Olet täällä

Taidan olla masokisti - kohtalotovereita?

Tämä palsta on tarkoitettu toiminnallisista riippuvuuksista keskusteluun (netti-, seksi- ja ostoriippuvuus, syömishäiriöt). Tutustu myös tietopankin artikkeliin toiminnallisista riippuvuuksista.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Taidan olla masokisti - kohtalotovereita?

ViestiKirjoittaja puukkopaula » 25.12.2011 00:59:16

Taas on neulan ja puukon jälkiä raajat täynnä. Moni sanoisi minua itsetuhoiseksi mutta omasta mielestäni en sitä ole. En toimi itsetuhoisesti rangaistakseni itseäni vaan koska se yksinkertaisesti tuntuu minusta hyvältä, antaa minulle suurta nautintoa! Minulla ei ole todettu masennusta tai mitään muitakaan mielenterveysongelmia eikä minusta siltä tunnukkaan, että olisin masentunut tai ahdistunut.

Olen käyttänyt huumeitakin mutta päässyt niistä eroon. Ei masokistisesti toimiminen aivan samaa nautintoa tietenkään anna kuin huumeet vaan toiseksi tyydyttävin vaihtoehto se on. Alkoholista en pidä koska en tahdo sekavaa oloa ilman nautintoa ja alkoholista en mitään nautintoa saa. Nykyään siis masokismi on ainut asia jonka kanssa voin kunnolla rentoutua. Onko tämä nyt sitten niin vaarallistakaan?
puukkopaula

Re: Taidan olla masokisti - kohtalotovereita?

ViestiKirjoittaja joni92 » 2.11.2013 18:01:33

Olen myös masokisti mutta vain navan suhteen
joni92

Re: Taidan olla masokisti - kohtalotovereita?

ViestiKirjoittaja Valontaika » 21.1.2015 00:38:57

Sadomasokismi poistui sairausluokituksesta muistaakseni parisen vuotta sitten. Masokismi sinänsä ei ole sairaus, mutta puukot ja neulat yksin harjoitettuna varsinkaan eivät kuulosta ihan turvalliselta tavalta toteuttaa masokismia. Tässä pikkuisessa maassammekin sadomasokismin harrastajia on paljon ja kehottaisinkin sinua perehtymään tarkemmin vaikkapa aiheeseen liittyviin blogeihin tai keskustelupalstoihin, ja miettimään huolella mitä teet, saisitko samat kiksit vaikka reisien mäiskimisestä paistinlastalla mikä olisi huomattavasti turvallisempaa, tai ehkä voisit harkita hankkivasi kaveriksi asiansa osaavan sadistin?

Viilteleminen sinänsä voi olla addiktoivaa siitä aiheutuvan endorfiini yms. ryöpyn takia, ja jos yksinäsi tuota harrastusta jatkat on siinä melkoisen suuret riskit viiltää väärästä paikasta, liian syvälle tms. kun aika vaikea sitä on keskittyä samaan aikaan siihen että hoitaa homman fiksusti.
Valontaika
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Tori