Olet täällä

Haluan lopettaa juomisen, olen alkoholisti

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Haluan lopettaa juomisen, olen alkoholisti

ViestiKirjoittaja Vaikeaelämä » 7.11.2022 13:39:13

Hei,

Haluaisin lopettaa alkoholinkäytön kokonaan. Olen alkoholisti. Tätä on jatkunut nyt noin 2.5v. mulla oli ihan hyvä elämä ilman Alkoa. Nyt tuntuu että koko ajan vaan kaikki alkaa kaatumaan Alkon takia päälle.. olen yrittänyt käydä keväällä aa ryhmässä, sain apua aina kahdeksi viikoksi sitten ratkesin aina. Oon ihan pulassa mitä teen. Haluan tän loppuvan. Nyt heti. Juuri viikonloppuna tuli taas lisää ongelmia Alkon takia.. mulla on myös mt ongelmia, pahoja. Niihin kai haen helpotusta Alkosta. Mä en vaan tiedä miten kestää ne hirveät halut juoda? Tarvitsisin paljon tukea siihen. Aloitan tämän nyt näin. Toivottavasti joku jaksaisi vastata jotain. Olisin kiitollinen. Kun pääsisi edes alkuun tässä.
Vaikeaelämä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Haluan lopettaa juomisen, olen alkoholisti

ViestiKirjoittaja KAT Pekka » 7.11.2022 14:49:00

Hei
Oletko hakenut apua muualta esim. A- klinikalta, AA- ryhmän lisäksi.
T: KAT Pekka
KAT Pekka
Vertaisohjaaja

ViestiKirjoittaja Vaikeaelämä » 7.11.2022 17:22:05

Kiitos kun vastasit. En ole hakenut. Kun mulla on sellaisia lääkkeitä että ne otetaan multa pois enkä koskaan enään saa niitä kun tulee alkohosti leima. Mä en tiedä mitä teen ;( haluan lopettaa mutta se on NIIIIIIN vaikeaa ;((( yritän varmaan vielä sitä aa ryhmää. Jos se tällä kertaa auttaisi. En enään vaan jaksa ;((( oon möhlinyt elämäni ja en halua että tää menee pahemmaksi tästä. Pelottaa. Itkettää. Tuntuu etten jaksa enään tätä yhtään ;((( on tosi pahaolla. Olin la- su yön sairaalassa kun otin alkoholin kanssa vielä lääkkeitä kun halusin kuolla. Liian vähän otin kun enempää en mistään siinä tilanteessa saanut niitä. En halua jatkaa tätä ;(( en vaan tiedä mikä auttaisi. Itkettää ;(( miksi tän pitää olla näin vaikeaa ;(( tupakointia juuri yritän lopettaa myös.
Vaikeaelämä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vaikeaelämä » 7.11.2022 17:23:04

Tarvitsisin jotain tukea toisilta jotka kamppailee saman asian kanssa. On vaan vaikea löytää heitä ;((
Vaikeaelämä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja KAT Pekka » 7.11.2022 17:40:02

Hei
Saanko kysyä millä paikkakunnalla asut niin ehkä voin auttaa muunkin vertaistuen piiriin kuin AA- ryhmät?
KAT Pekka
Vertaisohjaaja

ViestiKirjoittaja Vaikeaelämä » 7.11.2022 18:25:25

Etelä-Karjalan alueelta olen. Kun saisi jotain apua minkä kanssa pääsisin alkuun. En enään vaan jaksa tätä ;(((
Vaikeaelämä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja KAT Pekka » 8.11.2022 08:39:12

Onko alueellasi päihteettömyyttä tukevia järjestöjä esim. A -kilta?
KAT Pekka
Vertaisohjaaja

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 11.11.2022 07:40:08

Huomenta. Menisin sinuna kyllä ryhmään kiltisti takaisin. Sinne voi mennä vaikka retkahtaa, ei tarvi hävetä. Me ollaan alkoholisteja ja juoppohan juo, retkahtaa, usein, mutta sitten tulee se kerta kun et enää retkahda. ja mielenterveys sakkaa jokaisella juopolla, siksi koska alkoholi on hermostomyrkkyä, aivoille vaarallista liikaa käytettynä. Minunkin mielenterveys on hauras, ollut jo ennenekuin aloin juoda. Eikä sitäkään enää tarvi hävetä. Me ihmiset ollaan erilaisia. Oikeastaan voi olla, että erilaisuuden takia aloinkin juomaan. ujouden arkuuden pelkojen osaamattomuuden, kaikenlaisten tunteiden takia. Nyt on vain hyväksyttävä, että olen erilainen kuin sisarukseni ja piste, jos minua ei hyväksytä niin ei tarvi hyväksyä, ryhmässäkään ei minua tarvi hyväksyä, kun on yksi joka hyväksyy. Jumala sellaisena kuin käsitän.
Kun on yksikään ihminen joka minut hyväksyy niin se riittää.
Yritä jaksaa mennä ryhmään, tai ainakin kirjoittele tänne kokemuksia...
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja TaneliS » 11.11.2022 10:21:34

Hei Vaikeaelämä,
edellä jo sanottiinkin mutta hae sitä ryhmän apua.
Voisiko terveyskeskuksessa käydä juttelemassa ihan yleislääkärin kanssa, joka voisi auttaa eteenpäin?

Eipä tähän mitään patenttiratkaisuja ole mutta kerron miten itse koitan vahvistaa päätöstäni raitistua: Teen mielikuvaharjoitteita, joissa "käyn tapaamassa" itseäni lähitulevaisuudessa. "Juttelen" sen joulukuisen Tanelin kanssa, joka on minua vähän hoikempi, tasaisempi, parempikuntoisempi ja jolla on varaa ostaa elämää ilahduttavia pikkuasioita alkoholista säästyneillä rahoilla. Sillä on uusi talvitakki ja pakkaskengät ja se kertoo, miten päätös oli elämänsä paras. Kun "tapaan" Tanelin toukokuussa, tällä on uusi vene: 6-metrinen hidas keskimoottoripaatti jonka kevätkunnostuksen parissa menee aikaa ja voi suunnitella kesän kalareissuja. Jne.

Sinulla on nyt vaikeaa eikä siitä ole kuin yksi tie ulos, hyvä että tiedostat asian itse. Kuten sanottu, hopealuoteja ei ole mutta toivotan sinulle rajusti tsemppiä ja jaksamista sekä menestystä taistelussasi.
TaneliS
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Baabuska » 14.11.2022 11:46:29

Vaikeaelämä kirjoitti:Hei,

Haluaisin lopettaa alkoholinkäytön kokonaan. Olen alkoholisti. Tätä on jatkunut nyt noin 2.5v. mulla oli ihan hyvä elämä ilman Alkoa. Nyt tuntuu että koko ajan vaan kaikki alkaa kaatumaan Alkon takia päälle.. olen yrittänyt käydä keväällä aa ryhmässä, sain apua aina kahdeksi viikoksi sitten ratkesin aina. Oon ihan pulassa mitä teen. Haluan tän loppuvan. Nyt heti. Juuri viikonloppuna tuli taas lisää ongelmia Alkon takia.. mulla on myös mt ongelmia, pahoja. Niihin kai haen helpotusta Alkosta. Mä en vaan tiedä miten kestää ne hirveät halut juoda? Tarvitsisin paljon tukea siihen. Aloitan tämän nyt näin. Toivottavasti joku jaksaisi vastata jotain. Olisin kiitollinen. Kun pääsisi edes alkuun tässä.

Minkälaista elämää haluaisit elää? Mitä haluaisit tehdä? Mitä pyörii mielen päällä? Oletko yksinäinen? Miltä se AA-ryhmissä käyminen tuntui? Ei sekään ole varma ja helppo ratkaisu kaikille.
Jos sinulla on mahdollisuus, kannattaa mennä Päihdeklinikalle ja keskustella ammatti-ihmisen kanssa. He ohjaavat verikokeisiin ja lääkärille. Se on askel siihen, että otat itsesi ja ongelmasi vakavasti. Päihdelinkin ilmainen verkkokurssi on kaikille yksi hyvä tuki päihteettömyydenn alussa. Jos tykkäät olla paljon ihmisten kanssa, A- killat löytyy useimmilta paikkakunnilta. Siellä tutustuu muihin saman asian kanssa kamppaileviin ihmisiin ja siellä on myös muutakin toimintaa kuin kahvinjuontia ja kiertävät puheenvuorot. Sen lisäksi kannattaa miettiä muitakin terveyttä tukevia ja mieluisia harrastuksia. Kun sinulla on noin kova tahto päästä irti alkoholista, onnistut varmasti. Zemppiä ja jaksamista sinulle 🥰
Irti riippuvuudesta
Baabuska
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vaikeaelämä » 23.11.2022 22:16:35

Kiitos tosi paljon teille kaikille ketkä vastasitte, kiitos sydämestäni <3

Olen ollut nyt 15 päivää juomatta eikä tee mieli juoda. Olen pilannut niin paljon nyt alkoholin takia elämääni niin motivaatio lopettaa on nyt kova. Haluan elämäni kuntoon. Ryhmään en ole vielä uskaltanut mennä. Mutta mielessä se on.

Pitää etsiä se päihdelinkin ilmainen verkkokurssi. Haluan nyt ihan oikeasti eroon tuosta kamalasta aineesta joka on pilannut mun elämän ;(

Etsin nyt sen verkkokurssin. Tai varmaan huomenna kun kello on jo noin paljon.

Kiitos paljon teille kaikille tuesta, olette ihania ihmisiä <3
Vaikeaelämä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vaikeaelämä » 23.11.2022 22:23:03

Tilasin tuon verkkokurssin, kiitos paljon neuvosta <3 uskon että saan myös siitä apua. On niin ihanaa kun täällä ihmiset haluaa ihan oikeasti auttaa ja tukea <3

Mulla on kaveri jonka kanssa juominen lähti ihan lapasista.. nyt olen sitten joutunut ottamaan häneen paljon etäisyyttä koska hän ei halua vähentää yhtään alkoholin käyttöä. En voi asialle mitään niin joudun vaan ottamaan etäisyyttä vaikka olisin halunnut pitää tämän kaverin. Mutta se on liian iso riski mulle jatkaa yhteydenpitoa.
Vaikeaelämä
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Eimakeaamahantäydeltä » 19.12.2022 17:21:18

Hei
Mitä kuuluu tänään? Rajaan ihmisiä, kuten ennenkin olen rajannut,laitan väliaikaisia estoja tutuille heidän ryyppyputkessa ollessaan. Olen kertonut tällä kerralla ainakin jollekin. Ei kiinnosta yöllä jutella humalaisen kanssa joka ei muista aamulla. Toista kuukautta selvänä. Edellisen kerran olin puolitoista vuotta. Tämä aloitus kerta on paljon helpompi. Olen nyt jonkun aikaa,kuten on ajatusmaailmassa helpompi ja lähestyä asiaa, päivä kerrallaan. Ei tarvitse tänään olla selvinpäin vuosia,riittää tämä hetki selvinpäin.Tämä kaamos aika on parasta aikaa tipattomana. Vähemmän mielialan miinusta pimeydessä selvinpäin,masennus helpottaa.
Hiljaa Hyvää tulee.
Hyvä olo olla ilman Alkoa
Eimakeaamahantäydeltä
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat