Moi, ja kyllä, itselle raittius on ollut hienoa, ihmeellistä, vapauttavaa ym kaikkea hyvää, mutta vastaan silti
Kyllähän ne tietyt samat ongelmat jatkuu elämässä edelleen, mutta helpompi käsitellä niitä ja kohdata ne kun on ollut raittiina.
Ensimmäisen vuoden söin mielialalääkkeitä kun lopetin juomisen. Joten jo karkeesti ajatellen ei se raittius mitään valtaisaa onnenryöppyä tms sellaista tuonut mun elämään ainakaan heti. Edelleenkin mielialat heittelee aika voimakkaasti joten en voi sanoo, että elämä olis ihanaa tai kokisin siitä jotain suurta ihmeellistä nautintoa nytkään. Mutta osaan kyllä erotella ne asiat mitkä mun elämässä on tavallaan vinksallaan ja mitä niille pitäisi tehdä, jotta asiat menee parempaan suuntaan. Ja jos mä joisin edelleen, niin asiat olisi paljon huonommin enkä varmaan kykenisi näkemään asioita selkeästi tai toimiin, jotta ne menisi parempaan suuntaan.
Mielestäni ei voi oikein odottaa, että se raittius parantaisi asioita mitä kullakin siellä sisimmässään on, mutta se takuulla auttaa sua tarttumaan niihin ja prosessoimaan niitä niin, että jossain vaiheessa ehkä se elämä onkin ihan hyvää ja helpompaa elää. Näin mä ainakin uskon.
Ja oon tässä itekseni miettinyt semmoista, että onko joku antanut meille jonkun lupauksen jossain että sen elämän pitäisi olla hyvää ja tyydyttävää? Oon alkanut ajattelemaan enemmän nykyään niin, että se on mitä se on, ja mä yritän tehdä siitä hyvää ja tyydyttävää, mutta hyväksyn sen, että se ei välttämättä tuu olemaan sellaista. Tästä huolimatta koen, että oon tosi optimisti ja elämänmyönteinen ihminen, joka nauttii aamusin pilvimuodostelmien katselusta ja kuvaamisesta
Tsemppiä sinulle ja eiköhän ajan kanssa asiat ala muuttaa muotoaan ja löytyy keinoja, joilla muuttaa elämäänsä tyydyttävämpään suuntaan.
If you don´t step forward, you´re always in the same place.