Kirjoittaja Hallansuru » 8.4.2010 15:27:34
Minä pelaan wowia päivittäin, se on iso osa elämääni. Samoin internet ja tietokoneet yleensäkin. Opiskelen ja käyn töissä. Arvaa minkä takia teen töitä? RAHAN. Raha on minulle ainoa motivaatio, kaiken muun ajan viihdyn yksin koneen ääressä. Minua silti halveksitaan, kukaan ei pidä minusta tai minun tavastani elää. Joten inhoan yhteiskuntaa yhtä paljon kuin se inhoaa minua.
Kyllä ne työt ja harrastukset voivat muuttaa asiaa joissain tapauksissa. Mutta ei sinun tai sinun kaltaisten ihmisten silmissä.Olen varma että vielä siinäkin vaiheessa te paskasäkit yrittäisitte kuskata meitä omissa oloissaan viihtyviä psykiatrille tai aivopestä meitä samanlaisiksi kuin kaikki muut. Ei ihmistä voi noin vaan muuttaa ja vaikka voisikin niin se on itse "addiktin" valinta, ei teidän. Millä oikeudella puuttuisitte ihmisten elämään millään tapaa?
Teidän inho meitä kohtaan on niin suuri että olette unohtaneet oikeat ongelmat siinä sivussa, mihin katosivat huumeet ja rikollisuus? Terrorismi ja korruptio? Jopa alkoholi ja tupakointi yksinään ovat Wowia isompia ongelmia, mutta ei teille. Te ette vihan ja raivonne takaa näe mitään muuta ongelmaa kuin WoWin.
Koulukiusaamisesta puhumattakaan, hitto, alan jo ymmärtää Kauhajoen ja Jokelan tapahtumia paljon paremmin tässä vaiheessa. Oikea uhri oli ampuja, ei ammutut. Mikä oikeuttaa syrjintään tai minkäänlaiseen kiusaamiseen?
Yhteiskunta, sinä olet ruma. En pidä sinusta enkä niistä median orjista jotka kehtaavat kutsua itseään "normaaleiksi".
Elän tällä tapaa niin kauan kuin itse haluan, ja te inhoatte minua tämän takia. Hymyilen kyseiselle faktalle joka ilta ennen nukkumista.
- Minulle on itselleni ihan sama, mitä ihmiset tekevät vapaa-aikanansa ja kenen kanssa. Mutta tartuin aluksi tähän ihan siihen, mistä tämä keskustelu lähti; mies/poika, joka on saanut potkut asunnostansa, ei jaksa huolehtia edes syömisestänsä kunnolla, eikä hygieniastaan. Selkeästi ja vahvasti nettiriippuvainen sielu. Sekö on sitä omaa valintaa? Totta, onhan se. Mutta miten monet ovatkaan ajautuneet tähän tilanteeseen, nuokin oireet kielivät masennuksesta/unettomuudesta jne. Eikä se ole tervettä. En tiedä, oliko tämä viesti osoitettu minulle, mutta minä näen hoidon saamisen OIKEUTENA, en pakkopullana ihmisille jotka tahtovat elää elämäänsä miten ikinä haluavat. Kenenkään sitä hoitoa ei tarvitse jatkaa, ja monet tarvitsevatkin usein taustatukea hakeakseen sitä apua. Sieltä saa mahdollisesti eväät, ei normaaliin ellet itse halua, mutta parempaan elämään. Ja viimeistään sossu/kela puuttuu asiaan kun ei kuulu lääkärintodistuksia eikä mitään muutakaan, aina vaan työttömänä. Ja jos on oikeasti syrjäytynyt niinkuin tämä tapaus, mitäs sitten? Tämä yhteiskunta on paskaa, tämän valtion politiikka on paskaa, ja masentavaa. Siitä olemme monet yhtä mieltä. Mutta anarkiana tuommoinen ei toimi, että ollaan ja kapinoidaan yhteiskuntaa vastaan mm. sillä että ei makseta veroja eikä käydä työssä. Sille ei kukaan muu voi kuin arkadianmäen lyllertäjät yhtään mitään. Me voimme joko tehdä elämäämme paremmaksi tai sitten emme, nämä on eväät ja niillä on mentävä. Ja useimmat riippuvaiset ihmiset saattavat sisimmissään toivoa, että joku tarttuisi kädestä kiinni ja auttaisi eteenpäin. Se on äärimmäisen paljon tärkeämpää huomioida, kun olla huomioimatta ja kunnioittaa ns. toisen tahtoa, jotkut eivät vaan selviä yksin, ja kuten aiemmin sanoin; sitä hoitoa ei tarvitse jatkaa eikä oikeastaan mitään muutakaan. Mutta yrittää voi aina auttaa, se on miten ihminen itse haluaa asian tulkita, jotkut haluavat tulkita sen aivopesuna, jotkut avunantona. Kuka mitenkin. Ja mitä kauhajoen surmaajaan tulee, olen itse sitä mieltä että ympäristö on sen myrkyllisen ajatusmaailman luonut tälle Auviselle. Kukaan, ei synny tappajaksi. Ja häntä kiusattiin, se on erittäin väärin ja minusta ne ihmiset jotka haukkuvat Auvista hirviöksi, saisivat miettiä asiaa syvemmin jos suinkin kykenevät. Kun ihminen tarpeeksi kauan kestää nöyryytystä, se kaikki kerääntyy sisällä vihaksi yhteiskuntaa ja ihmisiä vastaan niinkuin Auvinen ilmaisikin. Ja sehän se ongelma juuri onkin. Me, ja suomi, olemme itse keittäneet soppamme, ja saamme itse miettiä päivästä toiseen miksi täällä on tapahtunut tällaista jo kahdesti lyhyessä ajassa. Mutta nämä ongelmat eivät johdukkaan siitä että ihmiset yrittävät auttaa toisiansa kohti parempaa elämää, vaan se on suvaitsemattomuutta. Persoonaa, ja aatteita kohtaan. Ja ajatellaas; Auvinen oli itsekkin melko syrjäytynyt henkilö, emme voi koskaan tietää, kumpi oli isommassa roolissa, kiusaaminen vaiko siihen johtanut syrjäytyminen sosiaalisuuksista jne. Jokatapauksessa jos itse vaikka kuvitteellisesti olisin saanut tietää että tämä poika aikoo ampua koulussansa reilu kymmenen ihmistä kuoliaaksi, olisin tietysti tehnyt asialle jotain. Ensimmäiseksi hoitoon, totta kai. Ja nyt annan ymmärtää, että kaikkien kärsimyksiensä takia Auvisella oli oikeus ampua ihmisiä hengiltä? Eihän se ihan niinkään yksinkertaista ole. Ympäristön ei pitäisi antaa oman virheensä vallata maita ja mantuja, eikä se ole virheen oikeuskaan. Minusta, Auvinen sairastui, ympäristö sairastutti, ympäristön olisi pitänyt korjata tilanne jos siihen olisi suinkin ollut mahdollisuus. Me elämme juuri sen ajattelutavan takia kylmässä ja kyynisessä maailmassa, että kaikki elävät miten haluavat, vaikka paskasti ja sairaasti mutta kunnioitus toisen valintoja kohtaan ennen kaikkea. Jep, nehän jokainen tekee itse, mutta on myös valinta sekin että saa elää parempaa ja onnellisempaa elämää vaikka se olisikin tullut jonkun toisen kädestä. Ja siitähän voi vielä kolmannenkin kerran kieltäytyä. Ja minä en ole unohtanut lainkaan huumeita, alkoholia, taikka sitten korruptoitunutta yhteiskuntaamme. Lasken ne oikeastaan tietyissä määrin isommiksikin ongemiksi. Valitettavasti tämä on keskustelualue missä keskitytään nettiriippuvuuteen ja sen luomiin toimintarajoitteisiin. Ehkä vain mietit asiaa yleisesti, mutta minä en ole niitä ongelmia unohtanut.