Olet täällä

Sarjalopettaja tässä, hei

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Sarjalopettaja tässä, hei

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 28.7.2022 09:17:17

Huomenet plinkkiläisille!

Täällä päivää 12 aloitellaan ja hyvin tuli nukuttua. Vielä lomalla ja olen nyt luonnon keskellä, joten ajattelen tätä vähän niinkuin omaehtoisena päihdevieroitushoitona.

Olen juovinakin aikoina koettanut syödä terveellisesti, liikunnan kanssa on ollut vähän niin ja näin....

Nyt haluan pikkuhiljaa panostaa molempiin ja omaan hyvinvointiini muutoinkin. En ota liikunnasta paineita, vähitellen kohti syksyä... Joku taisi tuolla vähentäjien puolella kirjoittaa: " jokainen raitis päivä vie sinua kauemmas alkoholista." Varmaankin ja toivottavasti juuri näin.

Yksi hyvä kokemus oli ilta yksin kotona. Punaviinipullo olisi ollut käden ulottuvilla, mutta mitään mielitekoa sen avaamiseen ei tullut.

Kyllä aito raitistuminen lähtee vain ja ainoastaan ajattelun muutoksesta. Jos pullo on jo ajatuksissa saati kädessä, peli on menetetty. Tämä on ollut minulle selvää, mutta en ole kyennyt viemään muutosta loppuun aiemmilla kerroilla. Olisi ylimielistä julistaa, että tällä kertaa varmasti onnistun. Onnistuminen tulee päivä kerrallaan ja hiljaisuudessa asiasta mesomatta (paitsi täällä saa kai vähän mesotakin :) )

Oikeastaan varsin seesteinen olo ja mieliala juuri nyt. Tämä on aaltoliikettä, alakulo tulee varkain, mutta sen voi hyväksyä prosessin osana ja toivottaa tervetulleeksi - ja myös tervemenneeksi - ajallaan.

Rauhallista päivää ja voimia kaikille matkalla mielenrauhaan!
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 29.7.2022 08:52:33

Kiitos lukuvinkistä Vieraammaksi54! Iltapäivällä tuli levottomuus laitettu varaukseen.

Tyhmyyttäni olen jossain kirjanraivausoperaatiossa hävittänyt (varmaan luulin, etten enää tarvitsisi!?!) useankin hyvän alkoholismia käsittelevän opuksen. Suosikkini ovat Jean Kirkpatrickin Täyskäännös ja Raimo O. Kojon Eroon viinasta. Näitä voin lämpimästi suositella kaikille, edellistä varsinkin naisalkoholisteille! Molempia voi hyvin lukea myös kursorisesti sieltä täältä. Näissä molemmissa kirjoissa tulee hyvin esiin se, että retkahdukset eivät ole epäonnistumisia vaan olennainen osa toipumisprosessiq, joka monilla vie vuosiakin. Tämä on tärkeää tiedostaa.

Tänään ei ihmeempiä, kahden viikon "vuosipäivän" aattoa mennään ja raittiina saan olla tänäänkin.
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 2.8.2022 10:10:15

Päivää 17 mennään. :-)

Olen aikuisella iällä onnistunut muutaman useamman kuukauden tauon pitämään, mutta edellisestä kahdenkaan viikon pituisesta tauosta on jo vuosia. Tuntuu hyvältä. Vaikka kesä on ollut ilman alkoholiongelmaakin haastava ja huolientäyteinen, niin viimeisen 17 päivän aikana ei kuitenkaan ole käynytkään mielessä helpottaa oloa alkoholilla. Tämä on uusi ja ihmeellisen ihana tunne.

AA-ryhmiin menemistä pohdin, mutta ratkaisevaa askelta en vielä ole ottanut.

Vielä olisi muutama päivä lomaa jäljellä, josko saisin varovaisesti liikunharrastusta vähän käynnisteltyä ja unirytmiä kohdilleen... Nyt on menossa vaihe, jossa ei tapahdu muuta ihmeellistä kuin päivä kerrallaan raittiina ja sehän on suuri ihme se.

Tsemppiä ja voimia kaikille kanssaraitistelijoille. Meitä on paljon.
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 3.8.2022 08:50:40

Päivä 18.

Tulee mieleen joulukalenteri...

En aio joka päivä palstaa spämmätä, mutta nyt alkuun tuntuu hyvältä kirjata pienetkin edistymisaskeleet tänne. Itseäni varten ja jos joku näistä horinoista saa itselleen jotain hyötyä/iloa/inspiraatiota niin hieno juttu.

Tämän päivän mietteet: vaikka juuri tämän hetken tilannetta omalta kohdalta katsoisin ja juuri nyt raitistuminen tuntuu hämmentävän helpolta, niin oman historiani tuntien tämä on vuosien kehityskulun tulosta. Olen plinkkiin kirjautunut ensimmäisen kerran n 15 v. sitten ja vähentäjien puolelle tietty. Pitkään, pitkään uskottelin itselleni, että vähentäminen/juomatauot olisi ratkaisu. Tunnukset ja salasanat unohtuneet aina kun "muut kiireet" (=alkoholi astunut jälleen elämään) ovat tulleet tärkeämmiksi kuin plinkkiin kirjoittelu.

Täällä on muutama "vanha jäärä" jotka ovat olleet vuosiakin raittiina, mutta palaavat päivittämään kuulumisiaan ja tsemppaamaan meitä alkutaipaleen hoipertelijoita. SUURI KIITOS teille! 0132 ja Putkis ainakin tulevat mieleen ja Metsien miehen viisaat kommentit muistan jo pitkältä ajalta myöskin.

Itselläni on mm. muistikuva, että 40-v. päivieni aattona tuumailin: "juhlitaan nyt vielä kunnolla ja sitten raittius kutsuu..." Niin kutsuikin ja on kutsunut koko ajan ja olen kutsun kuullut, mutta en ole osannut KUUNNELLA. Nyt 50+ ikäisenä vasta on ilmeisesti järkeä meikänaisen päähän tullut riittävästi. Näin toivon ja uskon.

Lääkäri määräsi pyynnöstäni Antabuksen. En ole vielä lääkettä hakenut, mutta aikomus on. Jotta mahdollisena heikkona hetkenä olisi tueksi. Tai onko jo liian myöhäistä jos heikko hetki koittaa...ja se koittaa jossain vaiheessa varmasti. Alkoholismi -aiheisilla sivustoilla olen pyörinyt (liikaakin?) niin yksi tällainen vinkki tuli vastaan: jos alkaa hirveästi tehdä mieli, niin anna itsellesi lupa ottaa, MUTTA VASTA HUOMENNA. Mieliteko on saattanut jo mennä ohi. Pidän tämänkin mielessä.

Mitäs muille kuuluu?
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 3.8.2022 20:30:08

Iltaa. Tulin tänne lukemaan kirjoituksia, kun alkoi jälleen ahdistaa ero. Hylkäys. Minut hylättiin. Todettiin epäkelvoksi... no itsesäälihän se yrittää versoa mieleen heikkona hetkenä.
Tuo mitä kirjoitit että et yritä väkisin hampaat irvessä pysyä viinasta erillään on just sitä mitä AA:ssakin sanotaan. Ei tarvi pakottaa itseään. Ei luvata kenellekään mitään. Olla vain tämä hetki, tämä päivä raittiina, siitä se jatkuu.
Niinkuin minullakin nyt, hetki kerrallaan, päivä kerrallaan erossa, pysyvästi kuitenkin niin mies sanoi, yhteen emme enää koskaan muuta. Että pieni kuolemahan tämä on. Rakkaus, valat ja sopimukset on nyt rikottu. Pitääkin muistaa käydä poistamassa terveystiedoista ettei mieheni ole enää lähiomaiseni. Sekin vielä.
Mutta raittiina silti aion olla päivä kerrallaan. Olen ollut jo pitkään. Kauan. En enää muista miltä humala tuntui. Muistan kyllä krapulan ja ne hirveät aamut kun heräsin ja tajusin että taas meni höpöksi kaikki. Olin niin yrittänyt olla mukava, kiltti ja ahkera ihminen, kunnon ihminen, ja kun join kaikki meni kuin vessanpytystä alas.
Kyllä sellainen olo on nytkin että kaikki on mennyt pirstaleiksi, vaikka kuinka yritin pitää liittoa koossa, sehän hajoaa kun toinen ei yritä, siinäkin pitää olla oma halu, ei toisen. Samoin kuin raittiudessa, on oltava oma halu ei muiden vuoksi.
Tällaista tänään. Mutta selvänä ja vielä tästäkin noustaan, ehkä entistä ehompana.
Raitista viikon jatkoa!
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 4.8.2022 09:11:52

Vieraammaksi54 kirjoitti:Iltaa. Tulin tänne lukemaan kirjoituksia, kun alkoi jälleen ahdistaa ero. Hylkäys. Minut hylättiin. Todettiin epäkelvoksi... no itsesäälihän se yrittää versoa mieleen heikkona hetkenä.
- - - - - - -
En enää muista miltä humala tuntui. Muistan kyllä krapulan ja ne hirveät aamut kun heräsin ja tajusin että taas meni höpöksi kaikki. Olin niin yrittänyt olla mukava, kiltti ja ahkera ihminen, kunnon ihminen, ja kun join kaikki meni kuin vessanpytystä alas.
- - - - - - -
Tällaista tänään. Mutta selvänä ja vielä tästäkin noustaan, ehkä entistä ehompana.
Raitista viikon jatkoa!

Huomenta Vieraammaksi 54 ja muut kamut. Osasinkohan käyttää oikein tuota lainaustoimintoa...

Haluaisin antaa halauksen sinulle Vieraammaksi54! <3 Ero on yksi kipeimmistä kokemuksista elämässä. Kaikki fraasit tyyliin "rohkeasti eteenpäin" , "elämällä on vielä paljon hyvää odottamassa sinua" jne. tuntuvat tyhjltä. Voin vain kertoa, että tunnen syvää myötätuntoa sinua kohtaan.

Alkoholi ei helpota vaikeimpinakaan hetkinä. Raittius antaa voimaa selvitä. Tässä minä höpötän kuin paraskin kokemusasiantuntija, vaikka kokemukseni on lähinnä lukuisista epäonnisista raitistumisyrityksistä.

Meissä monissa alkoholistinaisissa on pahasti miellyttäjän vikaa, sinussakin? Haluamme olla kilttejä ja kaipaamme pohjattomasti hyväksyntää, jota vaille olemme jossain elämämme vaiheessa jääneet...? Ostamme juomallakin hyväksyksi tulemisen tunnetta ja se on kuin luottorajatonta korttia käyttäisi huoletta. Maksun aika tulee varmasti.

Minä tunnistan ja tiedän oman elämäni kipupisteitä, ison sellaisen varhaisesta lapsudesta, mutta sen asian kanssa sinuiksi tuleminen on näemmä elämänmittainen tehtävä.

Iloa tunnen ylihuomenna koittavasta kolmen viikon raittiudesta. Päivä kerrallaan ja joskus on vain istuttava paikoillaan ja hengitettävä.
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 6.8.2022 07:50:58

Huomenta. Kiitos tsempeistä, kyllä on ihanaa kun saa vastakaikua, että joku muukin ymmärtää mistä on kyse.
Kyllä allekirjoitan tuon, että olen hyväksynnän hakija, ja niin on monet alkoholistimiehet ja naiset, toiset taas uhoavat ja ovat olevinaan kovia, ja sisällä on kuitenkin pieni poika tai tyttö hyvin herkkänä ja arkana, ettei menisi kokonaan rikki. On pakko olla suojakuori.
Jännä juttu on tämä, että olen kuin raittiuden alussa, yritän mennä eteenpäin vain päivä kerrallaan, uskaltamatta paljoa ajatella mitä tästä tulee. En uskalla miettiä vielä mitään tulevaisuudesta, kaikki on hämärän peitossa. Hetken aikaa ajattelin että olen itsesäälissä, mutta sitten tajusin että ei, tämä on suruaikaa.
Samoin oli silloin kun raitistuin, itkin paljon, surin mennyttä elämää, annoin sen mennä. Opettelin uutta. Niin teen nytkin. Joinain hetkinä on ihan hullu tunne: olen vapaa!
Samaa koin raittiuden alussa, olen vapaa, saan mennä ja tulla miten haluan, viina ei enää sanele tekemisiäni. Voin ajella autolla milloin haluan, ei ole pelkoa että jään kiinni rattijuopumuksesta.
Viina kahlitsi minua. Se saneli aikapaljon missä ja mitä voin tehdä.
Mistäs minä sen tiedän vaikka jonain päivänä ymmärrän että tämäkin oli vain väärinymmärretty myötäkäyminen. Ainakin se sai aikaan sen että tutkin itseäni ja omaa käytöstäni, enkä mieheni.
Kiitos ja tsemppiä eteenpäin!
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 11.8.2022 20:33:41

Täällä mennään päivää 26 eli kohta on neljä viikkoa raittiutta takana.

Toivottavasti paljon enemmän edessä. Viime kahtena yönä olen unessani sortunut juomaan. Toissa yön unessa join salaa puolisolta ja häpesin. Viime yön unessa nautiskelin jo ilman mitään tunnon tuskia ja salailuyritystä. Olen aiemmilla raittiusyrityskerroilla myös nähnyt näitä unia ja lienevät tavallisia raitistelijoille... en huolestu, alitajunta vain siinä omassa tahdissaan käsittelee asiaa.

Työt ovat alkaneet ja pitävät kiireisenä. Oikeastaan nyt ihmettelen, miten olen jaksanut käydä töissä illat juopotellen... vielä keväällä meni pullo tai litran pakkaus viiniä hupsista vaan ja aamulla töihin. Mitä nyt pientä punoitusta silmänaluksissa, jotka meikillä yritin peittää...

Mielen ja aivojen terveys on nyt alkanut kiinnostaa minua jo ikänikin (50+) huomioiden. Muut sisuskalut ovat ainakin verikokeiden mukaan kunnossa ja maksa-arvot loistavat. :shock: Tosin kaikki vauriot eivät verikokeissa näy.

Mitä tämä kerta on minulle opettanut? Ainakin sen, että tuhanneskaan yritys ei ole turha, eikä kenenkään pidä itseään epäonnistujaksi leimata vaikka sortumisia tulee uudestaan ja uudestaan... Se, että yrittää aina uudestaan, kertoo siitä, että jokin osa sisintä ymmärtää raittiuden olevan oikea tie. Toivon hartaasti, että minulla on nyt se hetki elämässä, kun onnistun. Päivä kerrallaan ja vannomatta mitään. Terveesti itsekkäästi ajatellen, että teen tämän itseäni ja vain itseäni varten.

Tsemppiä kaikille raittiutta tavoitteleville. Viikonloppuna olen juovien ihmisten seurassa ja juhlatunnelmissa. Rauhallisella mielellä. Raittiina. Kiitos siitä.
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 12.8.2022 13:56:22

Tsemppiä sinulle viikonloppuun. et ole yksin ongelmasi kanssa, meitä on monia. Ja jokainen on tärkeä. Ja jokainen yritys tärkeä.
Jos tuntuu hankalalta olla niin voithan keksiä jonkin tekosyyn poistua paikalta, keksi se syy ennenkuin menet. Ei ole häpeällistä varjella itseään, se on tärkein tehtävä, suojella omaa kehoa ja mieltä.
Minä olen raittiuteni aikana joutunut keksimään syitä miksen mene jonnekin hääjuhlaan tai syntymäpäiville, joissa tiedän viina virtaa ja ihmiset on humalassa. Mutta on sellainenkin tapaus että ystäväni meni naimisiin ja kysyi tulenko, kun siellä on alkoholia varmaan reippaasti, ja sanoi ymmärtävänsä jos en tule, enkä mennyt. Juhlimme heidän kanssaan myöhemmin kahvin ja kakun kera.
Parastahan on olla rehellinen. Muttei sitä aina voi. Jotkut ihmisevät ovat sellaisia että he kiusaavat jos joku ei juo, yrittävät langettaa toisen. Mikälie kateus sellaista kohtaan joka on selvinpäin. Nykyään ei enää kukaan puhu mitään siitä etten juo. Silti saatan tanssia ja hullutella samanlailla kuin olisin muutaman drinkin vetaissut, ei minusta ihan tosikkoa ole tullut, eikä tule.
Hyvää ja raitista jatkoa!
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 16.8.2022 16:33:52

[quote="Vieraammaksi54"
Jos tuntuu hankalalta olla niin voithan keksiä jonkin tekosyyn poistua paikalta, keksi se syy ennenkuin menet. Ei ole häpeällistä varjella itseään, se on tärkein tehtävä, suojella omaa kehoa ja mieltä.
Minä olen raittiuteni aikana joutunut keksimään syitä miksen mene jonnekin hääjuhlaan tai syntymäpäiville, joissa tiedän viina virtaa ja ihmiset on humalassa![/quote]

Tänään laskuri näyttää 31 eli laskutavasta riippumatta on ensimmäinen raitis kuukausi on onnistunut. Viikonlopun bakkanaaleissa huomasin, että olin vähän vereslihalla, en halunnut bilettää aamuyöhön vaan mieluumminkin halusin lepoa ja rauhaa ja päivän hulinat riittivät.

Uskoakseni löydän jälleen (alkoholittoman) bilemoodin ja voin vaikka tanssia auringonnousuun selvin päin, mutta vielä ei ole sen aika. Alkuraittius on kuin arvokas ja ainutlaatuinen lasiesine, sitä on kohdeltava todella varoen. Kiitos Vieraammaksi 54 tsemppaamisesta ja kaikille lukijoille ja kirjoittelijoille myötäelämisestä.

Rauhallisin mielin jatkan raittiutta. "Entä jos kuitenkin.... vain pari....?" -ajatuksia ei vielä ole minulle tullut, mutta odotan niiden tulevan jossain vaiheessa. Sikälikin tuo AA-ryhmään meno pyörii mielessä, mutta ei muka ole juuri nyt aikaa... antabus on minulla kotona, mutta vielä en ole siihen turvautunut.

Helteistä ja raitista loppukesää ystävät. <3<3<3
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 22.8.2022 09:08:34

Hei. Minäkin kävin ryhmätilaa katsomassa, kävelin talon ympäri monena iltana, en millään uskaltanut, kehdannut mennä. Jotenkin kauhistutti. Mutta sitten tuli se päivä kun oli ihan mahdoton oluen himo, tuntui että on pakko käydä lähikaupasta muutama olut. Silloin tiesin että nyt menen ryhmään. Mieluummin menen ryhmään kuin haen olutta. Tiesin että tuhoudun jos lähden juomaan, viime kerta oli niin rankka ja pelottava. Ja etten pääsisi enää kiinni jos epäonnistun.
Sanoin itselleni että se viinapiru se estää minua lähtemästä avun piiriin. Synnyinseudullani vanhemmat ihmiset puhuivat jostakin viinapirun riivaamasta ihmisestä, ei silloin ollut tietoa muusta, mutta hyvin se kuvasi sitä mikä ihmistä vaivaa.
Ja kun olen uskonnollisesta perheestä niin usko Jumalaan on se mikä oli helppo ottaa siihen avuksi rukouksen avulla, kun joskus ei muuta keinoa ollut kuin nöyrästi ristiä kätensä ja pyytää apua kun ei muuten jaksa.
Tässäpä tuli kirjoitettua taas ja saan itsekin tästä voimaa jatkaa eteenpäin kun kirjoitan, olen kiitollinen tästä raittiista päivästä, päivä kerrallaan.
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ihanlopussa » 22.8.2022 13:49:29

Kiitos kun jaat tarinasi täällä. On niin tuttua. Itselläni tänään päivä nr 1 ja hain antabusta. Kirjoitan lisää kun jaksan.
Ihanlopussa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 29.8.2022 18:06:52

Toivottavasti sinulla Ihanlopussa on kaikki hyvin ja voimia yrityksiin! Älä tuomitse itseäsi, jos olet juonut, uusien yritysten määrää ei kukaan rajaa.

Minulla on tänään päivä 44 ja jokainen raitis päivä on kiitollisuuden aihe. Tällä hetkellä menossa on ei-tapahdu-mitään-vaihe eli raittius ei tunnu ihmeelliseltä, eivätkä elämän harmitukset ja pulmat ole mihinkään kadonneet. En ole laihtunut grammaakaan, eikä ulkonäkö ole mielestäni hehkeämpi kuin juovina aikoina.... pettymys :shock:

Mielitekoja ei ole ollut, joka on jo itsessään valtava ihme.

Olen lukenut aiemmin paws (post acute withdrawal) oireista, ehkä koen nyt niitä. Eli ajatus takkuaa ja elämä tuntuu jotenkin harmaalta, vaikka objektiivisesti tarkastellen ilonaiheita on paljon. Raittius ei vähäisin. En hermoile, odottelen positiivisia sivuvaikutuksia kaikessa rauhassa. Tämä suhteellisen rauhallinen mieli on tervetullut olotila levottoman ja ylianalysoivan ylivireysvaihteen tilalle kylläkin...

Uskon, että minulla tuli kertakaikkiaan mitta täyteen. Takana on kymmeniä epäonnisia vähentämis- ja lopettamisyrityksiä, enkä koskaan voinut kuvitellakaan, että raittius aidosti olisi minulle vaihtoehto. Haikeana luin onnistuneiden tarinoita ja salaa toivoin, että joskus voisin onnistua, mutta tunsin olevani ulkopuolinen raitistuneiden joukossa.

Olen niin alussa, että ei tässä tietenkään mihinkään itsevarmuuteen ole varaa. Sen tiedän, että jos joskus sorrun juomaan, yritän jälleen uudestaan ja uudestaan raittiutta. Se on sen arvoista. Minulla ratkaiseva askel oli työterveydessä asiasta puhuminen, jota sitäkään en olisi kuuna kullan valkeana kuvitellut tekeväni vielä edes puoli vuotta sitten, vaikka ongelmani olen tiedostanut ja viimeiset 20 vuotta ainakin...

Kertominen ammattilaisille teki ongelmasta ikään kuin virallisesti sairauden, johon on olemassa hoitoa (juomattomuus tietty). Sitä ennen juominen oli epävirallinen ja salainen paheeni, jonka arvelin voivani pitää salassa kaikilta paitsi puolisolta ja teini-ikäiseltä. No, pitkään kyllä kuvittelin, että nuoreni ei kotona mitään huomaisi, mutta väärässä olin siinäkin.

Tässä nyt taaperrellaan eteenpäin ja raittiutta toivottavasti päivä päivältä vahvistaen. En osaa muuta neuvoa kokemukseni pohjalta antaa kenellekään kuin älä luovuta. Vaikka kolmassadasviideskin yritys epäonnistuisi, kolmassadaskuudes voi onnistua.

Valoa kohti vaikka syksy pimenee...
Viimeksi muokannut Kuumatka päivämäärä 30.8.2022 06:13:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Puuhapete » 29.8.2022 18:50:06

Terve teille. Lopetin viime vuonna jo kerran, mutta alkukesällä hyvin mennyt vuosi katkesi. Nyt haluan takaisin saman hyvän arjen.

Työterveydestä ja avun hakemisesta minullakin vähitellen alkoi aikoinaan muutos. Omasta takapakistani huolimatta olen hyvällä mielellä että tänään en ole juonut. Oli hyvä lukea miten ensimmäiset päiväsi sujuivat. Ja miten yhtäkkiä oletkin jo viikkotolkulla ollut juomatta.

Perässä tullaan.

T. Puuhapete
Puuhapete
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Kuumatka » 7.9.2022 20:09:58

Tsemppiä sinulle Puuhapete ja kaikille muille raitistelijoille myös!

Viime yönä sorruin juomaan tajun kankaalle - onneksi vain unessa :).

Puolisoni on kohtapuoleen lähdössä matkalle ja aiempina aikoina tämä olisi tiennyt minulle kissanpäiviä juomaharrastukseni parissa: TV päälle ja viinitonkka käden ulottuville ja ei kun nauttimaan mahtavasta laatuajasta yksikseni. Pieni epäilys kyllä kytee mielessäni, että toivottavasti en tällä kerralla tuohon sorru, nyt päivä 53 eli hyvin olen jo saanut raittiita päiviä pohjiksi... lupaan tässä ja nyt raportoida täällä rehellisesti, jos sorrun... onko tämä nyt sitä juomisen petailua. :shock:

Toivottavasti unessa juopottelu riittää ja saan jatkaa päivätodellisuudessa raittiina olemista. Edelleen en ole huomannut viime päivinä mitään syvällisiä oivalluksia asian tiimoilta, ehkä kuitenkin alitajunta tekee töitä ja raittius vahvistuu päivä päivältä. Juuri nyt tuntuu tylsältäkin tämä raittiina olo, on syytä olla tarkkana kyllä, etten "vahingossa" ala taas juoda.
Kuumatka
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat