Meneekö muilla rahaa liikaa shoppailuun?? Mä en täs kuus saanu maksettua vuokraa tai sähköä, avokki joutu maksamaan. En ollut paljoa rahaa saanutkaan, mut... kaupungille ku menee ja massia on mukana ni kyl sitä jotenkin ansaitsee joko vaatteita, kenkiä, meikkejä tai sit jotain askarteluun/maalaamiseen tarvittavia tuotteita. Jotenkin välillä tulee jopa hamstrattua useampia hiusvärejä tai apteekin/kampaamon ihonhoito/hiustenhoito-tuotteita useamman kk:den varaston verran..
Mul asiaan ehdottomast vaikuttaa et oon työtön, joten en koe et käteen jäis mitään muuta ku laskuja. Oon ollu riippuvainen useammasta asiasta, alkoholi, huumeet, tupakka, näpistely ja varmasti muiden hyväksyntä, sit syömishäiriöt, viiltelyt jne. Eli perus-addikti vaa luonteeltaan. Myös se, et jotenkin on palkittava itsensä siitä, et elää nykyään näin kunnollisest entiseen verrattuna ja koska syöminen ei lihomisen takia käy; shoppailu on parempi. Tietenkin sitä tuntee itsensä myös naisellisemmaks ja kauniimmaks jos on paljon nättejä vaatteita ja meikkejä..
Mul ei onneks oo karan tää asia täysin käsistä. Se, miks koen tän riippuvuudeks, on se; kuinka mä suorastaan rohmuan kaiken kaupasta ja myyjätkin kyllä sen huomaa.. Ihan ku en omistais yhtää mitää ku kauppaan pääsen. Ja sit kotona tekis miel palauttaa lähes kaikki takasin kauppaan, koska ei edes muista mitä kaikkea tuli ostettua!!
Mut mä kokeilen et ensinnäkin vuokra otetaan suoraan pois "tuloista". Pankkikortin vois antaa miehelle tai sit jättää kotiin. Oon välillä tehny niin, et nostan vaikka 60€ ja sen on riitettävä koko päiväks. Nykyää vaa en enää edes ajattele laskuja ku tiedän et joku lainaa kuitenkin. Yleensä oonki saanu kaikki hoidettua, kerran siirsin vuokraa kk:den ja maksoin 2 vuokraa seuraavassa kuussa.
Mä kyl ostan nyt kaikki lahjat ku rahaa tulee ja sit en osta kyllä ennen aleja mitään suurempaa. Kahvilla jos pari kertaa viikossa käy, ni se saa riittää. Katsoo sit vuoden alussa et mitä tekee ja milla rahalla! Nyt oon siis korvaushoidossa ja en oo muutamaa vuotee joitain lyhyempiä tapauksia lukuunottamatta oireillu syömiselläkää; näpistely oli ihan y-aste-ikäisenä ja viiltelykin jäänyt, eli ilm. tää on vaa korvaavaa toimintaa noille muille.. Kellään muulla samankaltaista ongelmaa??