Olet täällä

Poikaystävän pilvenpoltto häiritsee

Vilpola on keskustelualue huumeiden käyttäjien läheisille. Huoli läheisestä on suuri kun epäilys tai tieto huumeiden käytöstä tulee ilmi. Tule vilvoittelemaan tunteitasi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Vilpolassa kaikki tunteet ovat sallittuja.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Poikaystävän pilvenpoltto häiritsee

ViestiKirjoittaja Hulda » 31.3.2018 15:38:53

Sivuja selaillut vajaan vuoden, siitä asti kun elämääni ilmestyi ihana mies. Alun jälkeen selvisi pilvenpoltto joka oli itselleni täysin tuntematon käsite, tai tietotaso oli se mitä päihteetön, tupakoimaton ja selvästi aikuisiällä oleva nainen voisi tietää. Halusin nähdä ja kokea mitä se on ennen kuin voisin sanoa mielipidettäni.

Päivittäistä käyttöä, muistinmenetyksiä, itsekeskeistä käytöstä, flegmaattisuutta, ihme salailua (no laiton aine, voiko muuta olla), puskat kotonaan, luottotiedot menneet.. Lista johon tutustuin on pitkä ja surullinen. Paljon hyvää mutta hyvää varjosti aina pilvi.

On/off suhde, yritin toistuvasti irti loukkaavan käytöksen jälkeen kunnes katui, puhuttiin ja sovittiin ehdoista joilla edetään. Kunnes tilanne palasi entiseen.

En vaadi päihteettömyyttä, tupakanpoltto ok ja pilvikin viihdekäytössä max kerran kuussa ok. Päivittäiseen käyttöön en sopeudu. Olen hyvin herkkä ja kiltti, tunnen syvästi niin hyvässä kuin pahassa mutta elämä kuitenkin jo opettanut kunnioitusta omaa itseäänkin kohtaan.

Pilvenpoltto häiritsi lopulta siinä määrin että olen juuri ottanu eron, emme onneksi asuneet yhdessä joten luulisi olevan helpompaa. Jota ei kuitenkaan ole...

Miksi tämä suru niin musertaa, miksi ihana ihminen tuhoaa itsensä, miksi ei näe elämän ihanuutta ilman pilveä ym.

Huomaan kuinka samankaltaisia tarinat täällä on, kuinka pilvenpoltto tuo tietynlaisia toimintoja, samanlainen kaava. Jokainen läheinen uskoo ja toivoo muutosta jota ei tule eteen kuitenkaan. Itsekin mietin luovutinko liian nopeasti, vajaan vuoden katsoin touhua jota en ymmärrä.

90% mies on kaikkea mitä voi toivoa ja loput on hetkittäin niin ilkeää ettei kenenkään pitäisi kokea sitä. Se ilkeys kuitataan anteeksipyynnöllä. Meillä oli "vain" sanallista ilkeyttä mutta herkkää se satuttaa syvältä ja lujaa. Ikävä käytös nivoutui aina pilveen.

Sekavaa tunnekuohua.. Ikävää, surua, vihaa. Joku päivä on hyvä olla. En voi kuin olla mieleltäni vahva ja uskoa että joskus löydän päihteettömän rakkauden, jos en niin yksinkin on hyvä.

Jos löytyisi joku eroamassa oleva tai eroa miettivä jonka kanssa keskustella. Huomaan itsekin VIELÄ miettiväni että kyllä hän muuttuu ja palaa luokseni joskus.. Ja toinen puoli ajattelee ettei se tapahdu koskaan. Sydän vs järki. Tiedän että minun täytyy vaan pitää itseni erossa, riutua ikävässä ja ajatella vain järjellä.

Olo on väsynyt ja rikkinäinen... Selitteleväkin, minussa vika ja jos itse muutun niin kaikki palaisi ennalleen. Eikähän se toimi niin, ei vaikka kuinka haluaisi.

Voimia kaikille samassa tilanteessa oleville. Ei tämä helppoa ole.
Hulda
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Päivästäpäivään » 6.4.2018 18:56:04

Itsekin eroa harkinnut monta kertaa. Asutaan yhdessä muttei onneksi naimisissa eikä lapsia. Tuokin etten tiedä voinko tulevaisuutta lapsen muodossa hänen kanssaan suunnitella..päivä päivältä vaikeampaa nähdä tulevaisuutta. Mutta samalla ollaan työstetty tätä juttua NIIN paljon etten haluaisi sitä heittää hukkaan..tai ainakin haluan olla varma ettei homma onnistu. Mitä en ole. Aiemmassa suhteessa ollut osaltani yliregointia ja herkistymistä niin en enää oikeen voi luottaa tunteisiinikaan. Oli tuossa reissun ajan polttamatta vajaan viikon ja hyvin meni mutta kotona sama meno taas jatkui..en nyt sinänsä ole yllättynyt, en uskonutkaan että kokonaan lopettaisi mutta pettyyhän sitä kun toinen sanoo koettavansa lopettaa ja viikon päästä sama meininki jatkuu. Toivon vain että jotain tapahtuu joka muuttaa pääni jompaankumpaan suuntaan, tällainen jatkuva ahdistus ja eron pohtiminen syö psyykkeen kokonaan.
Päivästäpäivään
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hulda » 8.4.2018 21:07:34

Juuri tuo epävarmuus tulevaisuutta kohtaan. Jos mikään ei olisi muuttunutkaan mihinkään ja huomaisit 10v jälkeen olevasi täysin uupunut. Kuinka sitä elämää jaksaisi niin ettei itse hajoaisi?

Ei huomista voi tietää mutta voi yrittää elää niin että olisi onnellinen. Muutama päivä on ollut todella rankkaa, yksinäistä ja sydän itkee verta. Selitän itselleni miten olisi vain pitänyt itse muuttua. Mutta kun ei pysty, eikö vuodessa jo näe sen voisiko tilanteeseen sopeutua? Jos on vain paha olla ja tunteet kääntyy hetkittäin inhoon tuota polttamista kohtaan ja tietysti se kohdistuu myös kumppaniin. Olisiko tunteita voinut hallita jotenkin?

On niin lyöty olo, huume vei voiton kun en oppinut sitä hyväksymään. Se vei sen suuren rakkauden. Olisi pitänyt vain rakastaa mutten osannut rakastaa seisovia silmiä ja poissaolevaa kumppania joka sanoi ilkeitä asioita. Käännyin itse sisäänpäin kun toinen ei ollut läsnä eikä muistanut keskustelujamme aina. Loukkaavaa, mutta silti syytän itseäni tästä erosta.

Alkuun ripustauduin niihin lyhyisiin hetkiin kun oli läsnä. Muu aika oli ihmettelyä ja seuraamista mitä polttaminen tekee. Uusi asia jota en halunnut tuomita suoraan. Aamua iltaa... Hyvin nopeasti huomasin etten pidä siitä ettei toinen ole läsnä. Muutama kokonaan selvä viikonloppu ja ne oli ihania. Siksi kai en voi ymmärtää miksi haluaa polttaa päivittäin, aina kun vain haluaa.

Yhteistä tietä ei löytynyt niin päätin etten halua jatkaa. Lapsihaaveita on ja en näe näitä kahta samassa elämässä.

Tämä särkynyt sydän on vain voimia vievä. Aika parantaa, niinhän se on. Mutta löytyykö yhtä voimakasta rakkautta enää? Vai oliko kaikki kannabiksen luomaa harhaa jossa elin..
Hulda
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Päivästäpäivään » 9.4.2018 17:43:39

Älä itseäsi erosta syytä, jokaisen pitää itse päättää mitä voi hyväksyä ja niiden mukaan mennään. Itsellä siinä mielessä "ongelmallisempaa" että suoraa haittaa itselleni pilvestä ei ole, ainoa mitä huomaan toisessa on lievä passivoituminen mutta tekee silti kaiken mitä pyydän jne. Ja kun polttaa tupakkaa jatkuvasti niin pilvi menee ikäänkuin siinä sivussa. Aiemmin ajattelin että eniten itseä häiritsi koukku ennemmin kuin itse aine..mutta pystyy hyvin olemaan viikonkin ilman joten sekään ei selitä miksi polttelu ärsyttää niin paljon.
Tunteiden hallinta ei pitkällä tähtäimellä kuulu mielestäni suhteeseen vaan on voitava olla oma itsensä. Ja uskon että vuodessa kyllä tietää voiko asian kanssa elää. Meillä vasta 3kk yhdessä asumista ja välillä en huomaa edes koko polttelua niin mietin jatkuvasti samaa; voiko poltteluun tottua kun se ei ole itseltä pois.
Eihän sitä koskaan särkyneenä usko että uusi löytyy vielä mutta aika todella parantaa, niin kliseistä kun se onkin.
Päivästäpäivään
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja misaha » 28.6.2018 18:34:00

On toisaalta voimaannuttavaa, toisaalta kauheaa lukea kaikkien kokemuksia, kun vastaavat niin paljon omiani.

Poikaystäväni on monelta osin kaikkea, mitä tarvitsen ja mistä olen haaveillut. Hellä, huomioonottava. En pelkää hänen pettävän, tässä asiassa voin häneen luottaa. Hän ei jätä mulle vastaamatta tai katoa mihinkään päiväkausiksi. Mutta toinen puoli: valehtelua, itsekeskeisyyttä, syyttelyä ja selittelyä. En osaa sanoa, mitkä piirteet on häntä, ja mitkä johtuvat pilvestä. Polttaminen on välillä päivittäistä aamusta iltaan, välillä on kyennyt esim polttamaan vain viikonloppuisin. Juuri oli pari kuukautta polttamatta, mutta kun aloitti, niin polttamisessa ei kummemmin ole taas taukoja ollut.

Olen niin murheellinen ja paskana tästä tilanteesta. Lupaa, että asiat muuttuu. Joka kerta olen joutunut kuitenkin pettymään; lupaukset eivät pidä. En tiedä, pitäisikö vain erota. Olemme nyt tauolla, suhde on kestänyt vuoden. Yritän pohtia tilannetta järjellä ja tunteella. En vain osaa päättää. Pelkään, että jos jään tähän suhteeseen, tilanne on vuoden päästä sama ja itse voin vain jatkuvasti huonommin. Toisaalta pelkään, että hän lopettaakin, ja teen elämäni suurimman virheen päättäessäni tämän suhteen.
misaha
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hulda » 23.7.2018 17:11:53

Voi kun voisikin kertoa että kaikki varmasti järjestyy. Minä löysin itseni jälleen tästä on/off suhteesta. Uskoin ja toivoin että elämää on ilman joka päiväistä pilveä. Lopulta löysin itseni taas keskeltä petettyjä lupauksia, riittämättömyyden tunne tuli lujaa vastaan ja löi ilmat pihalle. Se tunne joka syö pikkuhiljaa sisältä itsetunnon ja tilalle tulee tyhjyys. Miksi se sitten on niin vaikeaa lähteä... Pitäisi kylmettää itsensä ja kun ei sitä tarpeeksi vahvasti osaa tehdä niin tässä sitä taas ollaan.
Hulda
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mason » 14.10.2018 21:11:00

Täällä poikaystävä polttanut noin 2 vuotta putkeen joka ikinen päivä ja loppua ei näy. Ollaan oltu 5 vuotta yhdessä ja nyt ollaan siinä tilanteessa,että poikaystävä ei näytä mitään kiinnostuksen merkkejä minua kohtaan. Sanoo johtuvan polttamisesta. Eli läheisyyttä, eikä myöskään seksielämää ole melkeen ollenkaan. Onko muilla ollu mitään tällästä? En siis itse polta ja en ymmärrä miten,se voi olla syy kaikkeen.
Mason
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Päivästäpäivään » 2.1.2019 21:45:46

Kyllähän polttelu passivoi ja latistaa hyviä tunteita siinä missä huonojakin. Exäni oli poltellessa vain omissa oloissaan eikä pahemmin mikään kiinnostanut. Tosiaan, erottiin sitten lopulta. Ei pelkästään kannabiksen takia mutta huomasin etten pysty olemaan suhteessa missä minkäänlainen riippuvuus vie toista kuin pässiä narussa. Edelleen hän on erittäin hyvä ystävä ja läheinen ihminen mutta suhteesta ei tullut mitään. Meni lopulta siihen että aina odotin milloin hermostuu pienestäkin asiasta, toki ärtyisyys ei pelkästään kannabiksen aiheuttamaa mutta edesauttoi, eikä sillä lailla voi elää vaan suhteessa on pystyttävä rentoutumaankin. Exä polttelee edelleenkin, ei koe sitä niin isona ongelmana että haluaisi tosissaan lopettaa.
Toivotan paljon tsemppiä samassa tilanteessa oleville, tähän ei ole oikeaa tai väärää ratkaisua vaan se on jokaisen itse tehtävä.
Päivästäpäivään
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 123457629 » 5.1.2020 15:37:38

Täälläkin voin samaistua ja taas mietin onko ero kuitenkin järkevämpi vaihtoehto...
yhdessä oltu 5 vuotta ja alkuun en tienny polttelusta, mutta kertoi kuitenkin hyvin alussa. Lupasi silloin jo lopettaa päivitäisen polttelun ja oli aloittanut jo nuorena polttelun. Lopetti kyllä alkuun päivittäisen, mutta aloitti taas ja salaili ja riitoja tuli. Sitten satunnais käyttöä ja päivittäistä.Nyt viimeinen vuosi on mennyt ihan hyvin ja on ollut rehellinen asiasta, mutta nyt taas näyttää polttelu karkaavan käsistä. Ja en saa kuulemma sanoa mitään.. muina päivinä ollaankin sitten kiukkuisia. Muuten kaikin puolin niin tukeva ja ihana ihminen jota rakastan, mutta mietin vain onko se huudon ja valehtelun/luottamuksen arvoista.
123457629

Edellinen

Paluu Vilpola