Nyt tyttärellä pieniä suunnitelmia eteenpäin, tietysti koko sydämestäni toivon, että tämä olisi nyt todellista. Toisaalta suuttuu minulle aivan hirveästi, kun puhun kannabiksesta ja vuokran maksusta jne. On sitä mieltä ettei minun kanssa voi puhua mistään. Olen näkemisen jälkeen vihainen, mistä puhuisin. En tiedä tuosta hänen elämästään mitään, näkee vain kavereita jotka vähintään polttaa pilveä. En osaa puhua oman lapseni kanssa enää. Tai minulle tulee pakonomainen tarve hänet nähdessään kysyä onko saanut kelatukia selvitettyä ja muista laittaa vuokran myöhästyneisiin ettei tulisi häätöä. Kysyn aina mitä kuuluu, mutta aina kuuluu hyvää. Ei ole saanut ajokorttia ja autolla ajo oli aikanaan hänelle asia , jota odotti kovasti. Nyt tietysti kortti asiat menneet eteenpäin ja siitäkin suuttui kun sanoin, että kun saisit sen kannabiksen jätettyä niin voisit päästä siinäkin haaveessa eteenpäin. Aina kuulemma aineet aiheuttavat kaikki hänen vastoinkäymiset minun mielestä. Ei aiheuta tiedän sen, mutta vaikeuttaa niitä satakertaisesti. Käytin asioilla tänään ja koska sain osakseni kiukkua, kun yritin puhua asioista en halua hetkeen nähdä. Ymmärrän, että riippuvuus on sairaus ja ymmärrän senkin, että jokainen täällä elää haluamallaan tavalla, tyttären tapa on täysin eri kuin minun. Minulla on oikeus myös omanlaiseen elämään, johon päihteet ei kuulu. Kuulostaa varmasti kamalalta, mutta olen koko ikäni yrittänyt ymmärtää päihderiippuvuutta ja kuullut sairaudesta. vihdoin alan ymmärtää ettei tässä lajissa pysty toista auttamaan . Tytär on aina rakas ja tärkeä ,mutta nyt on minun ja muunkin perheen kesä ja aion siitä yrittää nauttia. Se auttaa eniten myös tytärtä.
Tirppana