Olen kolmekymppinen mies, jolla valtaosa ajasta menee työntekoon. Normaali työviikko on 60-80 tuntia ja lomaakaan ei tee mieli viettää kun on vaikeata löytää yhtä mielekästä toimintaa kuin työ. Lomakausina hiipii mieleen ajatus että mitä ihmettä sitä oikein tekee tässä kun kohta työuraa takana 10 vuotta, ystäviä ei ole ollut sitten koulujen päättymisen eikä yhtäkään parisuhdetta ole vielä kokenut. Nämä ajatukset toki kaikkoaa viimeistään kun kesä- tai joululomakausi päättyy ja pääsee taas kunnolla työn makuun.
Urheilen säännöllisesti, olen raitis (en juo alkoholia lainkaan tai käytä mitään muutakaan aineita), pärjään työssäni ja tulen hyvin toimeen sekä kollegoiden että asiakkaiden kanssa. Työnteko ei ole vaikuttanut tietääkseni terveyteeni kun mielelläni menen joka aamu työmaalle ja sairaspoissaolot näyttävät nollaa. Tunnen että työ on erittäin motivoivaa vaikka samanlaisia sekalaisia hommia tässä on aina paiskottu. Vuosien ajan uni jäi vähäiseksi (3-4h) joka sekin tuntui riittävän, mutta viimeisen vuoden aikana olen parantanut tapojani kun nykyisin tulee nukuttua 5-7h.
Pitäisikö jatkaa samaa rataa kun homma sujuu näin hyvin? Tai unohtaa alkoholistiperheestä saadut kokemukset ja ruveta juomaan viinaa että sosiaalielämä alkaisi luistaa? Työskentelen alalla jossa on melko poikkeavaa olla käyttämättä alkoholia.
Ehkäpä suurimmat huolenaiheeni ovat tuo parisuhteen puuttuminen ja toisaalta lähestulkoon täysi mielenkiinnon puute muiden ihmisten työmaailman ulkopuolista elämää kohtaan. Ei nimittäin juurikaan kiinnosta kuulla mitä työkaverit ovat vapaa-ajallaan tehneet - varmaan kun oma vapaa-aika on mitä on. Työnantaja on esittänyt vuosien ajan huolensa touhuuni ja varmaan jollain foorumilla lyödään vetoa siitä milloin palan loppuun, mutta vielä tässä painetaan eikä loppua näy. Lisäkipinää työhön sain kun ihastuin työkaveriin puoli vuotta sitten. Olen tässä yrittänyt antaa hänen ymmärtää kiinnostukseni häntä kohtaan ja kerätä rohkeutta edistää asiaa, mutta kokemattomuuteni tällä elämänalueella ei ainakaan helpota lähestymisyrityksiäni.
Löytyykö kohtalontovereita tai herättääkö tarina mitään ajatuksia?