Olet täällä

Vieroitusoireet

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Vieroitusoireet

ViestiKirjoittaja Haluraitistua » 20.10.2022 01:56:08

Moi. Oon 24v nainen ja retkahdin.. viikko kohta mennyt holia ja normi vähitellen lopettaminen tuntuu nyt tosi vaikeelta. Pelkään tosi paljon että sekoon ja ahdistuksen takia oksentelen paljon. Oon vuorokauden sisään juonut nyt noin 10 olutta ja välillä ollut parempi olo mutta sitten ahdistus kasvanut niin kovasti että pakko ottaa lisää. Mulla olis tossa tenoxeja, mirtazapinia ja propralia. Yhen propralin Oon uskaltanut ottaa mutta sen varmaan oksentanut ulos ennen kun kunnolla vaikuttanut. Voisinko ottaa tenoxin vai onko hengityslaman riski liian suuri? Oon mirtaakin käyttänyt Alkon kanssa mutta nyt sekin pelottaa..
Haluraitistua
Miedosti panostava jäsen

Re: Vieroitusoireet

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 20.10.2022 06:21:33

Moi!

Suosittelisin hakeutumaan mieluiten katkaisuhoitoon, jos sellainen omalla paikkakunnalla on. Yksin kotona säätäminen rauhoittavien lääkkeiden kanssa on tosiaan vähän riskaabelia.
Katkolla lääkehoito toteutetaan lääkärin ohjeiden mukaan ja hoitajien valvonnassa, joten se hoituu turvallisemmin ja tehokkaammin niin.

Katkaisuhoito kestää vain muutaman päivän, ja sen jälkeiseksi ajaksikin on hyvä olla joku suunnitelma. Itse suosittelen aina ihan pidempääkin hoitoa, jos sellaiseen omalla paikkakunnalla on mahdollista päästä.

Tzemppiä!
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Projekti 0 » 20.10.2022 13:33:16

Olot riippuu pitkälti siitä, onko promillet käyneet välissä nollissa. Jos on, pääset helpommalla.

Mikäli kotona lopettelet, laske pikkuhiljaa annokset nolliin. Ei mitään järkeä lopettaa seinään. Just sen verran, ettei ahdistukseen kuole ja tunne tulevansa hulluksi.

Ja tärkeintä: ala pumpata vettä, suoloja, hiilareita/proteiinia ja vitamiinia kroppaan. Vältä kofeiinia.

Tsemppiä. Menee ohi 😊
Projekti 0
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Harhainen » 3.1.2023 14:25:03

Joo. Itse yritin katkaisua kotona. Ei menny hyvin. Kuulin kun telkkari uutislähetys kertoo miten minut luovutetaan kidutettavaksi lähi-idän maihin ja selostaja kertoo miten charter lento täynnä poliiseja on juuri saapunut helsinki-vantaallee.

Otin vasaran käteen ja päätin mieluummin hypätä 4krs ikkunasta.
Ei ollu kivaa.
Harhainen
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat