä miksi ylipäätään lopetti kun eihän se niin kamalaa ollutkaan... :mrgreen:

Pitää jostain kaivaa se alkuajan päättäväisyys ja muistutella itellen miksi olet ansainnut raittiin elämän, olen ihan varma että se palkinto siellä jossain odottaa sinua ja meitä kaikkia muitakin kunhan malttaa mielensä. Näit houkutuksia tulee matkan varrella montakin mutta
kunhan niistä selviää yksi kerrallaan niin tulee aina vain vahvemmaksi!

Mukavaa ja riatista alkavaa viikkoa!
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Ilona72 » 23.5.2022 08:47:48

Oli ihan hanurista viikonloppu, mut nyt on parempi mieli :). Huomaa kyl miten toi juominen liittyy vahvasti siihen miten elämässä menee tai siis halu juoda. Sit kun menee päin helvettiä, tulee mielihaluja, mut toisaalta sit kun menee oikein hyvin niin on niit haluja sittenkin tullu:). Täytyy nyt kuitenkin ymmärtää, et kun oon niin monta kymmentä vuotta juonut kaikenlaisiin tunnetiloihin niin tää on ihan normaalia et tulee näitä todella vaikeita hetkiä kun tekis mieli vaan antaa mennä. En nyt kuitenkaan antanut ja nyt oon siitä onnellinen:). Keskusteltua tuli eilen avokin kanssa ja annoin nyt kaiken tulla. Oon ollut tän juomattomuus ajan vähän niinku anteeksi, että olen olemassa Ilona, mut se käy raskaaksi ajan mittaan ja päätin nyt et se saa loppua. Sanoin, et on aika lopettaa menneiden kaivelu ja vähän antaa tukea tähän mun raitistumiseen ja tehdä yhdessä tän suhteen eteen jotain. Ihan sellanen olo, et tais mennä asia perille, ainakin ahdistus helpotti mulla heti kun sain tän itestäni ulos. Olen sen verran vaatimaton aina ollut, et haluan olla onnellinen ja kaipaan lämpöö, turvaa ja hellyyttä. Taloudellinen riippumattomuus on hyvä asia, mut raha esimerkiksi ei mulle ole se maailman tärkein juttu. Tää päihdelinkin foorumi on kyl niin hyvä, auttaa raitistumisessa ja toimii samalla parisuhde terapiana, ainakin mulle:). No juu, ihanan aurinkoista viikonalkua kaikille ja selvää sellasta 😊
Elämä on nyt
Ilona72
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 24.5.2022 13:05:49

Hyvä kun selvisit viikonlopusta taas yksi kokemus lisää. Koettelumksia tulee aina se on se asenne joka ratkaisee. Mä mietin tänään mökillä ruohoa leikastesa miten ikinä selviää tuosta tulevasta kesätä ilman alkoa mutta se on vaan otettava se hetki aina kerralaan. Kun nyt ensin tuosta lomamatkasta Kreetalla selviää parin viikon päästä olis lähtö :)

Mukava raitita viikkoa sulle ja kaikille muille!!
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rampe61 » 28.5.2022 18:46:54

Mitähän Ilona:lle kuuluu :?: :?:

Toivottavasti ihan hyvää vaan :)
Rampe61
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Lopettajat