Olet täällä

Aloitin herkkulakon

Tämä palsta on tarkoitettu toiminnallisista riippuvuuksista keskusteluun (netti-, seksi- ja ostoriippuvuus, syömishäiriöt). Tutustu myös tietopankin artikkeliin toiminnallisista riippuvuuksista.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Aloitin herkkulakon

ViestiKirjoittaja alias » 13.3.2013 12:43:21

Olin jo unohtanut koko tämän aloittamani ketjun, mutta täällä ollaan pitkästä aikaa taas. :) Herkkulakko on pitänyt, en ole enää laskeskellut sen kestoakaan. Periaatteessa tämän kai voisi sanoa jo olevan elämäntapa. Olen laihtunut kymmenen kiloa tämän johdosta vaikka muuta ruokaa syönkin paljon, enkä liikuntaa ole lisännyt.
alias

ViestiKirjoittaja Vertaishelppari » 1.5.2013 12:41:03

Hyvä kuulla! Hienoa. :)
Itse löysin avun tästä: olen tämän päivän pelaamatta. En mieti eilistä tai murehdi huomista, olen tämän päivän pelaamatta.
Vertaishelppari
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja sortsima » 14.10.2013 07:51:57

Moikka herkkulakkoilijat!

Liekkö olette vielä kuulolla? Tunnistan itsessäni riippuvuuden syömiseen: syön ahdistaviin tunteisiin ja jos jotakin hyvää on tarjolla, en osaa siitä kieltäytyä. Olen ylipainoinen, normaalipainoon on matkaa 15 kiloa.

Haluan ryhtyä tähän herkkulakkoon myös ja tilittää sitä täällä. Tavoitteena on muuttaa elämäntapaa, haluaisin myös pudottaa painoa, koska tämän läskin ympäröimänä ei sydän jaksa toimia. Pidän onneksi kasviksista ja teen ruokaa, mutta hankalaksi kokemissani elämäntilanteissa tulee ostettua eineksiä. Ja samassa elämäntilanteessa putoaa liikunta viikkorytmistä ensimmäisenä. Tulos on aika huono, vyötärö kiristää.

Elikkä: herkkulakkoon! 14.10. Day one. :D

T. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sortsima » 15.10.2013 10:33:51

Moro!

Pikapäivitys,Day 2: en ole ostanut tai syönyt makeita herkkuja kokonaiseen vuorokauteen. Maistoin eilen kotona olevaa pitsaa (oli haettu edellisenä päivänä tyttären synttärin juhlistamiseen), mutta muuten pitäydyin oikeassa ruoassa. Teen hankalaa työtä kotoa käsin ja huomasin välillä vaeltavani leipäpussille. Leipä ei ole herkkua, mutta ylimääräinen välipala. Lohtuva siis.

Tähän pureudun kun saan tuon herkutteluhimon tasapainoon. Mahtaako muita olla kiinnostuneita herkkuteemasta?

T. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sortsima » 16.10.2013 19:36:22

Moro!

Day 3:Tänään herkuttelun halua on vielä ollut, mutta se on vähentynyt paljon edellisestä päivästä. Herkkuja ei meillä ole ja en ole niitä ostanut. Se tuntuu hienolta! Hyvä minä! :D

T. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sortsima » 18.10.2013 18:18:42

tere!

Eilinen meni herkuitta, mutta tänään en ole voinut vastustaa lapseni tekemiä konvehteja. Hän halusi kokeilla suklaan tekemistä aiemmin saamillaan synttärivälineillä. Noh, en ostanut saunaolutta, vaikka olen ollut tämän viikon lomalla ja kolmena päivänä olen käynyt jumpissa. Huomenna jatketaan taas herkuitta! Ja menen ulos. :D

T. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sortsima » 20.10.2013 15:53:19

Hei taas!

Ehkäpä kirjoittelen itselleni, mutta mitä siitä. Day 5 ja 6: herkkulakko pitää! :lol:

T. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sortsima » 21.10.2013 08:24:18

Hei!

Tänään vielä lomalla ja tuntui aamulla mahtavalta käydä kaupassa. Ei tehnyt mieli ostaa herkkuja ihan niin paljon kuin aiemmin. Herättyä olo ei ole niin turvonnut ja askel on keveämpi.
Eilinen siis herkuton ja tänään myös toivottavasti. :D

T. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja wylpperi » 26.10.2013 22:16:37

Moikka!

Täähän on hyvä ketju! Voisin liittyä mukaan, aloittaa heti huomenna. eli 27.10

Mitä kuuluu herkkuihin? Ainakin karkit, sipsit, leivokset, keksit, limsa, hese ja mäkkäriruoka. Mites kebabit ja pizzat`? Varmaan kans grilliruoka.. :D Tai pähkinät? Eihä suolatikut kuulu siihen? xD Huhhuh. mihin minäki suostuin :D No tästä se alkaa pian :D
wylpperi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja wylpperi » 30.10.2013 17:48:26

Ketuiks meni. No aloitin uudestaa. Ja korjaan. Oon sipsi ja karkkilakossa. Nyt menossa toinen päivä :D
wylpperi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja sortsima » 7.11.2013 17:03:17

Moro!

Onneksi olkoon herkkulakon aloittamisesta!
Kullakin on omat herkut, minulla nuo karkit ja sipsit ainakin. Nyt ajattelen, yritän vähentää sellaisen ostamista kaupasta, jonka tiedän menevän pahan olon siirtämiseen eli katoavan kitaan. Jos pystyisi kävelemään ohi ja jättämään juuri sillä hetkellä ostamatta, kun kaupassa on, sekin on hienoa. :D

T. Sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja sortsima » 14.11.2013 19:56:49

Moro!

Olen edelleen "herkkulakossa". Tämä ei tarkoita mitään absoluuttista herkkulakkoa, mutta en ole ostanut tällä välillä oikeastaan suuria herkkuja. Ja en tällä hetkellä kaipaa jatkuvaa syömistäkään, mutta en varsinaisesti kiellä itseltä mitään.

Kävin mielenterveysyhdistyksen keskustelupiirissä "Paineeton painonpudotus" ja siellä me emme puhuneet sinänsä painon pudottamisesta mitään. Huomasin, että läsnäoleminen ja lempeä hyväksityksi tuleminen riittää hyvään mieleen. Emme ole yksin, voimme auttaa toisiamme!

Tsemppiä itse kullekin! :D

T. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja wylpperi » 16.11.2013 00:04:10

Mulla on lakko menny harakoille. Oon ollut nyt ilman sipisiä ja karkkia onneks. Eikö se riitä herkkulakkoon? Vai mitä siihen kielletty listaan kuuluu?? Limsaa en voi jättää enkä jäätelöä. Tarkoitus on olla ainakin jouluun asti ilman!
wylpperi
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja sortsima » 25.12.2013 15:02:08

Moro!

Minun mielestä herkkulakko on just sellainen kuin itse haluaa. Sehän siinä on mahtavaa, kun saa itse valita ja mikä tahansa herkku vähempänä arjessa on hieno juttu! :D

T. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja häröprinsessa » 11.12.2016 17:12:55

wylpperi kirjoitti:Mulla on lakko menny harakoille. Oon ollut nyt ilman sipisiä ja karkkia onneks. Eikö se riitä herkkulakkoon? Vai mitä siihen kielletty listaan kuuluu?? Limsaa en voi jättää enkä jäätelöä. Tarkoitus on olla ainakin jouluun asti ilman!

Mä oon jättäny kaikki muut herkut paitsi Pepsi Maxin. Ajattelin että on parempi jättää joku takaovi itelle ennemmin kun kieltäytyä ihan kokonaan kaikesta. Mulla meni laihdutuskin joskus aina pieleen kun olin liian ehdoton syömisten suhteen ja kyttäsin päivittäin painoindeksejä ja muita. Heti kun vähän hölläs linjaa niin alko onnistua. Sama on toiminu herkkujenkin kanssa. Välillä kun tulee himo niin kiskasen lasin tai kaks limsaa niin ei tarvi sortua muihin herkkuihin.
häröprinsessa
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

EdellinenSeuraava

Paluu Tori