Olet täällä

Kiitos

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Kiitos

ViestiKirjoittaja Mrs. Feelgood (poistunut käyttäjä) » 15.7.2022 13:04:21

Mulla tulee nyt täyteen ensimmäinen vuosi alkoholittomuutta. Ensimmäisen sykäys kohti tätä tilaa alkoi helmikuussa 2020. Alkuun hieman kivikkoista polkua kulkien, palaten takaisin samoihin vanhoihin tapoihin. Kokeilin parin kuukauden raittiuden jälkeen alkoholittomia juomia, mutta se laukaisi paluun alkoholillisiin juomiin. Kokeilin vähentämistä, mutta siitä juomien määrät lähti vain kasvamaan. Vuosi sitten heinäkuussa totesin, että paras vaihtoehto on vain lopettaa kokonaan. Ilmoitin asiasta aluksi perheelleni ja siitä sitten pikkuhiljaa tarina on lähtenyt ajankuluessa leviämään sukulaisille, ystäville ja työkavereille. Itselleni isoin asia raitistumisessa on ollut ajatus, että teen tämän itseni takia, en jonkun toisen takia. Pikkuhiljaa askel askeleelta ja päivä päivältä olen pyristellyt irti vanhoista pinttyneistä tavoista. Nyt, vasta vuoden raittiuden jälkeen voin todeta, että olen päässyt isoimman esteen yli ja pystyn jatkamaan luottavaisesti tätä polkua. Raittiuden polulla lisätukea olen saanut erilaisista raittiuteen liittyvistä podeista; Selvinpäin Hanna Tikander, Darravapaa, Soberisti ym. aiheeseen liittyvät kuunnelmat/tarinat ja tietenkin täältä Päihdelinkistä. Kiitos kaikille omista kokemuksistanne ja elämäntilanteista tänne kirjoittaneille. Teidän kirjoittamanne tarinat ovat kuin sata jänistä. Niitä lukiessa olen saanut voimia ja tukea jaksaa eteenpäin valitsemallani tiellä. Kiitos ja hyvää elämää❤
Mrs. Feelgood (poistunut käyttäjä)

Paluu Me Lopettajat