Olet täällä

Alkoholismi ja seksuaalisuus

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Alkoholismi ja seksuaalisuus

ViestiKirjoittaja Libido78 » 12.9.2022 10:02:57

Hei,

Osaisiko joku auttaa ? Olen 44 v mies ja siis juonut tuolta teinivuosista asti, sillon viikonloppuisin, mutta holtittomasti ja nyt jo reilu pari vuotta arkisin myös. Viikossa ehkä ollut yksi selvä päivä. Töissä olen käynyt ja juonut sitten iltaisin n. 8-9 olutta ja viikonloppuisin enemmän

Nyt hakeutunut avun piiriin ja yritän kovasti räpiköidä tästä pinnalle.

Mutta siis kysymys liittyy seksuaalisuuteen. Olen huolissani kun se on jotenki kokonaan kadonnut. Tai siis kävin mittaamassa mieshormonitasot kun ajattelin että juominen varmasti saanut ne aivan pohjalle, mutta ne olivatkin aivan huippuluokkaa?? Ja nyt mietin että siis olenko jotenki tuhonnut aivoni vaan lopullisesti? Onko jollain kokemusta palautuuko libido/ kyvyt joskus ?

Mulla siis sellainen kurja tilanne, et silloin kun kiihottuu ja olisi haluja, erektiolääke ei edes auta riittävästi... Ja siis tämä syö miestä kyllä älyttömästi. Jännittämisestä tms ei ole kyse. Ja silloin lääke kyllä pitäisi auttaa. Valmiiksi heikko itsetunto kyllä tästä kärsii. Kaikki neuvot ja vinkit olis tosi jees !
Libido78
Miedosti panostava jäsen

Re: Alkoholismi ja seksuaalisuus

ViestiKirjoittaja tabularasa » 12.9.2022 12:44:13

Vaikka kirjoititkin ettei ole kysymys jännittämisestä epäilisin jonkinlaista stressiä joka kuormittaa. Kun alkaa pelätä, tulee äkkiä sellainen noidankehä. Varsinkin jos vielä jotain epäonnistumista asian tiimoilta.
Ikä ei pitäisi sinulla haitata vielä eikä pitkä juomishistoriakaan. Onko parisuhde kunnossa?
Siitä voisi olla apua, jos sen kumppanin kanssa pystyisi puhumaan ja ennen kaikkea antaisi itselleen luvan olla muutakin kuin teräsmies.
Syötkö terveellisesti? Itsellä ainakin väheni halut, kun pudotin painoa aika nopeasti.
Anna armoa itsellesi, ei miehenkään tarvitse aina haluta. Ei ne naisetkaan.
Viimeinen bentso 6.7.2022
tabularasa
Vahvasti panostava jäsen

Re: Alkoholismi ja seksuaalisuus

ViestiKirjoittaja Libido78 » 12.9.2022 14:09:55

tabularasa kirjoitti:Vaikka kirjoititkin ettei ole kysymys jännittämisestä epäilisin jonkinlaista stressiä joka kuormittaa. Kun alkaa pelätä, tulee äkkiä sellainen noidankehä. Varsinkin jos vielä jotain epäonnistumista asian tiimoilta.
Ikä ei pitäisi sinulla haitata vielä eikä pitkä juomishistoriakaan. Onko parisuhde kunnossa?
Siitä voisi olla apua, jos sen kumppanin kanssa pystyisi puhumaan ja ennen kaikkea antaisi itselleen luvan olla muutakin kuin teräsmies.
Syötkö terveellisesti? Itsellä ainakin väheni halut, kun pudotin painoa aika nopeasti.
Anna armoa itsellesi, ei miehenkään tarvitse aina haluta. Ei ne naisetkaan.

Joo siis oon silleen ihan niinku ihanne painossa ja syön suht terveellisesti. Mutta kyllä mä luulen et se jotenki se alkoholi siihen liittyy aika vahvasti...kun on muutenkin jotain hermostollisia oireita niinku puutuminen ja semmosta. Mua vaan huolettaa et palautuuko hommat jos saan pidettyä korkin kiinni vai tässäkö tää oli :roll:

Eikä siis kyse oo vaan parisuhteesta vaan ihan muutenkin niinku koko seksuaalisuus jonnekin kadonnut tai jotain
Libido78
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat