Siksi haluan lopettaa.
Ei ole kyse siitä paljonko juon tai onko siitä haittaa läheisilleni. Ongelma on, että olen ilmeisesti jäänyt riippuvaiseksi alkoholin aiheuttamaan dopamiinin tuottamaan hyvänolon tunteeseen. Mikään muu ei oikein innosta kuin nousuhumala.
Ajattelen ja odotan seuraavaa juomiskertaa. Etsin syitä juoda. Vaikka pystyisinkin olemaan avaamatta pulloa, olen väsynyt siihen että loppu päivä menee taistellessa himoa vastaan.
Jos olen ulkomailla reissussa, ainoa mikä aidosti innostaa on hetket jolloin pääsen nauttimaan viiniä. Aamupäivät ovat innottomia ja mikään ei kiinnosta. Vasta kun saan lounasaikaan "luvan" ottaa kolme-neljä annosta viiniä, mielialani kohenee ja ikäänkuin käynnistyn. Olen taas hyväntuulinen ja innostun nähtävyyksistä. Lomapäivät kuluvat seuraavaa viinilasia odottaessa.
Ilman humalan tuottamaa mielihyvää mikään ei tunnu miltään eikä mikään kiinnosta.
Jotta voin löytää nautinnon ilman alkoholia, näen että minun on pakko lopettaa juominen. Muuten aina vain odotan seuraavaa juomiskertaa.