Olet täällä

Raha riippuvuus

Tämä palsta on tarkoitettu toiminnallisista riippuvuuksista keskusteluun (netti-, seksi- ja ostoriippuvuus, syömishäiriöt). Tutustu myös tietopankin artikkeliin toiminnallisista riippuvuuksista.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Raha riippuvuus

ViestiKirjoittaja Jylpyz87 » 6.11.2020 07:25:02

Onkohan tällä palstalla muita, joilla on myös otsikon ongelma? Itselläni on ollut kyseinen adiktio siitä lähtien, kun olen ensimmäistä kertaa elämässäni rahaa käsitellyt. Tämä alkaa olemaan todella rasittavaa kun ajatukset on kokoajan pankkitilin saldossa ja seuraavassa palkkapäivässä. Lisäksi olen aina hamunnut töissä kaikki mahdolliset ylitöt, jotta voisin tienata enemmän. Lisäksi tuntuu että sitä stressaantuneempi olen, mitä enemmän sitä rahaa on.
Jylpyz87
Miedosti panostava jäsen

Re: Raha riippuvuus

ViestiKirjoittaja Henri88 » 14.11.2020 22:53:53

Täällä yksi varakas ja rahariippuvainen. Koko elämän olen rakastanut resurssien keräystä rahan muodossa tai sitten resurssipohjaisissa tietokonepeleisssä eri muodoissaan. Aina olen säästänyt ison osan tuloista ja tavoitellut taloudellista riippumattomuutta.

Viime vuonna rikastuin myymällä yrityksen ja alitajuisesti luulin että siitä koittaisi autuus. No eihän se niin mennyt vaan, kun rahan säästäminen ei ollut enää niin merkityksellistä, niin tuntui että ei ollut mitään tekijää elämässä joka menisi eteenpäin ja siitä tuli ahdistusta. Niinpä melko pian taas päädyin seuraamaan sijoituksia ja varallisuutta entistäkin enemmän.

En tiedä mikä olisi ratkaisu, varmaan pitäisi saada jotain muuta sisältöä harrastusten muodossa. Perhe jo on mutta tuntuu että rahasta saamani dopamiini ja muu mielihyvä on todella voimakas ajuri edelleen elämässäni. Kiinnostaisi ymmärtää miten rahan merkitystä voisi vähentää elämässä, mutta samalla pitää huolta varallisuudesta.
Henri88
Miedosti panostava jäsen

Paluu Tori