Olet täällä

Nisti poikaystävä

Vilpola on keskustelualue huumeiden käyttäjien läheisille. Huoli läheisestä on suuri kun epäilys tai tieto huumeiden käytöstä tulee ilmi. Tule vilvoittelemaan tunteitasi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Vilpolassa kaikki tunteet ovat sallittuja.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Nisti poikaystävä

ViestiKirjoittaja jenneyK90 » 2.3.2019 00:41:01

Täällä on varmaan paljonkin keskusteluja tästä aiheesta mutta halusin aloittaa ihan oman, kun menee hermo ja haluan vaan kuulla sen totuuden... Etten voi pelastaa narkkaria vaikka kuinka rakastaisin.

Reilu puolivuotta tässä ollaan tunnettu/seurusteltu. Mies oli koditon ja punkkasi kaverinsa luona naapurissani. Juttelimme usein pihassa törmätessämme ja lopulta päädyimme seurustelemaan monen mutkan kautta kun aluksi autoin miestä monessa pikkuasiassa useamman kerran (esim päästin luokseni lämmittämään ostamiaan valmisruokia) .
Itse en ole ikinä koskenut huumeisiin ja mies oli niin pohjalla kun voi olla, itseään piikittävä pirin istui. Kävi häntä sääliksi.

Hän oli tavatessamme jo haittoja vähentävässä korvaushoidossa.
Sanoin että en voi seurustella huumeidenkäyttäjän kanssa ja monien retkahdusten, erojen ja ongelmien jälkeen hän pääsi kauan odottamaani kuntouttavaan korvaushoitoon. Olin aina odottanut että kun seuloja aletaan ottaa niin hän ei enää vedä.
No, minulla itselläni on Adhd johon syön concertaa... Nyt mies on alkanut varastelemaan lääkkeitäni. Vetoaa aina kiinni jäädessään että on ollut "pakko" ottaa vaikka olemme riidelleet asiasta monta kertaa, olen sanonut että tarvitsen itse lääkkeeni mutta aina vaan toistuu. Olen ollut tyhmä kun en ole niitä piilottanut niitä mutta kun haluan voida luottaa, ja nyt hän on näyttänyt sen jo niin monta kertaa ettei häneen voi luottaa niin laitoin suhteen (taas kerran) poikki.. Mutta ei mies ota enää tosissaan koska olen liian monta kertaa antanut anteeksi.
Olen todella liian kiltti luonteeltani ja antanut liian monta kertaa anteeksi kun mies on itkenyt kuinka hänellä ei ole mitään muuta tässä maailmassa kun minä. Hänen muu perheensä äitiä lukuunottamatta on katkaissut välit huumeiden takia. Asuu äitinsä luona tällä hetkellä. On uhannut itsemurhallakin.
Ja niin typerältä kuin se kuulostaakin niin tuntuu että nautin siitä ajatuksesta että olisin hänelle niin tärkeä.. Johtuu varmaan omasta huonosta isäsuhteestani..
Mutta nykyään taidan olla hänen kanssaan enää säälistä ja pelosta että hän tekee itselleen jotain.. Tai kun mielikuvitukseni laukkaa niin alan miettiä jopa että hän tekisi minullekin jotakin pahaa vaikka hän ei väkivaltainen luonteeltaan olekaan.. Mietin ja pelkään että mitä jos hän sekoaa aineissaan jos eroamme.. Kun hän syö (silloin kun huvittaa) kahta eri psykoosilääkettä jotka hänelle on määrätty joskus tulleen amfetamiini psykoosin takia..

Voi kamala, kuulostan varmaan ihan idiootilta kun tänne vielä kirjoitan tästä vaikka tiedän itsekin että pitää irrottaa.. Kaipaan vaan niin jotain vertaistukea ja vaikka jotain haukkujakin että osaan lähteä enkä aina vaan sääli tätä miestä....

Kiitos jos joku jaksaa tähän jotain sanoo :)
jenneyK90
Miedosti panostava jäsen

Re: Nisti poikaystävä

ViestiKirjoittaja Ohjaaja Kerttu » 4.3.2019 14:08:27

Hei jenneyK90

Ei ole ollenkaan kamalaa lähteä purkamaan ja kirjoittamaan tunteistaan.
Se on usein ensimmäinen askel siihen että olemassa oleva tilanne ei tyydytä
ja haluaa muutosta asioihin.
Teidän tapauksessa taitaa olla niin että miesystäväsi elämään pystyt tuskin tässä
vaiheessa paljonkaan vaikuttamaan. Mutta omaasi sinulla on mahdollisuus vaikuttaa.
Kenenkään kanssa ei kannata olla pelkän säälin vuoksi.
Sinun rakkautesi ei voi pelastaa miesystävääsi ellei hän itse halua apua.
Itseään kannattaa arvostaa koska muutos lähtee aina itsestä.
Apua ja tukea on tarjolla kun sitä jaksaa lähteä hakemaan.
Jos et ole keskustellut kenenkään ulkopuolisen kanssa niin voisitko nyt ottaa sen toisen askeleen?
Miltä kuulostaa Vertaistukiryhmä? Niihin voi mennä aluksi vaikka vain kuuntelemaan
Ryhmien tiedot löydät täältä www.Irti-Huumeista.fi
Vilpolan kirjoituksia kannattaa selata.
Täältä löytyy samassa tilanteessa olevien/olleiden kirjoituksia.
Vilpolan Kirjallisuusvinkeistä löytyy hyviä kirjoja jotka käsittelevät päihde-ja läheis riippuvuutta.
Kaikki tieto mitä hankit itsellesi riippuvuuksista, auttaa myös sinua itseäsi.

Terv. Ohjaaja Kerttu
Ohjaaja Kerttu
Vertaisohjaaja

Re: Nisti poikaystävä

ViestiKirjoittaja Jaanavaa » 11.7.2020 14:03:06

Moi! Kirjoitan tänne itse nyt ekaa kertaa. Minä olen nyt seurustellut kaksi vuotta narkomaanin kanssa vai pitäisikö sanoa toipuvan nistin. Ollaan päästy pitkälle siitä mistä mies lähti toipumaan.
Itse sairastan kakkos tyypin kaksisuuntaista, joten minulla on lääkkeitä mitä narkomaani varmasti varastaa jos ne on esillä. Kaikkea oon kokeillut: laitoin lukolliseen lippaaseen ja piilotin. Ei toimi narkomaanin kanssa. Lääkkeeni säilytän siskoni luona ja haen viikottain pieneen pussiin viikon lääkkeet. Sitten säilytän niitä tissiliiveissäni. Joskus piilotan esim ulos omaan pihaan. Aika raskasta kyllä välillä, mutta alan jo tottua ja ymmärrän että ne vain kiusaisivat häntä ja hän ne vielä ainakin vie jos käsiinsä saa.
Tämä on ollut raskaampaa kuin kuvittelin. Mutta en vielä ainakaan saatana luovuta! Meillä siis ajoittain vielä repsahduksia.
Jaanavaa

Paluu Vilpola