Olet täällä

Reissu ilman alkoa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Reissu ilman alkoa

ViestiKirjoittaja Kiu8 » 14.8.2022 19:02:22

Olin viikon reissussa kreikassa ja se oli mun ensimmäinen reissu ilman alkoholia. Muut matkaseuralaiset joi ja ihmetteli vähän mun juomattomuutta, mut loppujen lopuks aika vähän sitä ihmetystä oli. Jollain tavalla aika silmiä avaava kokemus oli vaan olla siinä. Ei tuntunut jäävänsä paitsi mistään, ei ollut hankalaa olla juomatta mä vaan olin siinä ja mietin iltasin sitä ihanaa fiilistä mikä seuraavana aamuna on, kun ei oo juonut mitään. Kaikki meni siis hyvin ja oon aika ylpeäkin itestäni et tein tän.

Ennen olisin juonut joka päivä reissussa ollut helvetin sekasin ja jättänyt seuraavan päivän reissuja väliin, koska olisin viettänyt ajan vessan pönttöä halaamalla. Ja sitten kärsinyt seuraavan vuoden morkkiksista ja vältellyt matka seuralaisia, koska ei häpeän vuoksi kestä nähdä ja kuulla mitä sitä on kännissä sekoillut, kun ei itse muista.

Kotiin palauduttua sain sit koronan ja onkin mennyt päivät sisätiloissa potien. Alko on käynyt kyllä mielessä, koska olo on yleisesti paska ja tylsistynyt. Mut sit ku käy läpi noita vanhoja oloja sekoiluja hävetyksen tunteita.. Niistä saa jotain voimaa kun niitä tarpeeks miettii ja juominen unohtuu hetkeks. Ehkä noi ns. selviytymistarinat alkoholismista auttaa kans jotenkin. ( tässä linkkkiä, jos joku kaipailee ) https://www.is.fi/terveys/art-2000000864161.html

En tiedä miks kirjotin tänne ehkä halusin vaan purkaa ajatuksia. :mrgreen:
Kiu8
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Reissu ilman alkoa

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 15.8.2022 08:16:15

Just noin, kirjoitit että sait ajatuksiasi purettua ja jaettua hyvää mieltä sekä kannustat muita.
Noinhan se lähtee, tulee hyvä mieli kun tajuaa että voi olla selvinkin päin, missä vain.
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat